Ladd-/oljetrycksmätare Kina(AliExpress) vs. Biltema

Hemmamek
9 mars · 163 Inlägg

Som rubriken lyder, någon som har koll på om mätarna direkt från Kina är sämmre eller likvärdiga med de man köper från Biltema? Många finns hyfsat mycket billigare på AliExpress och verkar liknande.
Biltema är ju så klart också från Kina i grunden, men är ju förhoppningsvis någon sorts kvalitetskontroll emellan, och om inte annat bättre garanti om något pajar.

Vill mest ha mätarna som "styling" (annat än voltmätare), så huruvida de är exakta är mindre viktigt. Men är ju så klart positivt om de visar hyfsat riktiga värden.

Jeebz
9 mars · 540 Inlägg

Jag har köpt en Aliexpress laddtrycksmätare. För jag hittade inget vettigt i Sverige med grön mätartavla. Jag köpte dock inte den billigaste jag kunde hitta på aliexpress utan gav nog 300-400:-
Den verkar visa korrekt om jag jämför med map-sensorn i sprutet iaf. Fanns även kalibreringsfunktion i mätaren så det gick att justera nålen. Skulle nog säga att det är samma skit som andra budget märken på mätare är i grunden ändå fast det inte står något namn på denna.

Senast redigerat av Jeebz (9 mars )

husseman
9 mars · 1 594 Inlägg

Hehe, Feltemas kvalitetskontroll får kunden göra själv. Man köper in parti där man vet att typ 30% inte funkar, men att felsöka varje komponent blir dyrt.. Givetvis får man gigantiska rabatter när man köper "fulsaker" o man låter helt enkelt kunden vara provdocka. Man byter ut en felaktig del direkt o håller god min. Kan ju vara lite tråkigt om vi talar om viktiga grejer- låt oss säja att du kommit fram till att din vevaxellägesgivare e´ kass på rätt sätt. Att då sätta dit en Feltemagivare som ligger i felzonen o e´kass från start kan ju påverka ditt humör. Vet många som vill bränna Biltemabutiker, men som sansar sig o köper en riktig givare från en bättre leverantör.
Men billig "korv" som kan innehålla spår av kött, o leksaker för barn lockar tydligen galna dårar dit än.  Man får vad man betalar för- de måste man ha i skallen när man vill ha riktiga bildelar.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang