5946
Sök

Vita positionsljus till SAAB?

Living in the fastlane
128 Inlägg
14 februari 2007
Trådstartare
Hej, tänkte kolla ifall någon har en bild på en saab 9-3 med vita positions ljus? Är det snyggt? Är det lagligt? Har funderat ett tag på att skaffa sådana. Är det svårt att montera etc?

tacksam för svar.

3 627 Inlägg
14 februari 2007
Vita positionsljus? Syftar du på det i strålkastarn då eller det som vissa har i blinkersen?

Aldrig sett någon bild, däremot vet jag att det är lagligt då allt ljus framåt är lagligt sålänge det är vitt eller gult..

Monteringen, det borde ju vara lättast att införskaffa strobolights och montera, borra ett litet hål och tryck fast den och det är klart smile Sen ska ju självklart elen kopplas men det är inte så avancerat smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

211 Inlägg
14 februari 2007
Tror han har tänkt sätt som positionsljusen sitter i usa blinkersen fast i org blinkersen och inte oranget utan vitt ljus.. tror jag wink elen kan du sno från parkeringsljuset

Living in the fastlane
128 Inlägg
15 februari 2007
Trådstartare
ToXtreme skrev:
Vita positionsljus? Syftar du på det i strålkastarn då eller det som vissa har i blinkersen?

Aldrig sett någon bild, däremot vet jag att det är lagligt då allt ljus framåt är lagligt sålänge det är vitt eller gult..

Monteringen, det borde ju vara lättast att införskaffa strobolights och montera, borra ett litet hål och tryck fast den och det är klart smile Sen ska ju självklart elen kopplas men det är inte så avancerat smile

Jag syfta på Blinkersen, vissa har gula positionsljus i med sina USA blinkers men jag vill ha vita...

3 627 Inlägg
15 februari 2007
Okej, men ta och införskaffa strobolight. sen tar du och borrar små hål i blinkersreflektorn, trycker fast den... kopplar in del på vanliga p-ljuset och det är klart smile

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

178 Inlägg
15 februari 2007
USA-ljus är väl bara vanliga blinkersarmaturer, fast med orange sidomarkeringsljus åt sidan också?

Positionsljus skall vara vitt och riktat framåt.
Blinkers ska vara orange och finnas framåt samt på framskärmen.
USA-ljus innebär dessutom ett sidomarkeringsljus som är färgat orange, får bara lysa rakt åt sidan.
Senast redigerat av William (15 februari 2007)

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
15 februari 2007
På USA-blinkers sitter det bara en lampa i ORANGE 5/21 Watt Lyser 5Watt som parkering 21 som blinkers! Inget mer! Man får borra i en vit 5 watt om man skall ha vitt där! Ser mer lagligt ut men är mer olagligt att ha än den lampa som skall sitta där! Skall du sätta i en använd en 5 watts ledlampa isådanafall liten och smidig behöver inte göra allt för stor åverkan på reflektorn!

-Mike-

Sök