Cannabis i trafiken

d-b
3 april · 541 Inlägg

Growe skrev:

d-b skrev:

Growe skrev:

För att folk blir dumma av droger. Antingen sbetånidibg eller totalt tvärkorkade.

Finns inget värre än ett försöka prata med en pårökt tomte. Totalt hjärndöda

Och varför lägger du dig i om folk blir "dumma i huvudet"? Är det någon som tvingar dig att prata med människor du inte gillar att prata med?

eftersom jag träffar dessa i mitt yrke..     förstår inte ens hur man kan försvara användingen av droger om jag ska vara ärlig.. 

jag har sätt mycket i mitt liv och sätt hur det trasat sönder kamraters liv.. 

dagen jag bestämmde mig att aldrig i helvete testa en drog var när jag träffade min kusins klasskamrat på en fest när jag var 15bast.  han hade tagit rohypnol och sprit..   fyfan som en jävla zombie var han..  idag är hans liv totalt fuckat..  riktig tjackpundar stuk på honom tyvärr..

så jag har sätt baksidan väldigt ofta både på jobbet och privat.

Då är du uppenbarligen olämplig för ditt yrke. Enligt din presentation här är du busschaufför. Du har knappast några närmare kontakter med folk som använder droger. LOL. Dessutom uppger du dig vara 31 (och med familj), då har du knappast upplevt särskilt mycket, om du inte räknar besök på Ikea en lördag som livserfarenhet.

Det är inte droger som förstör folks liv utan brist på mening. Av de som provar heroin är det färre än 10 % som får problem, så samma storleksordning som för alkohol. Sluta sprid lögner och myter. Läs istället den här frågan/svaret

https://skeptics.stackexchange.com/ques … afterwards

Det behöver överhuvudtaget inte försvaras. Fria människor ska vara/är fria att berusa sig på det sätt de föredrar (eller låta bli om de föredrar det). Staten ska helt enkelt inte lägga sig i detta.

d-b
3 april · 541 Inlägg

Brådhis skrev:
Skulle tro att alla som sett baksidorna, privat eller i sitt yrke, av ett missbruk, oavsett om det handlar om knark, alkohol eller cigaretter har svårt att vara med på det glorifierande korståget bland "frihetskämparna"...

Du tror helt fel. Lika korkat som att säga att man skulle vara emot bilar bara för att man sett baksidorna av fortkörning.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 april · 13 746 Inlägg

Brådhis skrev:
Skulle tro att alla som sett baksidorna, privat eller i sitt yrke, av ett missbruk, oavsett om det handlar om knark, alkohol eller cigaretter har svårt att vara med på det glorifierande korståget bland "frihetskämparna"...

minns när jag var liten och försökte tvinga min mamma att sluta röka..  hade det ganska dåligt ekonomiskt som liten.  och jag märkte ju min mammas jagande av cigaretter  så ville ju att hon skulle sluta eftersom det alltid var panik över pengar till cigaretter.  Så fick henne att sluta..  men tog inte många timmar innan jag bad min mamma börja röka. För hon vart helt galen.  så redan som 6åring insåg jag att det var ett missbruk. 
det har ju format mitt liv.     Sen min gamla chef var periodare så rätt vad det var när man kom till jobbet var han inte där.. då hade han suttit hela helgen och hinkat i sig öl.. och efteråt hade han sån jävla ångest och mådde piss.   även det satte sina spår. 
sen har man sätt hur det drabbat kamrater runt omkring,

finns inget gott med något form av missbruk..  oavsett vad man missbrukar..  lagligt eller olagligt.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Low
3 april · 3 314 Inlägg

d-b skrev:

Growe skrev:

d-b skrev:

Och varför lägger du dig i om folk blir "dumma i huvudet"? Är det någon som tvingar dig att prata med människor du inte gillar att prata med?

eftersom jag träffar dessa i mitt yrke..     förstår inte ens hur man kan försvara användingen av droger om jag ska vara ärlig.. 

jag har sätt mycket i mitt liv och sätt hur det trasat sönder kamraters liv.. 

dagen jag bestämmde mig att aldrig i helvete testa en drog var när jag träffade min kusins klasskamrat på en fest när jag var 15bast.  han hade tagit rohypnol och sprit..   fyfan som en jävla zombie var han..  idag är hans liv totalt fuckat..  riktig tjackpundar stuk på honom tyvärr..

så jag har sätt baksidan väldigt ofta både på jobbet och privat.

Då är du uppenbarligen olämplig för ditt yrke. Enligt din presentation här är du busschaufför. Du har knappast några närmare kontakter med folk som använder droger. LOL. Dessutom uppger du dig vara 31 (och med familj), då har du knappast upplevt särskilt mycket, om du inte räknar besök på Ikea en lördag som livserfarenhet.

Det är inte droger som förstör folks liv utan brist på mening. Av de som provar heroin är det färre än 10 % som får problem, så samma storleksordning som för alkohol. Sluta sprid lögner och myter. Läs istället den här frågan/svaret

https://skeptics.stackexchange.com/ques … afterwards

Det behöver överhuvudtaget inte försvaras. Fria människor ska vara/är fria att berusa sig på det sätt de föredrar (eller låta bli om de föredrar det). Staten ska helt enkelt inte lägga sig i detta.

Droger/sprit förstör inte liv?! Vilken planet kommer du ifrån?  Droger och sprit förstör inte bara liv de tar liv också.

Muskelbil
3 april · 325 Inlägg

När jag läser argument för droger i kombination med gjorda frågor i forumet är det för mig över tydligt att droger inte ska legaliseras.

Muskelbil
3 april · 325 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Vettemannen skrev:

Hybrid_ skrev:
Rattsurfning ja... Sett flera mongon i trafiken som pratar i mobilen eller textar när de kör trots att de sitter i nya bilar som har alla system/BT.

Jaa, det är helt makalöst när man förmodligen bara behöver säga "svara". Dom kanske är för självupptagna så dom inte hinner koppla in BT.

/Benny

Ja, det går även att säga "Ring upp frun" eller svara på ett meddelade som dyker upp i skärmen med tal. Så ja. Märkligt.

BT har en modern bil ägare alltid på för att slippa låsa upp bilen och bilen ansluter automatiskt .
Nack delen är just att det går enkelt att ringa sin fru eller svara med röst kommando,det finns ingen ursäkt längre .

jaka54
3 april · 5 743 Inlägg

??????

candyweiss
3 april · 876 Inlägg

jaka54 skrev:
??????

??????

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 april · 14 061 Inlägg

jaka54 skrev:
??????

Om du menar BT så är det Blåtand.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
jaka54
3 april · 5 743 Inlägg

Det var inte det jag satte ut frågetecken för utan det innlägg "Lov" skrev!  Vad har blåtand med "cannabis i trafiken att göra"??

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
3 april · 14 061 Inlägg

jaka54 skrev:
Det var inte det jag satte ut frågetecken för utan det innlägg "Lov" skrev!  Vad har blåtand med "cannabis i trafiken att göra"??

Men citera det inlägg du vill kommentera och inte bara längst ner.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
3 april · 13 746 Inlägg

d-b skrev:

Growe skrev:

d-b skrev:

Och varför lägger du dig i om folk blir "dumma i huvudet"? Är det någon som tvingar dig att prata med människor du inte gillar att prata med?

eftersom jag träffar dessa i mitt yrke..     förstår inte ens hur man kan försvara användingen av droger om jag ska vara ärlig.. 

jag har sätt mycket i mitt liv och sätt hur det trasat sönder kamraters liv.. 

dagen jag bestämmde mig att aldrig i helvete testa en drog var när jag träffade min kusins klasskamrat på en fest när jag var 15bast.  han hade tagit rohypnol och sprit..   fyfan som en jävla zombie var han..  idag är hans liv totalt fuckat..  riktig tjackpundar stuk på honom tyvärr..

så jag har sätt baksidan väldigt ofta både på jobbet och privat.

Då är du uppenbarligen olämplig för ditt yrke. Enligt din presentation här är du busschaufför. Du har knappast några närmare kontakter med folk som använder droger. LOL. Dessutom uppger du dig vara 31 (och med familj), då har du knappast upplevt särskilt mycket, om du inte räknar besök på Ikea en lördag som livserfarenhet.

Det är inte droger som förstör folks liv utan brist på mening. Av de som provar heroin är det färre än 10 % som får problem, så samma storleksordning som för alkohol. Sluta sprid lögner och myter. Läs istället den här frågan/svaret

https://skeptics.stackexchange.com/ques … afterwards

Det behöver överhuvudtaget inte försvaras. Fria människor ska vara/är fria att berusa sig på det sätt de föredrar (eller låta bli om de föredrar det). Staten ska helt enkelt inte lägga sig i detta.

45 är jag idag.. och du tror inte jag träffar drogpåverkade personer när jag kör buss eller?
även så har jag gamla kamrater som tagit droger.. och en fd chef som hade alkohol problem så har upplevt det på alla sidor av det förutom att jag själv aldrig provat en drog.  iof en sanning med modfikation..  när jag bröt min axel fick jag faktist Citodon utskrivet.  för att i huvudtaget ta mig ur sängen.. men det slutade jag med efter 4dagar..    det var när jag var 20bast.

jag har 2barn 21 och 24 varav den förstnämda flyttade hemifrån idag smile
men dom är uppfostrade på det sättet att droger inte ska förekomma.  och dom drack inte en droppe sprit innan dom hade åldern inne. 

droger förstör så otroligt mycket i hela samhället..

kan oxå säga att jag  tillbringa varje sommar i centrala stockholm vid cityterminalen och där träffar man väldigt mycket påverkade folk..  allt från folk som står och skriker till folk som slåss hotar folk till livet inkl oss busschafförer..  en dag vart en chafför hotad till livet 2gånger på loppet av 1timme
det var drogpåverkade folk. 
även nära kontakt med en av vakterna där.  och man har hört helt SJUKA historier hur folk beter sig när dom är påverkade av droger. 
ibland tror man inte ens det är sant hur påverkade folk beter sig. 

varken tobak eller sprit hade idag blivit  okejat om dom kommit på det i nutid. 

du tycker det är okej att folk är i detta skick eller?
https://www.youtube.com/watch?v=i2k7KQ5 … l=TRTWorld  för att folk kan ju ta  beslut vad dom gör själva...

eller https://www.youtube.com/watch?v=SwlIAjc … ewYorkPost
https://www.youtube.com/watch?v=nl0fDm7 … erOliveira


kan ju hålla på och posta länkar till personer som tar droger..  tror du dom började med dom värsta drogerna?  nej dom började med att röka på lite sen gick dom vidare..    forskningen säger ju att canabis är inkörs porten till tyngre drogerna.. 

jag har brytit med flera kamrater som tagit droger..   och gemensamt att INGEN vågat erkänna det för mig för dom visste att jag klippte direkt när jag fick veta det.    senaste var  2015 där en av mina närmaste kamrater åkte fast för drogförsäljning.  av amfetamin.  inget skoj alls..   nu i efterhand borde jag sätt alla tecken..  men vi umgicks ofta och jag gissar på att det smög sig på.    när man sen vet så har man ju missat alla varningstecken som jag ser på många andra ute i samhället.  men man ville väll inte tro det.
skulle mina barn använt droger hade jag ringt polisen direkt.. även om jag inte ger mycket för polisen..  men där är min gräns nådd då är det kört.   noll tolerans.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Blanke
3 april · 331 Inlägg

Growe skrev:

d-b skrev:

Growe skrev:

eftersom jag träffar dessa i mitt yrke..     förstår inte ens hur man kan försvara användingen av droger om jag ska vara ärlig.. 

jag har sätt mycket i mitt liv och sätt hur det trasat sönder kamraters liv.. 

dagen jag bestämmde mig att aldrig i helvete testa en drog var när jag träffade min kusins klasskamrat på en fest när jag var 15bast.  han hade tagit rohypnol och sprit..   fyfan som en jävla zombie var han..  idag är hans liv totalt fuckat..  riktig tjackpundar stuk på honom tyvärr..

så jag har sätt baksidan väldigt ofta både på jobbet och privat.

Då är du uppenbarligen olämplig för ditt yrke. Enligt din presentation här är du busschaufför. Du har knappast några närmare kontakter med folk som använder droger. LOL. Dessutom uppger du dig vara 31 (och med familj), då har du knappast upplevt särskilt mycket, om du inte räknar besök på Ikea en lördag som livserfarenhet.

