Byta glödstift

om605
5 januari · 43 Inlägg

Tjena!
Har planer på att byta glödstift imorgon, men jag vet inte riktigt hur jag ska städa ur brunnarna från sot, tänker typ tandborste och brake-cleaner, funkar det tro?
Visa män brukar ju ändå säga att brake-cleaner är bra till allt.
Har inga verktyg till detta direkt, som ni kanske förstår.. smile

krambriw
5 januari · 427 Inlägg

En liten varning bara, passa dig noga så du inte råkar dra av dom, då väntar ett litet helvete. Jag har skrivit en tråd om detta som jag råkade ut för. Har du kört en vecka med massa sprayolja i brunnarna vilket rekommnederas? Så att smörjmedel hunnit tränga ner i gängorna?

om605
13 januari · 43 Inlägg

krambriw skrev:
En liten varning bara, passa dig noga så du inte råkar dra av dom, då väntar ett litet helvete. Jag har skrivit en tråd om detta som jag råkade ut för. Har du kört en vecka med massa sprayolja i brunnarna vilket rekommnederas? Så att smörjmedel hunnit tränga ner i gängorna?

Nej det har jag inte.. Men jag har fått ut 3/5 glödstift just nu, utan något brutet.

krambriw
14 januari · 427 Inlägg

Okej, låter bra, dra försiktigt bara, ibland lite tillbaka när/om det blir trögt/knirkar, gärna spraya mer sprayolja då

om605
14 januari · 43 Inlägg

krambriw skrev:
Okej, låter bra, dra försiktigt bara, ibland lite tillbaka när/om det blir trögt/knirkar, gärna spraya mer sprayolja då

Yesbox, fick av allihop utan knäckningar och körde kopparpasta i gängorna:)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang