3546
Sök

Kan inte låta bli att surna till lite..

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Satt och läste "Hjälp till att hålla garaget städat! av chrizz"
Där det ganska snabbt hamnade off topic kan man säga.  Med meningslösa inlägg så som:

"det är alldeles för många "standard-raggare"!! typ V70 med "sportpaket""

"för lån det kan vem som helst ta och köpa en ny bil med lite tuffa fabrikstillbehör. fan dom kan väl försöka göra lite själva!"

och ett av svaren på detta: "Det är sådana bilar som får 3:a i betyg eller lägre..."

Det går inte att jämföra tex. en NSX med en 240, funkar ju bara inte. Varje bil får ju faktiskt bedömmas för vad den är och till vilken klass den hör hemma.

En gammal originalbil i fint skick, utan massa lull-lull kan mkt väl förtjäna en 5:a, lika väl som en rå-stylad sportbil i mitt tycke..

Sitter man och kollar på en super-stylad och trimmad NSX "wow shit vilken bil. den får en 5:a" sen nästa man klickar in på är en 240 "hur fan kan folk ens lägga upp en bil som denna?" Verkar vara så många gör när de sätter betyg på bilar. Varje bil får faktiskt bedömmas för vad den är utan att jämföras med andra. Inte heller för vad den kan bli med exempelvis en omlackering och ett kjolpaket. "Den får en 1:a bara för att den inte har kjolpaket" Glöm istället kjolpaketet som så många andra har, och kolla på bilen och bedöm den för vad den ÄR.

Tycker det verkar vara många Svenssons som bara sitter hemma och tycker en massa (spec. många som inte har ngn bil upplagd och verkar vara runt 15år.. antagligen läser inte ens dessa människor forumet, och kommer därför inte tänka på detta jag skriver i vilket fall som helst..), en röst hit och en röst dit.. Varför inte lägga ett inlägg om varför man själv tycker att bilen får det betyg som man ger den?

Detta är inte något som jag sitter och lägger tid på för att min bil har en 3:a, tycker personligen inte att den förtjänar mycket mer... Utan för att göra det lite trevligare här, så man får veta varför andra tycker som dom tycker.
Har själv inte varit medlem så länge och märkte ganska snabbt att man själv höll på att fastna i "bedömningsträsket"..

(Hade varit roligt att höra från er hur ni reagerar på mitt inlägg)

Ps. Skoj att alla riktiga bilfantaster har en sida att samlas, prata och hjälpa varann på!

Live the dream
358 Inlägg
13 februari 2007
I det hela så håller jag med.

Det finns väl tre typer av bedömnigar...som du säger...15åringar som bara ser det yttre, och inte längre än näsan räcker, taktik röstare..(kanse därför man får en del 1:or-2:or nu mer 2,5:or) som vill knuffa upp sin egen bil...och seriösa personer....
Jag själv bryr mig inte om att bedömma en bil om den inte når upp till en 3:a i mitt tycke.

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2007
Absolut! Håller med dig med det allra mesta.

Det jag främst tänkte var att (jag tar mig och min bil som exempel då det är lättast att referera till) JAG är nöjd med min bil, varför ska jag ta åt mig vad nån annan tycker?

Jag har fått massa dåliga röster på min bil, trots att den är i ett jäkligt bra skick och går grymt bra. D.v.s en bil som är finare/bättre än måånga andra av samma modell och år. Man tycker ju att en sån bil ska få bra röster, men eftersom alla jämför med en "superstylad" bil så får den kasst betyg.

Detta går att prata om i all oändlighet och det jag egentligen vill säga är att JAG är nöjd. Jag skiter i vad DU tycker om min bil. (Inte just du -trådskaparen- nu, utan du som i "den andra").
Jag tycker faktiskt att min bil är snygg, och jag är nöjd. Sen att den fått massa ettor och tvåor gör mig inget.

Föresten tycker jag att ni ska läsa en liknande tråd som jag har för mig ligger i support-forumet. Den handlar om ungefär samma sak och har många intressanta (och mindre intressanta) inlägg.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

12 086 Inlägg
13 februari 2007
Kan hålla med om att off topic kategorin inte riktigt håller sig till reglerna tycker jag?
Inte för att jag har något emot som de är nu.. mer som ett konstaterande.

