2873
Sök

Om Volvo och SAAB gick ihop...

4 Inlägg
1 augusti 2005
jag gillar SAAB men det vart ganska bra ändå!!

121 Inlägg
2 augusti 2005
kul fakta. Nu när GM snart är panka (vem såg inte det komma) så är SAAB ett aktuellt märke att sälja. Kanske bara är rykten men volvo sägs vara intresserade.
Hade ju inte skadat med Volvo som ägare då deras ledning antagligen förstår SAAB som märke mer än jänkarna

186 Inlägg
3 augusti 2005
Trådstartare
_golf_ skrev:
kul fakta. Nu när GM snart är panka (vem såg inte det komma) så är SAAB ett aktuellt märke att sälja. Kanske bara är rykten men volvo sägs vara intresserade.
Hade ju inte skadat med Volvo som ägare då deras ledning antagligen förstår SAAB som märke mer än jänkarna

Hade varit gött om det blev "svenskt" igen wink

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

4 554 Inlägg
3 augusti 2005
inte särkilt snyggt.. runda former fram och en fyrkantig volvolucka bak.. ischans

3 augusti 2005
Hur lyckades du få ihop bilarna soåppas bra? Tyckte du gjort ett grymt bra jobb smile

En motor för mig är en V8

186 Inlägg
4 augusti 2005
Trådstartare
Alexander Ritseson skrev:
Hur lyckades du få ihop bilarna soåppas bra? Tyckte du gjort ett grymt bra jobb smile

SAAB och Volvo är väldigt lika, nästan samma former på dem, dock hade SAABen högre tak och mindre lutning på rutan än Volvo, så fixade det lätt med att ha överdelen och baken av bilen från Volvon och fronten och underdelen av SAAB. Fick korta ner SAAB dörrarna lite i Photoshop pga att SAAB har lite större dörrar med mera.. smile

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

Moderator+
1 081 Inlägg
5 augusti 2005
Aero T16 skrev:
Men jag tror aldrig att en riktig saabfantast eller volvofantast skulle gå och köpa en "blandrasbil" mellan volvo och saab.

Jodå, jag skulle lätt kunna tänka mig en bil utvecklad och byggd i ett samarbete mellan Saab och Volvo, Jjag anser att volvo och saab bygger riktigt bra bilar båda två. Så en bil som var byggd av dessa två skulle nog kunna bli kanon smile

Fast det kunde ju gärna få en ny kaross då wink Även om photoshopp modden var riktigt snygg!

mvh

Vem jag?

81 Inlägg
5 augusti 2005
Tja.. vad säger man.. någon som har för mycket fritid till övers vid datorn!??! :-D

Snyggt jobb!

OPEL - Ett sätt att ha det bra!

Avstängd
257 Inlägg
8 augusti 2005
snyggt gjort i datorn men bara synd att det finns en saab inblandad i bilden hehe tongue

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

2 Inlägg
14 augusti 2005
ja herregud vart ju grymt... men jag hoppas ju inte att dem skulle gå ihop(Hemskt) bra gjort var det i alla fall!!

268 Inlägg
19 oktober 2005
snyggt photoshoppat! jag tycker dne första blev jävligt bra!

200sx Driver
366 Inlägg
21 oktober 2005
Coola smile

-=Nissan 200sx s13 =-

171 Inlägg
23 oktober 2005
Hemskt ful blandning...

Men f-n vad vissa är skickliga i photoshop, ruggigt bra gjort!

“I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”

5 Inlägg
27 oktober 2005
Kan du inte ta å bygga den första till mig big_smile

SSS -12
3 217 Inlägg
29 oktober 2005
Den blå...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

4 Inlägg
1 november 2005
Tänk om man hade kunnat photoshop så bra.
Du har aldrig funderat på att göra tvärtom, volvo front med saab akter, undrar hur det skulle se ut

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
1 november 2005
Riktigt bra photoshoppat!
Bild nr 1 hade inte suttit fel om den hamnade i produktion. wink
Även om den chansen är mycket liten.

Som nämndes tidigare så vore det kul att se någon modda sin volvo med saab stuk.. "bästa av 2 världar" nämdes ju.

För att "lösa" problemet med olika storlek, så får personen i fråga, tillveka delarna själv så att de passar, även om det kan bli lite svårt med dörrarna.
Men inget är ju omöjligt.

Säger bara lycka till, till den som vågar sig på det!.
Obligatoriskt är att personen måste lägga upp bilderna så att vi andra kan få se härligheten! ;P

//Edge

19 Inlägg
1 november 2005
Echelon skrev:
_golf_ skrev:

Hade varit gött om det blev "svenskt" igen wink

fortfarande så äger ford (amerikanskt) volvo och GM (också amerikanskt) saab så dom kan omöjligt bli svenska igen.....

258 Inlägg
2 november 2005
saab delen förstör men volvo delen e grymt wink

60 Inlägg
22 november 2005
jag vill f*n ha en sån! bra photoshopat!

..Volvo..

Sök