Besikta sugbil med turbo, vad kan hända?

Danniboy This is me
13 februari 2007 · 334 Inlägg

Någon som vet vad mer som kan hända en att bilen inte går genom besiktningen?
Finns det något mer än att bilen inte går igenom?

Tänkte på en sugmotor som man monterat turbo på.
Står det exakt i papprena vilken motor som sitter i? Kan man kolla det själv på något sätt?

Svenss0n
13 februari 2007 · 643 Inlägg

Dakiz skrev:
Någon som vet vad mer som kan hända en att bilen inte går genom besiktningen?
Finns det något mer än att bilen inte går igenom?

Tänkte på en sugmotor som man monterat turbo på.
Står det exakt i papprena vilken motor som sitter i? Kan man kolla det själv på något sätt?

alltså. .vadå mer som kan hända?. . jadu har du otur får du livstid!!

nej men seriöst jag fattar inte vad du menar. det såtr väll att motorn är ändrad å du får ombesikta bilen. du kanske får körförbud åxå. . . är väll det enda som kan hända.

Volvo 850R (1997)
A_Amby
13 februari 2007 · 165 Inlägg

Dom lär märka om du sätter in en turbo i den..Då blir det körförbud.
Sen kostar en turbokonvertering en hel del... skulle gissa på runt 40,000kr.
För att det ska gå måste bilen regbesiktigas.

Toyota Celica GT4 ST185 "Anti-Prius" (1991)
Hyundai Genesis Coupe "Blue" (2011)
J-FORSGREN Dä ä bare o åk
13 februari 2007 · 798 Inlägg

Snälla sök så har du att läsa iaf hela natten!

Germax
13 februari 2007 · 12 086 Inlägg

Du kan få underkänt smile

John87 Stolt Volvoägare
13 februari 2007 · 4 913 Inlägg

JapMax skrev:
Du kan få underkänt smile

Vilket med största sannolikhet lär inträffa.

Körförbud är ingen omöjlighet om du inte har tur att prata med en snäll gubbe...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Danniboy This is me
13 februari 2007 · 334 Inlägg

Okej tackar de som förstod frågan. Tror inte denna fråga tagits upp tidigare eller?
Obs jag undrar inte över någon regbesiktning utan vad som händer då jag nesiktar bilen med turbo. O svaret vekar vara om man har otur får man körförbud förutom undekänd besiktning.

9-5 AERO M-06
13 februari 2007 · 231 Inlägg

Det som även kan hända är att din bil beläggs med krav på registreringsbesiktning. Ännu värre kan det bli om krav på ursprungsintyg ställs! Det är i princip omöjligt att få ett sådant intyg utfärdat av generalagent. Finns faktiskt fall där bilen har skrotats efter det då den inte gått at besiktiga. Skulla du dock "bara" få en regbesiktning så måste denna utföras, och då blir det att återställa bilen om det inte finns möjlighet att regbesiktiga med utrustningen som sitter på.

Men! Man kan alltid avbryta en besiktning om man ser att det barkar åt skogen. (man har åtminstone kunnat göra så tidigare). Har besiktningsmannen/kvinnan väl knappat in din bil i datorn är det kört.... Man kan inte heller vänta ut regbesiktningen genom att tex ställa av bilen, utan den finns kvar i registret till den är utförd...

Så ett körförbud anser jag vara lindrigt om jag får välja....

Chevrolet Captiva LTZ "4WD Aut" (2012)
loffe007
13 februari 2007 · 905 Inlägg

9-5 AERO M-06 skrev:
Det som även kan hända är att din bil beläggs med krav på registreringsbesiktning. Ännu värre kan det bli om krav på ursprungsintyg ställs! Det är i princip omöjligt att få ett sådant intyg utfärdat av generalagent. Finns faktiskt fall där bilen har skrotats efter det då den inte gått at besiktiga. Skulla du dock "bara" få en regbesiktning så måste denna utföras, och då blir det att återställa bilen om det inte finns möjlighet att regbesiktiga med utrustningen som sitter på.

Men! Man kan alltid avbryta en besiktning om man ser att det barkar åt skogen. (man har åtminstone kunnat göra så tidigare). Har besiktningsmannen/kvinnan väl knappat in din bil i datorn är det kört.... Man kan inte heller vänta ut regbesiktningen genom att tex ställa av bilen, utan den finns kvar i registret till den är utförd...

Så ett körförbud anser jag vara lindrigt om jag får välja....

så på ren svenska så kan det juh ändå int gå mer än åt h-vete.

sen är väl ganska enkelt att bara bygga en adapter från grenrör till downpipe sätta luftfilter på icn och ställa ner btr och lite små saker. Beror juh mycker på hur avancerad konstruktion du har.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang