Glöda king cab

Lars123
5 december 2023 · 176 Inlägg

Tja, min bil startar inte när jag låtit den glöda men om jag vrir om tändningen direkt utan att glöda startar den men tar tid nu i kylan. Vad kan felet vara när den inte startar efter glödgning? Det händer inget alls, helt dött

Jesper328
5 december 2023 · 2 387 Inlägg

Glödga 3-4 ggr innan du startar.

Up the RA
Lars123
5 december 2023 · 176 Inlägg

Jesper328 skrev:
Glödga 3-4 ggr innan du startar.

Jag brukar ba låta tändningen va på tills symbolen slocknar men då vill den inte starta alls, allt är ba dött å inget händer. Men när jag inte glödgar så startar den direkt

Brådhis * Voff voff *
5 december 2023 · 10 297 Inlägg

Lars123 skrev:

Jesper328 skrev:
Glödga 3-4 ggr innan du startar.

Jag brukar ba låta tändningen va på tills symbolen slocknar men då vill den inte starta alls, allt är ba dött å inget händer. Men när jag inte glödgar så startar den direkt

Glödningen drar MÄNGDER med ström. Så glöder du innan start så tar den slut. Sannolikt pga ditt batteri är slut...

Men å andra sidan, startar den utan att glöda så varför glöda?

Å tredje sidan, batteriet kommer snart vara så slut att den inte startar alls, så du lär åka på att byta den förr eller senare ändå...

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
6 december 2023 · 17 547 Inlägg

En TD eller? Inte TDi då (Direktinsprutad)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Lars123
6 december 2023 · 176 Inlägg

Brådhis skrev:

Lars123 skrev:

Jesper328 skrev:
Glödga 3-4 ggr innan du startar.

Jag brukar ba låta tändningen va på tills symbolen slocknar men då vill den inte starta alls, allt är ba dött å inget händer. Men när jag inte glödgar så startar den direkt

Glödningen drar MÄNGDER med ström. Så glöder du innan start så tar den slut. Sannolikt pga ditt batteri är slut...

Men å andra sidan, startar den utan att glöda så varför glöda?

Å tredje sidan, batteriet kommer snart vara så slut att den inte startar alls, så du lär åka på att byta den förr eller senare ändå...

Idag kom jag nästan inte från gymmet när jag inte glödde, men den är helt död ibland efter jag glöggat men ibland funkar de direkt

Lars123
6 december 2023 · 176 Inlägg

Hybrid_ skrev:
En TD eller? Inte TDi då (Direktinsprutad)

De är en d22 03:a, vet inte riktigt men de är tdi va?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang