3305
Sök

behöver tipps ang volvo 740 glt 16v

133 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
besektiga bil med ett fel abs lampan vill inte slockna.. någon som vet hur jag kan koppla förbi den ellr vad ska jag göra..(laga dom existerar inte)

498 Inlägg
8 februari 2007
iceman 850 skrev:
besektiga bil med ett fel abs lampan vill inte slockna.. någon som vet hur jag kan koppla förbi den ellr vad ska jag göra..(laga dom existerar inte)

Ta bort lampan i instrumenthuset!
Senast redigerat av andreas_940 (8 februari 2007)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 februari 2007
andreas_940 skrev:
iceman 850 skrev:

Ta bort lampan i instrumenthuset!

Absolut det lättaste alternativet.

Ser dom inte lampan så kan dom inte anmärka smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
att ta bort lampan e riktigt fattigt och dom flesta besiktningsmän ser felet också

498 Inlägg
8 februari 2007
Xuri skrev:
att ta bort lampan e riktigt fattigt och dom flesta besiktningsmän ser felet också

Det funkar ju! det är det viktigaste

Du får komma med något bättre??

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
De funkar inte om du har en besiktningsman som e vaken i skallen ..han ser om lampan lyser eller inte .. Hade det varit jag så hade jag bytt komponenten som e trasig ..skulle tro att de är en av hjulgivarna ... vet inte priset på dom ..men har man inte råd eller så ..då tycker jag man ska köpa någon billigare bil så man har råd med reperation..

133 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
opps bilen är besiktigad utan lampa han sa att den skulle tändas så det funkar inte att ta bort den..

One Man Clan
4 287 Inlägg
8 februari 2007
iceman 850 skrev:
opps bilen är besiktigad utan lampa han sa att den skulle tändas så det funkar inte att ta bort den..

huh ? den gick inte igenom menar du eller ?

133 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
ja precis fick en 2a. har pillat lite nu så när jag startar bilen så släcks lampan men den tänds efter typ 10 sekunder

498 Inlägg
8 februari 2007
iceman 850 skrev:
ja precis fick en 2a. har pillat lite nu så när jag startar bilen så släcks lampan men den tänds efter typ 10 sekunder

OK... ja då är det bara att fixa felet då...

133 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
iceman 850 skrev:

Kettunen
8 februari 2007
Ta ej bort lampan! Då åker du dit på d istället. Troligtvis är det ABS sensorn som strular. Tar reda på vilken det är genom elmätare och sen sammankopplar du + och - Så fungerar det som det ska enligt Instrumentbrädan. Den slocknar sen. Hade exakt samma fel.

133 Inlägg
38 Inlägg
10 februari 2007
är oftast en givare å dom ä itte så värst dyra

Sök