Jag tycker inte att garaget är en sida för superstylade bilar, jag tycker de är en sida, ett forum för bilintresserade människor. Så de spelar mindre roll vilken bil man har tycker jag, givetvis är de ju roligare med bilar som är i bra skick, ser bra ut. Vilket iofs borde gå hand i hand med bilintresset?

911 Inlägg
13 februari 2007
hehee smile Jag har alltid delat ut 5.or smile dock inte så många , jag orkar inte bry mig om poängen jag får eller ger. anledningen till att jag ger 5.or om jag skulle rösta är att alla tycker om sin egna bil och har säkerligen lagt ner tid på att fixa sin så gott det går smile det är det som räknas tycker jag !

pic up the phone, wazzzaaa

hater
656 Inlägg
13 februari 2007
Håller med dig delvis, att man ska bedömma bilen utifrån det den är och klassen och så. Men en 240 kan inte jämföras med en NSX, inte exteriört iaf. Hade också sett lite overkligt ut om alla bilar på garaget hade 5:or som betyg.

Styling och Tuning handlar ju om att tävla i vad som är finast och bäst på gatan och det är väl också vad Gorg ska riktar sig till och om inte så är det iaf många medlemar som har stylade bilar och som gillar att prata om styling och tuning.

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...

Bmw forever
191 Inlägg
13 februari 2007
jag är 15 men fyller snart 16...ni kanske tror att jag är en av dom som bara tittar på det som ni menade md sdom som jag men jag blev medlem här för att jga älskar allt som hör till bilar å motorsport!tänkte också att knakse nån kan ge några tips m.m. här å dagligen så sitter jag här å läser forumet...mycket intressant kna sitta i timtal å bara läsa en massa tips m.m.
ni ska inte tro att alla 15-16 åringar är som ni tror!
Alla är vi olika..se inte ner på oss yngra...hjälp dom som vill ha hjälp istället m.m....
jag menar inget illa me det du skrev det vara bara bra att nån skrev det....att jag inte ha rnån bil ennu är dör att..jag ahr inte hunnit köpa någon ennu mne till nesta vinter kanske...

ha de gött:)

''burn rubber not you soule''

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Oj oj... Nu blev det mycket att reagera på, men ser att i stora drag så håller många med mig iaf och det är skönt, så man inte blir ngn "surgubbe på garaget"... 
Trist att det finns de som taktikröstar...
Håller med John87, jag har också en bil som inte är ngn supersportbil, men den är fin i mina ögon.. Den har ingen rost inga repor osv osv, och har inte gått mer än 5000 mil.. Det kan vara fint för mig smile
Hoppas det finns fler som tänker så

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2007
_tommy skrev:
jag är 15 men fyller snart 16...ni kanske tror att jag är en av dom som bara tittar på det som ni menade md sdom som jag men jag blev medlem här för att jga älskar allt som hör till bilar å motorsport!tänkte också att knakse nån kan ge några tips m.m. här å dagligen så sitter jag här å läser forumet...mycket intressant kna sitta i timtal å bara läsa en massa tips m.m.
Alla är vi olika..se inte ner på oss yngra...hjälp dom som vill ha hjälp istället m.m....
jag menar inget illa me det du skrev det vara bara bra att nån skrev det....att jag inte ha rnån bil ennu är dör att..jag ahr inte hunnit köpa någon ennu mne till nesta vinter kanske...

Jag dömer ingen. Alla är mina kompisar innan dom visat motsatsen smile
Den dagen du skriver/gör något jag absolut inte tycker om så kommer jag antagligen tänka lite annorlunda om dig, men tills dess är du precis som alla andra här, oavsett din ålder.

Jag om någon borde veta, är tillsammans med en mycket yngre tjej. Åldern har egentligen ingen betydelse, utan mognad i huvudet är viktigare.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
_tommy skrev:

Jag menade inte det som ett angrepp på alla som är "15år" utan över det stora hela när man kollar vem som skriver otrevligheter så är det personer med omogna påhopp som inte har ngn bil med mera.. Menade inte 15åringar rakt på ålder, utan mer som omogenhet smile

Skoj att det finns sånna som du här tycker jag! smile

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Masaru skrev:
Styling och Tuning handlar ju om att tävla i vad som är finast och bäst på gatan och det är väl också vad Gorg ska riktar sig till och om inte så är det iaf många medlemar som har stylade bilar och som gillar att prata om styling och tuning.

Jo detta håller verkligen med om! Det är klart att det är detta det handlar om för många som har stylade och tunade bilar.. Men jag tror inte att alla som sitter och tråkröstar och slänger dumma komentarer har detta i åtanke. Bra inlägg, missade den biten

Bmw forever
191 Inlägg
13 februari 2007
jag tror jag missförstod dig till en liten del jag håller med dig till 100 alla bilar är toppen på sitt eget lilla vis.....allt från NSX till micror

''burn rubber not you soule''

191 Inlägg
13 februari 2007
Min har fått 16 1:or.. men nu när jag hamnade i dessa olika kategorier så har de börjat bli 2 - 2,5:or istället, ganska spännande att följa=D Bryr mig inte ett dugg om det där längre för röstsystemet är bara ett ända stort fiasko med fusk å mygel nu mera. Lägger dem ett lågt betyg så ser jag gärna att dem kommenterar varför åxå men det är snorisarna/mopperaggarna för fega för.

Åttafemti R

Giftig
419 Inlägg
13 februari 2007
Håller verkligen med dej _ZooN_ man ska bedöma bilar efter dens egna förutsättningar...å måste man jämföra så kan man ju åtminstonde hålla sig till att jämföra med bilar av samma märke och modell.... med andra ord det är ju ingen mening med att jämföra t.ex. en saab v4 med en nissan 350z lixom... Och min bil är inte heller precis något prakt exemplar men jag gillar den för det den är.... om det är nån som tycker annorlunda så får de gärna göra det men man behöver inte dela ut 1:or till alla som har en bil man inte gillar...

LTJD

562 Inlägg
13 februari 2007
håller delvis med dig.. Jag tycker för många hakar upp sig på vad folk röstar.. man vet ju med sig själv ungeför vart den ligger på en skala mellan 1-5 lr hur? sedan är det ju alltid tråkigt att folk bara röstar ett för att vara taskig å inte ser arbetet bakom..
Senast redigerat av tobi (13 februari 2007)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

845 Inlägg
13 februari 2007
Sitter man och kollar på en super-stylad och trimmad NSX "wow shit vilken bil. den får en 5:a" sen nästa man klickar in på är en 240 "hur fan kan folk ens lägga upp en bil som denna?" Verkar vara så många gör när de sätter betyg på bilar. Varje bil får faktiskt bedömmas för vad den är utan att jämföras med andra. Inte heller för vad den kan bli med exempelvis en omlackering och ett kjolpaket. "Den får en 1:a bara för att den inte har kjolpaket" Glöm istället kjolpaketet som så många andra har, och kolla på bilen och bedöm den för vad den ÄR.

håller med dig helt och hållet i dendär delen.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
tobi skrev:
håller delvis med dig.. Jag tycker för många hakar upp sig på vad folk röstar.. man vet ju med sig själv ungeför vart den ligger på en skala mellan 1-5 lr hur? sedan är det ju alltid tråkigt att folk bara röstar ett för att vara taskig å inte ser arbetet bakom..

Visst, röstningen är inte det viktigaste, det är ett trevligt inslag på sidan..
Det är lite så jag menar, bara precis ser vad som är på bilden, det ytliga.. Tycker man ska se bilen för vad den är, och vad som ligger bakom det hela. Utan att jämföra med ngt extremt. Betygsätter man en bil, kan man offra 20 sek till att skriva kort varför också.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
13 februari 2007
_ZooN_ skrev:
Visst, röstningen är inte det viktigaste, det är ett trevligt inslag på sidan..
Det är lite så jag menar, bara precis ser vad som är på bilden, det ytliga.. Tycker man ska se bilen för vad den är, och vad som ligger bakom det hela. Utan att jämföra med ngt extremt. Betygsätter man en bil, kan man offra 20 sek till att skriva kort varför också.

Absolut!

5 ettor med motivation är bättre än en 5:a tycker jag.
Då vet jag vad jag kan förbättra på bilen smile

Galen
108 Inlägg
13 februari 2007
rösta och skriv till andra på det sätt DU SJÄLV vill bli behandlad å få dina röster.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Tezla skrev:
rösta och skriv till andra på det sätt DU SJÄLV vill bli behandlad å få dina röster.

Om jag ger dig en 5:a, får jag en tillbaka då wink nä, förstår vad du menar..

Sök