Det är inte droger som förstör folks liv utan brist på mening. Av de som provar heroin är det färre än 10 % som får problem, så samma storleksordning som för alkohol. Sluta sprid lögner och myter. Läs istället den här frågan/svaret

https://skeptics.stackexchange.com/ques … afterwards

Det behöver överhuvudtaget inte försvaras. Fria människor ska vara/är fria att berusa sig på det sätt de föredrar (eller låta bli om de föredrar det). Staten ska helt enkelt inte lägga sig i detta.

45 är jag idag.. och du tror inte jag träffar drogpåverkade personer när jag kör buss eller?
även så har jag gamla kamrater som tagit droger.. och en fd chef som hade alkohol problem så har upplevt det på alla sidor av det förutom att jag själv aldrig provat en drog.  iof en sanning med modfikation..  när jag bröt min axel fick jag faktist Citodon utskrivet.  för att i huvudtaget ta mig ur sängen.. men det slutade jag med efter 4dagar..    det var när jag var 20bast.

jag har 2barn 21 och 24 varav den förstnämda flyttade hemifrån idag smile
men dom är uppfostrade på det sättet att droger inte ska förekomma.  och dom drack inte en droppe sprit innan dom hade åldern inne. 

droger förstör så otroligt mycket i hela samhället..

kan oxå säga att jag  tillbringa varje sommar i centrala stockholm vid cityterminalen och där träffar man väldigt mycket påverkade folk..  allt från folk som står och skriker till folk som slåss hotar folk till livet inkl oss busschafförer..  en dag vart en chafför hotad till livet 2gånger på loppet av 1timme
det var drogpåverkade folk. 
även nära kontakt med en av vakterna där.  och man har hört helt SJUKA historier hur folk beter sig när dom är påverkade av droger. 
ibland tror man inte ens det är sant hur påverkade folk beter sig. 

varken tobak eller sprit hade idag blivit  okejat om dom kommit på det i nutid. 

du tycker det är okej att folk är i detta skick eller?
https://www.youtube.com/watch?v=i2k7KQ5 … l=TRTWorld  för att folk kan ju ta  beslut vad dom gör själva...

eller https://www.youtube.com/watch?v=SwlIAjc … ewYorkPost
https://www.youtube.com/watch?v=nl0fDm7 … erOliveira


kan ju hålla på och posta länkar till personer som tar droger..  tror du dom började med dom värsta drogerna?  nej dom började med att röka på lite sen gick dom vidare..    forskningen säger ju att canabis är inkörs porten till tyngre drogerna.. 

jag har brytit med flera kamrater som tagit droger..   och gemensamt att INGEN vågat erkänna det för mig för dom visste att jag klippte direkt när jag fick veta det.    senaste var  2015 där en av mina närmaste kamrater åkte fast för drogförsäljning.  av amfetamin.  inget skoj alls..   nu i efterhand borde jag sätt alla tecken..  men vi umgicks ofta och jag gissar på att det smög sig på.    när man sen vet så har man ju missat alla varningstecken som jag ser på många andra ute i samhället.  men man ville väll inte tro det.
skulle mina barn använt droger hade jag ringt polisen direkt.. även om jag inte ger mycket för polisen..  men där är min gräns nådd då är det kört.   noll tolerans.

Dom där klippen är väldigt intressanta då dom oftast började med en dekriminalisering av cannabis. Håller med om det du skriver, och en nolltolerans mot droger är bra. Men personligen anser jag att man också måste ha en medvetenhet om vad som leder till bruket av droger, och hur det påverkar kroppen. Jag tycker droger är dåligt. Men jag anser också att droger är ett symptom på någonting underliggande. En frisk, glad och tillfredsställd människa behöver inte ta droger. Vad är poängen när det inte behövs?

Därför blir jag väldigt suspekt när folk som DB pratar om att alla människor bör få ta vilka droger man vill. Varför känner du ens att du måste ta droger i första början?

Muskelbil
4 april · 325 Inlägg

Jag lämnade hen pga
Knarket
Kriminalitet
Alkohol
Otrohet
Spelandet
Våldet
Tobaken
Kaffet
Maten
Kanelbullarna
Mjölk och socker i Te

d-b
4 april · 541 Inlägg

Growe skrev:

Brådhis skrev:
Skulle tro att alla som sett baksidorna, privat eller i sitt yrke, av ett missbruk, oavsett om det handlar om knark, alkohol eller cigaretter har svårt att vara med på det glorifierande korståget bland "frihetskämparna"...

minns när jag var liten och försökte tvinga min mamma att sluta röka..  hade det ganska dåligt ekonomiskt som liten.  och jag märkte ju min mammas jagande av cigaretter  så ville ju att hon skulle sluta eftersom det alltid var panik över pengar till cigaretter.  Så fick henne att sluta..  men tog inte många timmar innan jag bad min mamma börja röka. För hon vart helt galen.  så redan som 6åring insåg jag att det var ett missbruk. 
det har ju format mitt liv.     Sen min gamla chef var periodare så rätt vad det var när man kom till jobbet var han inte där.. då hade han suttit hela helgen och hinkat i sig öl.. och efteråt hade han sån jävla ångest och mådde piss.   även det satte sina spår. 
sen har man sätt hur det drabbat kamrater runt omkring,

finns inget gott med något form av missbruk..  oavsett vad man missbrukar..  lagligt eller olagligt.

Du blandar ihop bruk och missbruk. Men alldeles oavsett så ska staten inte lägga sig vad människor gör med sina liv.

d-b
4 april · 541 Inlägg

Low skrev:

d-b skrev:

Growe skrev:

eftersom jag träffar dessa i mitt yrke..     förstår inte ens hur man kan försvara användingen av droger om jag ska vara ärlig.. 

jag har sätt mycket i mitt liv och sätt hur det trasat sönder kamraters liv.. 

dagen jag bestämmde mig att aldrig i helvete testa en drog var när jag träffade min kusins klasskamrat på en fest när jag var 15bast.  han hade tagit rohypnol och sprit..   fyfan som en jävla zombie var han..  idag är hans liv totalt fuckat..  riktig tjackpundar stuk på honom tyvärr..

så jag har sätt baksidan väldigt ofta både på jobbet och privat.

Då är du uppenbarligen olämplig för ditt yrke. Enligt din presentation här är du busschaufför. Du har knappast några närmare kontakter med folk som använder droger. LOL. Dessutom uppger du dig vara 31 (och med familj), då har du knappast upplevt särskilt mycket, om du inte räknar besök på Ikea en lördag som livserfarenhet.

Det är inte droger som förstör folks liv utan brist på mening. Av de som provar heroin är det färre än 10 % som får problem, så samma storleksordning som för alkohol. Sluta sprid lögner och myter. Läs istället den här frågan/svaret

https://skeptics.stackexchange.com/ques … afterwards

Det behöver överhuvudtaget inte försvaras. Fria människor ska vara/är fria att berusa sig på det sätt de föredrar (eller låta bli om de föredrar det). Staten ska helt enkelt inte lägga sig i detta.

Droger/sprit förstör inte liv?! Vilken planet kommer du ifrån?  Droger och sprit förstör inte bara liv de tar liv också.

Mat "förstör" också liv. Förbjud mat?

Fria människor är fria att förstöra sina liv. Vad som är "förstörelse" är subjektivt.

d-b
4 april · 541 Inlägg

Muskelbil skrev:
När jag läser argument för droger i kombination med gjorda frågor i forumet är det för mig över tydligt att droger inte ska legaliseras.

Finns ingen koppling mellan dessa två företeelser. Det du ser bland frågorna i forumet är att folk med bilintresse sannolikt inte tillhör den intelligentare halvan av befolkningen. Jag ägnar mig även åt (kapp)segling och det är stor skillnad på nivån på frågor i olika forum för segling jämfört med det här forumet. Det är väl ingen jätteöverraskning att seglare skulle ha "högre IQ" än raggare.

d-b
4 april · 541 Inlägg

Growe skrev:
45 är jag idag.. och du tror inte jag träffar drogpåverkade personer när jag kör buss eller?
även så har jag gamla kamrater som tagit droger.. och en fd chef som hade alkohol problem så har upplevt det på alla sidor av det förutom att jag själv aldrig provat en drog.  iof en sanning med modfikation..  när jag bröt min axel fick jag faktist Citodon utskrivet.  för att i huvudtaget ta mig ur sängen.. men det slutade jag med efter 4dagar..    det var när jag var 20bast.

jag har 2barn 21 och 24 varav den förstnämda flyttade hemifrån idag smile
men dom är uppfostrade på det sättet att droger inte ska förekomma.  och dom drack inte en droppe sprit innan dom hade åldern inne. 

droger förstör så otroligt mycket i hela samhället..

kan oxå säga att jag  tillbringa varje sommar i centrala stockholm vid cityterminalen och där träffar man väldigt mycket påverkade folk..  allt från folk som står och skriker till folk som slåss hotar folk till livet inkl oss busschafförer..  en dag vart en chafför hotad till livet 2gånger på loppet av 1timme
det var drogpåverkade folk. 
även nära kontakt med en av vakterna där.  och man har hört helt SJUKA historier hur folk beter sig när dom är påverkade av droger. 
ibland tror man inte ens det är sant hur påverkade folk beter sig. 

varken tobak eller sprit hade idag blivit  okejat om dom kommit på det i nutid. 

du tycker det är okej att folk är i detta skick eller?
https://www.youtube.com/watch?v=i2k7KQ5 … l=TRTWorld  för att folk kan ju ta  beslut vad dom gör själva...

eller https://www.youtube.com/watch?v=SwlIAjc … ewYorkPost
https://www.youtube.com/watch?v=nl0fDm7 … erOliveira


kan ju hålla på och posta länkar till personer som tar droger..  tror du dom började med dom värsta drogerna?  nej dom började med att röka på lite sen gick dom vidare..    forskningen säger ju att canabis är inkörs porten till tyngre drogerna.. 

jag har brytit med flera kamrater som tagit droger..   och gemensamt att INGEN vågat erkänna det för mig för dom visste att jag klippte direkt när jag fick veta det.    senaste var  2015 där en av mina närmaste kamrater åkte fast för drogförsäljning.  av amfetamin.  inget skoj alls..   nu i efterhand borde jag sätt alla tecken..  men vi umgicks ofta och jag gissar på att det smög sig på.    när man sen vet så har man ju missat alla varningstecken som jag ser på många andra ute i samhället.  men man ville väll inte tro det.
skulle mina barn använt droger hade jag ringt polisen direkt.. även om jag inte ger mycket för polisen..  men där är min gräns nådd då är det kört.   noll tolerans.

Jo det tror jag, men du har knappast någon närmare kontakt med dem.

Dina nojor över droger är usla argument. Läste du länken? En stor del av de amerikanska soldaterna i Vietnamkriget missbrukade/var beroende av opium/heroin - varav 95 % slutade helt på egen hand så fort de kom hem till ett normalt liv. Heroin. Det är en myt att man blir beroende "bara sådär". Det krävs yttre omständigheter, tex att man deltar i ett krig som inte går att försvara (jmfr 2VK som var moraliskt rättfärdigt).

LOL. Jag var på ett vernissage i julas och träffade konstnärinnans mor som sa exakt samma sak om sin dotter, som var ungefär 25. Jag upprepade moderns påstående när dottern kom och pratade med oss varpå hon "Mamma, det är en sak vi måste prata om…". Tror du på det där själv? Varför skulle dina barn inte göra något som du själv gjorde i tonåren? Löjeväckande.

Bilar förstör så otroligt mycket i hela samhället. Det är kul att vara hög. Det är bara jag som ska bestämma om jag vill vara det eller inte. Du, via de politiker du röstar på, har ingen som helst rätt att lägga sig i hur jag lever mitt liv. Min frihet slutar bara där den kränker någon annans frihet.

Det var med största sannolikhet folk som druckit alkohol (och/eller har psykiska problem). Jag bor på gångavstånd från Cityterminalen och är ute 3-4 kvällar i veckan (Igår var jag på ett vernissage på Nybro Smørrebrød i "hallen" samt en filmpremiär på Zita, ikväll ska jag på vernissage i Spökparken, Anglais resp ett galleri på Roslagsgatan. Efter det blir det väl någon bar. Så ja, jag är ute kvällstid i centrala Stockholm "jämt".). Det är väldigt sällan jag stöter på folk som är höga och beter sig illa/aggressivt/märkligt.

De där historierna du hör från vakter handlar i allt väsentligt om psykiskt sjuka personer. Folk tar inte droger för att sedan åka till Centralen och stå och skrika. Antingen tar man det för att man ska på fest eller så självmedicinerar man hemma. Om du hade haft minsta insikt i ämnet hade du vetat detta.

Varför tycker du att det är bra att staten skulle kränka människors frihet ännu mer (apropå påståendet att alkohol mm inte skulle tillåtas om det lanserades idag)? Med vilken rätt tycker du att du kan bestämma över andra människor hur de ska leva sina liv? Du skriver själv "fri fart för ett fritt folk" så frihet verkar vara viktigt för dig, men bara i sådant du bryr dig om, inte andra människors frihet. Hycklare.

Nej, jag har inga problem med dina klipp. Som synes är dessa personer i allt väsentligt ofarliga för sin omgivning, vilket vederlägger dina lögner om hur det ser ut på Cityterminalen. Problemen som visas på dina klipp har inget med droger att göra, fentanyl är redan förbjudet och ändå ser det ut sådär. Gemene fentanylanvändare skulle valt någon annan drog om de var tillgängliga. Duh!

Inkörsportsteorin är fullständigt falsifierad. Bara för att man använder cannabis, alkohol etc börjar man inte automatiskt med fentanyl några år senare. Det kan bara någon som helt saknar erfarenhet av droger tro. Det finns ingen som helst likhet mellan tex MDMA (ecstacy)/LSD/svampar och opiater. Det är som att tro att en vegan skulle äta en oxfilé.

Är du förvånad över att dina vänner inte är ärliga om du beter dig på det där sättet? Vad är din poäng? Men det är en intressant frihetsfråga: tycker du att du ska ha rätten att välja bort vänner på vilka grunder som helst? Staten ska inte lägga sig i dina privata relationer? Även om du väljer bort vänner som är "nyttiga" för dig och väljer till vänner som skadar dig på ena eller andra sättet? Varför ska du ha den friheten om du inte samtidigt tillerkänner andra människor friheten att leva sin liv efter eget huvud? Hycklare.

d-b
4 april · 541 Inlägg

Blanke skrev:
Dom där klippen är väldigt intressanta då dom oftast började med en dekriminalisering av cannabis. Håller med om det du skriver, och en nolltolerans mot droger är bra. Men personligen anser jag att man också måste ha en medvetenhet om vad som leder till bruket av droger, och hur det påverkar kroppen. Jag tycker droger är dåligt. Men jag anser också att droger är ett symptom på någonting underliggande. En frisk, glad och tillfredsställd människa behöver inte ta droger. Vad är poängen när det inte behövs?

Därför blir jag väldigt suspekt när folk som DB pratar om att alla människor bör få ta vilka droger man vill. Varför känner du ens att du måste ta droger i första början?

Nej, det började inte med en dekriminalisering av cannabis, det började med "war on drugs" som gjorde det svårare att få tag på andra droger.

Du har helt rätt i att människor som mår bra rent emotionellt inte får problem med droger. Det är bara att titta på alkohol - vänner som lever stabila liv har inga problem med att dricka alkohol "lagom". De som har trillat dig på alkohol är ju de som haft sociala eller emotionella problem sedan tidigare. Alkohol är bara en katalysator för detta. Samma sak med tex spelmissbruk, sexmissbruk osv.

Poängen är att fria människor har olika intressen och bör få göra vad de vill. Det är kul att vara berusad och det är kul att vara hög, precis som det är kul att göra massa andra saker.

candyweiss
4 april · 876 Inlägg

d-b skrev:

Muskelbil skrev:
När jag läser argument för droger i kombination med gjorda frågor i forumet är det för mig över tydligt att droger inte ska legaliseras.

Finns ingen koppling mellan dessa två företeelser. Det du ser bland frågorna i forumet är att folk med bilintresse sannolikt inte tillhör den intelligentare halvan av befolkningen. Jag ägnar mig även åt (kapp)segling och det är stor skillnad på nivån på frågor i olika forum för segling jämfört med det här forumet. Det är väl ingen jätteöverraskning att seglare skulle ha "högre IQ" än raggare.

Finns inga regler utan undantag. Känn dig mycket träffad, för detta var den mest korkade kommentaren jag läst på gorg.
Någon med "högre IQ" skriver verkligen inte ett sådant puckat inlägg som du gjorde.
Dina inlägg är värda noll i fortsättningen......

Senast redigerat av candyweiss (4 april )

AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang