4490
Sök

744 dör vid hel-/halvljus

2 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Hej!

Jag bytte till vita blinkerglas och led i positionsljusen och även bytte blinkers till orangea. När jag startade bilen hade jag ljusvredet på 0-läget. Därefter skulle jag bara testa att blinka med helljuset och bilen dog. Jag testade att istället starta bilen med halvljusläget men bilen där efter 3 sekunder. Dagen efter bestämde jag mig för att byta tillbaka positionsljusen till original och tog av minuspolen på batteriet medan. Då sen när vi startade bilen igen funkar allt som vanligt. Startade med 0-läget och blinkade med helljus osv.
Testade även att bara byta ena blinkerslampan snabbt för och se om problemet uppstår igen när man byter lampa och det gjorde det.

Är det någon annan som varit med om liknande och vet vad som kan orsaka problemet?

Kan även tillägga att min glödtrådsvakt hela tiden varnar för trasig lampa medan det inte finns någon trasig lampa om det kan va en orsak?

31 Inlägg
för 1 timme sedan
Enda jag kan tänka mig är att dessa lampor drar en annan mängd el, troligen förmycket, och tar nödvändig el från tändstift.

2 Inlägg
för 28 minuter sedan
Trådstartare
Vi hittade felet och det var en dålig jordpunkt

Sök