3128
Sök

Köpråd högtryckstvätt Kränzle. kärcher?

6 Inlägg
4 april
Trådstartare
Hej, upptäckte tyvärr lite rost på en av skärmarna på billen, då jag varit dålig på att tvätta bilen tänkte jag ändra på det och investera i ny högtryck.

Har tittat lite på kränzles modeller, någon som har erfarenhet av de?

Tänkte använda tvätten till att tvättabilen främst, men även spola av parkering, altan osv runt huset.

Hur många bar och vilket vattenflöde skulle ni säga är minimum för mina behov?

Fri fart för ett fritt folk!
14 622 Inlägg
4 april
så stor du har råd med..  jag tyckte jag tog i när jag köpte ny för 10år sen men vilket jävla skämnt det var.. 
en annan är van vid den på jobbet och sen komma med dessa konsument skräp grejer..    rinner ju knappt vatten ur den
min har 125bar och det är för klent gissar på att  runt 200bar så börjar det likna något. 

så besviken på våran så jag har nog bara använt den 3gånger på 10år  det duger inte ens att blåsa av tomten med den..

Kör fort så hinner inget hända...

6 Inlägg
9 april
Trådstartare
Growe skrev:
så stor du har råd med..  jag tyckte jag tog i när jag köpte ny för 10år sen men vilket jävla skämnt det var.. 
en annan är van vid den på jobbet och sen komma med dessa konsument skräp grejer..    rinner ju knappt vatten ur den
min har 125bar och det är för klent gissar på att  runt 200bar så börjar det likna något. 

så besviken på våran så jag har nog bara använt den 3gånger på 10år  det duger inte ens att blåsa av tomten med den..

var det en kränzle du köpte med 125bar? vet du hur många liter i minuten den du valde hade?

Fri fart för ett fritt folk!
14 622 Inlägg
9 april
mrcat skrev:
Growe skrev:

var det en kränzle du köpte med 125bar? vet du hur många liter i minuten den du valde hade?

nej det var det inte 
en Nilfisk 125.3 om jag inte minns fel 
straxt över 500l/h
och 125bar max
och den duger inte ens att tvätta plattorna hemma med =/    tar 300år att göra något med den..

Kör fort så hinner inget hända...

4 198 Inlägg
9 april
Jag har en Nilfisk
https://www.thansen.se/verktyg-forbrukn … 234053140/
vill ha med hjul och möjlighet att rulla upp slangen och inte ta allt för stor plats
men nilfisk har vassare apparater:
https://www.thansen.se/verktyg-forbrukn … -241725667
finns säker med 3-fas om man villl ha ännu bättre saker

Renault går sönder ibland men går oftast att laga

Sök