GDS garaget i Göteborg?

NoobMechanic69
25 juli 2023 · 71 Inlägg

Hej!

Undrar ifall någon vet en bra GDS garage i Göteborg? Verkar inte finnas någon verkstad eller bensinmack som har garage med liftar som man kan hyra?
Jag vill byta motorolja och oljefilter på min gamla bil utan att känna mig stressad på dyra timpriser då det kanske tar lite tid eftersom jag inte är mekaniker. För om dessa kostnader stiger kanske jag lika gärna kan skicka in bilen på service hos en verkstad... smile

Low
26 juli 2023 · 3 313 Inlägg

Kan du inte göra det på parkeringen?

NoobMechanic69
26 juli 2023 · 71 Inlägg

Low skrev:
Kan du inte göra det på parkeringen?

Har ingen egen parkering, det blir på gatan då, eller om jag hittar en plats att ställa mig på i några timmar...Sen regnar det ju hela jävla tiden i Göteborg...
Jag har aldrig bytt motorolja och filter själv heller innan så jag undrar om det bara är att lyfta båda framhjulen eller om det räcker att lyfta på ena framhjulet för att precis komma åt oljepluggen. Kan man göra så? Känns som det är bättre med en ordentlig lift.

Niklas_J
29 juli 2023 · 152 Inlägg

OkQ8 kållered har liftar.

NoobMechanic69
30 juli 2023 · 71 Inlägg

Niklas_J skrev:
OkQ8 kållered har liftar.

Aha tack för tips! Jag ska kolla upp detta.

Christian S
1 augusti 2023 · 4 816 Inlägg

Niklas_J skrev:
OkQ8 kållered har liftar.

även den i Bäckebol samt den här i Partille där jag bor.
https://www.okq8.se/pa-stationen/bensinstationer/ sedan är det bara att gå till utbud och klicka i billyft så ser man vilka stationer som har billyft i gds hallen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Christian S
1 augusti 2023 · 4 816 Inlägg

sedan så ligger den här tråden under evenemang vilket är lite fel såvidare du inte har tänkt att ha en träff där wink

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang