Handbroms + halka ?

BasiC
14 februari 2007 · 41 Inlägg

Hejsan.
En fråga, jag har en Audi A4... och nu känner man sig ju verkligen tvungen att dra handbroms i några svängar lite då och då..

Jag har 2 frågor.
1. Vad kan straffet bli om man drar handbroms i en sväng och snuten ser en ?
2. Vilka delar skadas? Har en framhjulsdriven bil... och jag gör endast detta där det är mycket snö och halt!

Flash Modo-fan från början till slut
14 februari 2007 · 330 Inlägg

du skulle nog  få böter för vårdslöshet i trafik...verkar ju inte helt otroligt iaf

Stolt far till Freddy 18/12-08
Davv3
14 februari 2007 · 1 019 Inlägg

Jag gjorde det när jag hade min förra bil, en golf vr6a tongue Då kom jag glidandes runt ett hörn, och bakom hörnet stod polisen, som nyss hade klivit ur bilen, och tittade lite glatt på mig. Men dom bara Flinade åt mig . . (Såg väl antagligen helt vettskrämd ut) tongue

Handbromsvajern håller inte för hur mycket som hellst, så den kan mycket väl gå av. . Brukar väl inte va så dyr att byta, men de är ju lite fippel att få dit tongue

//Davve

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Hurricane DRIVER @ HWR.se
14 februari 2007 · 621 Inlägg

Hjullager men dom kanske inte silts så mycket,
om du bara sladdar där det är mycket snö.

- V8 - 4 ever . . .
_________________
sir_daniel www.kudoz.se
14 februari 2007 · 3 802 Inlägg

när det är snö så slits inte något speciellt mycket då friktionen inte är speciellt hög, det som slits mest är väll handbromswiren när man rycker....

BasiC
14 februari 2007 · 41 Inlägg

okej, tack för alla svar! big_smile hur mycket kostar en ny handbromsvajer?

beemern .......
14 februari 2007 · 2 655 Inlägg

kolla på mekonomen.se och skriv in reggnummret så får du exakta priser på allt;)

kimmy89 Like it German
17 februari 2007 · 378 Inlägg

har aldrig vart med om att en handbroms vajer gått av känner ingen som vart med om det heller. däremot så har kryckan fastnat i högsta lägget under en sladd å där fick bilen stå. var bara en lek bil.

Hur många skruvar fick du över?....
pirx
18 juli 2007 · 53 Inlägg

yo!

hur mycket liter det egentligen på bilen att handbromssvänga? testade lite en vinter och det var ju ganska kul:) nu har jag iofs inte den roligaste bilen (mondeo -93a), men skulle vara kul att testa. fast nu är det ju sommar, och jag har nya däck.
pajjar jag däcken (nokian m+s) helt om jag testar göra några svängar? och hjulupphängningar och sånt, förstör man sånt? riskerar jag kanske rentav att slå runt i min klumpiga kombi?

jag har wunderbaums med nakna damer i bilen nu, så det känns som att jag borde göra något tufft.

  mvh / alex

AffeBoyen
18 juli 2007 · 208 Inlägg

pirx skrev:
yo!

jag har wunderbaums med nakna damer i bilen nu, så det känns som att jag borde göra något tufft.

  mvh / alex

bara det gör ju en hel del.. jag satte flames på bilen och nu går bilen 10km/h fortare.. tongue haha

nej men inte är risken så stor att du välter men du behöver ju inte köra 100 och sen slita kryckan och ratta.. tongue
provade för ett tag sen med plåt brickor under hjulen på asfalt och det var kul helst när det sprutade gnistor tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
darkwizard Fordonstekniker
18 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Detta är det roligaste man kan göra med en framhjulsdriven bil. Det som kan hända är att du förlorar lite dubb, annars är det ingen fara. MEn håll för tusan inte i handbromsen när du kommer där i kurvan, utan ratta åt det håll du vill åt, ryck i handbromsen, släpp kryckan, styr imot, om du inte släpper kryckan kommer du nog snurra. Du kkan sladda med framhjulsdrivet utan att använda kryckan. Knyck till med ratten åt höger och vänster och så kommer bakändan att komma ut i kast, höll på att köra ping pong mellan två lycktstolpar när jag gjorde det. Det var allt från mig.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Malmoe SSS -12
18 juli 2007 · 3 217 Inlägg

Flash skrev:
du skulle nog  få böter för vårdslöshet i trafik...verkar ju inte helt otroligt iaf

Jag fick varning för vårdslöshet i trafik, men de hade överseende med att jag gjorde det på en parkeringsplats storlek stor!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
darkwizard Fordonstekniker
18 juli 2007 · 1 740 Inlägg

Fuckface skrev:

Flash skrev:
du skulle nog  få böter för vårdslöshet i trafik...verkar ju inte helt otroligt iaf

Jag fick varning för vårdslöshet i trafik, men de hade överseende med att jag gjorde det på en parkeringsplats storlek stor!

Att en aldrig, har blivit tillsagd är väldigt konstigt. Ena halvstora parkingen i byhålan, ligger precis utanför polishuset. Ska man ut därifrån så får man göra en u-sväng, som brukar gå mest på tvären, på vintern. Några sne blickar har man fått, men aldrig böter.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Malmoe SSS -12
18 juli 2007 · 3 217 Inlägg

AffeBoyen skrev:
provade för ett tag sen med plåt brickor under hjulen på asfalt och det var kul helst när det sprutade gnistor tongue

McDonald's brickor passar utomordentligt, fast hållbarheten är dessvärre inte så lång!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
AffeBoyen
18 juli 2007 · 208 Inlägg

Fuckface skrev:

AffeBoyen skrev:
provade för ett tag sen med plåt brickor under hjulen på asfalt och det var kul helst när det sprutade gnistor tongue

McDonald's brickor passar utomordentligt, fast hållbarheten är dessvärre inte så lång!

har testat det med men tyckte dom tog "slut" så snabbt.. tongue kanske funkar bättre när det är blött ute ? tongue

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Honken_ Klyphuggare
18 juli 2007 · 328 Inlägg

AffeBoyen skrev:

Fuckface skrev:

AffeBoyen skrev:
provade för ett tag sen med plåt brickor under hjulen på asfalt och det var kul helst när det sprutade gnistor tongue

McDonald's brickor passar utomordentligt, fast hållbarheten är dessvärre inte så lång!

har testat det med men tyckte dom tog "slut" så snabbt.. tongue kanske funkar bättre när det är blött ute ? tongue

Max brickor håller längre tycker jag det känns som. Sen håller det nog lite längre om det är blött

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt
AffeBoyen
18 juli 2007 · 208 Inlägg

får väll prova med frasses brickor och kupolen brickor.. tongue blir en himla massa skitmat dom senaste dagarna hör jag:P hehe

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
18 juli 2007 · 3 585 Inlägg

Jag funderar på att lägga mc´donalds brickor på framhjulen å sedan leka.. lär gå åt helvette smile = kul

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
Mankan1978 Son Of Murphy
19 juli 2007 · 782 Inlägg

Jag är väl lite helt tvärt emot alla andra här, då jag BARA kan sladda, leka o få ställ med en framhjulsdriven bil, och INTE bakhjulsdrift...
Har sladdat friskt men har inte fått några fel förrutom däcken då...
Det är jävligt grymt o svänga om en framhjulsdriven bil när det är halt ute. Svänger nästan om sin egna axel.
Hur man gör? Vrider ratten fullt åt något håll, lägger i backen o trampar på! big_smile

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!
Opelmadness German cars, quality and beyond
19 juli 2007 · 8 197 Inlägg

Det är kul med vänsterbromsning också! smile
Ser så knäppt ut med bakhjulen står helt still och det blir en stoppsladd.
Roligare att nypa till bromspedalen med vänsterfoten och ställa ut baken på skönt ställ i lagom fart.
Nu har ju givetvis det största roliga tagit slut iochmed att min nuvarande bil har abs, antisladd och antispinn. Men man sparar en hel del däck! smile
Har dock lyckats bromsa ut den på ett fint ställ mot en korsning trots alla elektroniska deviser.... Blinkade i lampor, klickade i relän och ABS:en lät som fan! Men det var skoj...

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang