Hej.
Ska installera dragkrok på vår gamla Chrystler Grand V från 2010 och har bra koll på vad som ska göras, dock osäker på just inkopplingen av elen. Tyvärr är det inte färdiga kontakter och elsatsen bygger på att man med hjälp av strömtjuvar snor signal från befintliga kablar. Kommer att använda kabelskor istället eftersom jag har dåliga erfarenheter av strömtjuvande.
Av någon anledning så är elschemat för bakljusen dock lite kryptiska, se bifogad bild. Där det går in en kontakt till översta delen på lampan som sedan förgrenar sig vidare till respective lampa. Behöver komma åt blinker, broms, varselljus, dimljus (lampa vänster bak) och Blinker, varselljus höger bak.
Också lite fundersam gällande kopplingarna för W Trailer Tow och WO Trailer Tow som jag tolkar som utan eller med kablage för Trailer/släpvagn.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248838/248838-6eec07b94ca489601b4f6734ffcc25c2.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/249/248838/248838-b229045755e81a3d65fd39a70bc036ce.jpg]()
Min utmaning blir att det inte tydligt framgår vilken kabel som gör vad + att det inte verkar vara ett 1 till 1 förhållande vilket skulle betyda att det är signaleringen som styr vilken lampa som ska lysa och då blir det ju lite svårare. Enligt instruktionen finns det ett normalfall där man kopplar in alla sju kablar och sedan 2 specialfall där man kopplar in flera funktioner på samma kabel.
Har köpt elsats med egen buss för att frikoppla elen till dragkroken från bilen så att de inte stör + att denna ska vara kompatibel med bilmärket.
Hur skulle ni tolka elschemat?
Tacksam för råd och förslag!
mvh
Magnus