4534
Sök

744 -88, b230F startar sedan dör efter ett par sekunder.

3 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Har en 744 -88 med en b230f.
Köpte den o den gick skit dåligt, bytte ut grejor till bättre o äntligen gick han fint. Pendlar den varje dag sedan typ december och åker relativt långa sträckor i veckan och inte haft nå strul alls förens detta.
För ca en vecka sen (den 28/1) så skulle jag ut o åka på morgonen, då var det ungefär -15, han startade direkt o gick jämnt o bra på tomgång men han tyckte han inte var tillräckligt varm när jag skulle köra iväg o därmed motorstopp (händer endast när han fortfarande är kall har jag märkt). Efter det så startade den inte, troligtvis sura ner sig.
Jag tog in batteriet och laddade det och provade igen nästa dag. Den starta direkt men gick tungt, ojämnt och lät som en diesel men det gick ej att få han upp i varv oavsett hur mycket gas jag gav och dog ett par sekunder efter och sluta starta. Provade igen nån dag efter samt fyllde i mer bensin, samma sak fast han höll sig längre innan han dog igen. Idag testade jag med startkablar, samma sak fortfarande. Det låter som han är millimetern från att starta konstant. Behöver hjälp då jag inte är expert på felsöka..

Vart ska jag börja felsöka?
kollat bränslepump säkring
testat med och utan lmm
motor tänder

Sök