Påbackad, och aset smet!

Martenson
16 februari 2007 · 14 Inlägg

Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

Mack Forum- och sitemoderator
16 februari 2007 · 26 174 Inlägg

Martenson skrev:
Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

Du har ju ett vittne så ring upp honom och den som troligen backade på dig och säg som det är och att du vill - antingen få betalt - eller göra en försäkringsfråga på det.
Jag blev så less häromveckan. Har tagit rensat bort emblemen på bakluckan och gnott bort limmet en hel eftermiddag. Och vad får man se när man kommer tillbaka till parkeringen efter en runda på stan?
Jo. En fet skada mitt på bakluckan. Nån som har backat på eller kört för långt framåt.
Åååh!

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Brådhis * Voff voff *
16 februari 2007 · 10 299 Inlägg

Ring honom och säg att du har vittnen och fråga om han vill erkänna direkt och betala eller om du ska ringa polisen istället...!

Hoppas du har namn och nummer på vittnet oxå! Ifall det behövs...!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Martenson
16 februari 2007 · 14 Inlägg

Ja jag får väl åka ner till fiskbilen  och prata med honom, de värsta va att han sa typ "men du behöver väl inte säga att de va jag som sa till dej".
Men som ni säger ringa och få honom att erkänna vore de smidigaste, blanda in polisen är bra jobbigt...

Martenson
16 februari 2007 · 14 Inlägg

AirOne skrev:

Martenson skrev:
Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

Du har ju ett vittne så ring upp honom och den som troligen backade på dig och säg som det är och att du vill - antingen få betalt - eller göra en försäkringsfråga på det.
Jag blev så less häromveckan. Har tagit rensat bort emblemen på bakluckan och gnott bort limmet en hel eftermiddag. Och vad får man se när man kommer tillbaka till parkeringen efter en runda på stan?
Jo. En fet skada mitt på bakluckan. Nån som har backat på eller kört för långt framåt.
Åååh!

Jobbigt! smitning där med? de är så jävla lågt...

Mack Forum- och sitemoderator
16 februari 2007 · 26 174 Inlägg

Martenson skrev:

AirOne skrev:

Martenson skrev:
Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

Du har ju ett vittne så ring upp honom och den som troligen backade på dig och säg som det är och att du vill - antingen få betalt - eller göra en försäkringsfråga på det.
Jag blev så less häromveckan. Har tagit rensat bort emblemen på bakluckan och gnott bort limmet en hel eftermiddag. Och vad får man se när man kommer tillbaka till parkeringen efter en runda på stan?
Jo. En fet skada mitt på bakluckan. Nån som har backat på eller kört för långt framåt.
Åååh!

Jobbigt! smitning där med? de är så jävla lågt...

Jupp. Lite speciell färg också på bilen - blygråmetallic..liknande.. - så blir lite jobbigt att finna en vettig baklucka som ersättning också. Inte enda skavanken kan tilläggas.
Under någon tidigare ägares tid har någon dragit en nyckel eller liknande över hela ovansidan...

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Martenson
16 februari 2007 · 14 Inlägg

AirOne skrev:

Martenson skrev:

AirOne skrev:

Du har ju ett vittne så ring upp honom och den som troligen backade på dig och säg som det är och att du vill - antingen få betalt - eller göra en försäkringsfråga på det.
Jag blev så less häromveckan. Har tagit rensat bort emblemen på bakluckan och gnott bort limmet en hel eftermiddag. Och vad får man se när man kommer tillbaka till parkeringen efter en runda på stan?
Jo. En fet skada mitt på bakluckan. Nån som har backat på eller kört för långt framåt.
Åååh!

Jobbigt! smitning där med? de är så jävla lågt...

Jupp. Lite speciell färg också på bilen - blygråmetallic..liknande.. - så blir lite jobbigt att finna en vettig baklucka som ersättning också. Inte enda skavanken kan tilläggas.
Under någon tidigare ägares tid har någon dragit en nyckel eller liknande över hela ovansidan...

För att ändå sprida en viss glädje kan jag ju berätta en rolig anekdot med tanke på nyckelrepningar.. Vet en gubbe som har en fräsch Audi Allroad, när han var uppe i stockholm för lite jobb så påträffade han sin bil en morgon med "***" inristat i motorhuven.... lite roligt är de!

mannen666666 preem pump
16 februari 2007 · 836 Inlägg

Martenson skrev:
Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

ring upp honom och kom med dina skadestånds krav.. erkänner hhan  inte så anmäl honom
smitning är ett grovt brott

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
loffe007
16 februari 2007 · 905 Inlägg

Det jobbiga med att ta in polisen är att handläggnins tiden för försäkringsbolagen är betydligt längre. Då morsan korcka så tog dom dit polisen men eftersom bådem in mor och den hon körde på kom överens om skadeanmälan så ansåg polisen att det bästa vore att inte skriva in att dom tagit dit polisen.

Hoppas iaf det löser sig.

MrTobias
16 februari 2007 · 1 297 Inlägg

Smitning är ett allvarligt lagbrott så kläm han på pengar lr polisanmäl han. Gör det för alla andra som blivit påbackade å nissen dragit! (Har aldrig hänt mig men nog fan hade man varit förbannad)

Fordofilen
16 februari 2007 · 519 Inlägg

Jag hade anmält fanskapet om han som såg det ställt upp på att vittna alt om man kan matcha färgrester på din bil mot han som körde på dig.
Smitning=indraget körkort, det kan dom gott ha om dom smiter ist för att stå för vad dom gjort.

Epitaph
16 februari 2007 · 835 Inlägg

Snälla anmäl idioten! Oj vad jag skulle vilja ta ett snack med nån som gjort så mot mig... Hur tänker man? Skulle va så jäääkla förbannad! O jag skulle pussa fiskvagns-gubben på kinden big_smile

jinxs 90mil+ på en tank.
16 februari 2007 · 484 Inlägg

Jag tycker du ska anmäla han till polisen,Om han klarar sej lindrigt undan nu. Så kommer han säkert att testa med att smita nästa gång också och då kan det vara min eller din kompis bil som han har backat in i.
-Fiskförsäljaren lät inte så positiv att vara som vittne "privat",Blir det en anmälan så blir det rättsak och då blir han tvingad att vittna.


"det är därför jag ställer mej längre ner på parkeringar och dubbel parkerar på 2 rutor,Bara för att slippa alla parkerings idiot"

Senast redigerat av jinxs (16 februari 2007)

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Kayhan
16 februari 2007 · 407 Inlägg

För att ändå sprida en viss glädje kan jag ju berätta en rolig anekdot med tanke på nyckelrepningar.. Vet en gubbe som har en fräsch Audi Allroad, när han var uppe i stockholm för lite jobb så påträffade han sin bil en morgon med "***" inristat i motorhuven.... lite roligt är de!

haha, en kompis berätta att han hade sett en bil på toyotacenter, en ny rav4 eller liknande, med bög inristat på varenda plåt på bilen, ägaren såg tydligen smått deprimerad ut också tongue

ring killen, erkänner han inte är det bara att ringa polisen! tråkigt när det händer sånt där! hoppas allt fixar sej!

Gatzone
16 februari 2007 · 289 Inlägg

Martenson skrev:
Var och handlade efter jobbet idag. När jag går tillbaka till bilen kommer killen som står i fiskbilen fram till mej och säger att de va en kille som hade backat in i min bil, och stuckit!! Nu var de visserligen inget värre än repor på framspoilern, men ändå inget jag tänker betala!!
Som tur var tog fiskbilskillen reg numret och jag har hittat bilägarens nummer.. Nu är frågan: Vad tycker ni jag ska göra? Troligtvis ringer jag upp honom i morgon och säger till att han ska betala, annars polisanmälan? Någon som vari med om liknande och vad gjorde polisen då? Tacksam om någon har erfarenhet och delar med sej.

Vilket sammanträffande, jag var uppe i karlstad idag och hälsade på systern min som studerar där uppe, då stod jag utanför och pratade i mobilen medans en person backar ut och rätt in i framskärmen på farsans bil, hon går ut och kollar och sedan hoppar in i bilen sin och åker iväg, som tur är fick vi tag i henne sedan, men man blir ju gött förbannad ifall inte folk kan göra rätt för sig! det är ju inte svårare än att skriva en lapp med mobilnr och sätta på vindrutetorkaren så är det ju löst ifall man har riktigt bråttom... det finns folk till allting nu för tiden *suckar'*

Gatzone
16 februari 2007 · 289 Inlägg

Dom som smiter tycker väl att det inte är så farligt, dessutom så är det väldigt lättvindigt för bl.a. plånboken att hoppa in i bilen och åka iväg

golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 februari 2007 · 1 290 Inlägg

jinxs skrev:
Jag tycker du ska anmäla han till polisen,Om han klarar sej lindrigt undan nu. Så kommer han säkert att testa med att smita nästa gång också och då kan det vara min eller din kompis bil som han har backat in i.
-Fiskförsäljaren lät inte så positiv att vara som vittne "privat",Blir det en anmälan så blir det rättsak och då blir han tvingad att vittna.


"det är därför jag ställer mej längre ner på parkeringar och dubbel parkerar på 2 rutor,Bara för att slippa alla parkerings idiot"

Du är inte ensam om de sista du skrev!! Fan alla vill ju parkera så nära som möjligt jämt! Värsta är när man står långt som fan bort men ändå när man kommer så är de nån stackare som ställt sig precis bredvid.

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
golfarn_nr1 LicensRörSvetsare
16 februari 2007 · 1 290 Inlägg

Farsan körde in i en parkerad bil med lastbilen men han ringde upp ägaren och allt löste sig finfint!! Finns även ärliga människor!

Tycker du att din chef är dum? De är kanske därför du har ett jobb...
Saab 9-3 SS "BSR" (2004)
_MaCCe_ Majestas
16 februari 2007 · 1 319 Inlägg

Fan vilka idioter som gör så! Och som sagt det är jävla konstigt att alla söker sig till andra bilar på parkeringar, ! Fan jag ställer mig aldrig precis bredvid en annan bil om jag inte måste.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
jinxs 90mil+ på en tank.
16 februari 2007 · 484 Inlägg

golfarn_nr1 skrev:
Du är inte ensam om de sista du skrev!! Fan alla vill ju parkera så nära som möjligt jämt! Värsta är när man står långt som fan bort men ändå när man kommer så är de nån stackare som ställt sig precis bredvid.

Mmm Jag fattar inte det.
Jag parkerade på en coop parkering,kanske 10rader och 20 platser bort från ingången. Jag stog helt solo i en radie av 20meter,Sen när man kommer ut. så står det en jävla bil bredvid och fria parkeringar av en radie på 20meter.
-Jag fattar inte.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang