Köpråd: När faller bilpriserna egentligen?

Lars2
9 juli 2023 · 67 Inlägg

När faller bilpriserna egentligen? Jag har kollat priserna på BMW X3 2020 på Autouncle.se sedan februari. Priserna ligger still.

BMW X3 XDRIVE20D "F25" (2013)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
9 juli 2023 · 14 061 Inlägg

Lars2 skrev:
När faller bilpriserna egentligen? Jag har kollat priserna på BMW X3 2020 på Autouncle.se sedan februari. Priserna ligger still.

Jaa säg det.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
9 juli 2023 · 13 746 Inlägg

tror inte dom kommer göra det... tillgången på riktiga bilar minskar för varje dag som går...    dom bygger ju bara elbilar.  och med en livslägnd på 10år så kommer beg markanden på dom vara totalt stendöd   så det gör att beg markanaden på bränslebilar håller sig högt upp.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
spillolja
9 juli 2023 · 4 026 Inlägg

beganade bilar kommer i fortsättning att vara relativt dyra, marknader som Baltikum, Ukraina men även Nigeria, Polen mfl. kommer finnas fortsatt efterfrågan, en krokodil blir aldrig mätt

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Brådhis * Voff voff *
9 juli 2023 · 10 280 Inlägg

Tror också att det är osannolikt att priserna går ner igen. Möjligt att dom sjunker över tid, men inte till dom nivåerna vi hade för 4-5 år sedan. Det tåget har gått...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 juli 2023 · 17 486 Inlägg

Läste så sent som idag (Var? vem vet, hittar inte artikel nu) äldre elbilar är trögsålda. De mindre/billigare går att kränga av. Däremot så ökar trycket på fossilbilar.

Elpriser, oro för hur elbilar mår efter ett antal år (Läs: Laddcykler) och allmänt stigande räntor eftersom folk verkar köpa allt på avbetalning numera så...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang