4021
Sök

Rattlås BMW 120d -2007

2 Inlägg
3 maj
Trådstartare
Hello

Dotterns BMW 120d laddade ur av någon anledning, vilket gjorde att när hon skulle starta den så gick det inte. Vi laddade upp bilen med en Ctech laddare, men då fick vi symbolen Rattlås som gjorde att vi inte kunde starta den alls. Hur går man vidare med felsökning/lösning?

Mvh
Micke

Fri fart för ett fritt folk!
14 681 Inlägg
3 maj
micke365 skrev:
Hello

Dotterns BMW 120d laddade ur av någon anledning, vilket gjorde att när hon skulle starta den så gick det inte. Vi laddade upp bilen med en Ctech laddare, men då fick vi symbolen Rattlås som gjorde att vi inte kunde starta den alls. Hur går man vidare med felsökning/lösning?

Mvh
Micke

har ni testat att vrida ratten samtidigt som ni vrider på tändningen.   brukar stå i instruktionsboken att man ska testa det sen vet jag inte hur bmw vill att man ska göra.  för ligger styrningen i mot rattlåset är det inte säkert att den orkar släppa rattlåset.

Kör fort så hinner inget hända...

2 Inlägg
5 maj
Trådstartare
Hi!

Detta har jag testat, blir lite annorlunda när det är start/stopp knapp.
Det verkar som om att på denna modellen måste man ha en teknisk lösning för att återställa varningen.

Fri fart för ett fritt folk!
14 681 Inlägg
5 maj
micke365 skrev:
Hi!

Detta har jag testat, blir lite annorlunda när det är start/stopp knapp.
Det verkar som om att på denna modellen måste man ha en teknisk lösning för att återställa varningen.

Borde släppa ganska lätt även om det är knapp  men verkar vara ett vanligt problem

Kör fort så hinner inget hända...

Sök