för 4 timmar sedan
Trådstartare
Från ingenstans fick bilen felkod på felkod, jag har en Volkswagen golf kombi 2014, med cirka 18000 mil. Från ingenstans kom det flera gula lampor, Fel start-stop, Fel ABS/stabiliseringskontroll, Fel motlutsassistent, ACC och front assist inte tillgänglig, fel däcktrycksvarnare och fel kurvljus (AFS) försökte den snabbt hos mekonomen där den bara kollade felkoderna och då konstaterade dem någon sensor höger bak däck, sedan väntade jag ett tag, körde inte bilen speciellt mycket och lämnade in den på Volkswagen för en riktig felsökning, runt 1900kr + en till så totalt 3800kr, nu ringde dem och sa att reparationerna kostar 60 tusen kronor, att bromsoket hade gjort att alla bromsar och belägg behövde bytas även fast samtlig bromsar byttes för 9 månader sedan. Samt att turbon börjar ge sig( den köper jag) känns bara skumt hur alla dessa problem dök upp samtidigt, hade för någon månad sedan motorlampa och EPc lampa, då gjorde dem alla tester, rökprov osv, hittade ingenting, det slutade med att dem nollställde felkoderna sen kom dem aldrig tilbaks och bilen körd felfritt i 2 månader, skulle även säga att den fortfarande kör bra, känner inget konstigt. Kan det var nått elfel eller är bilen bara att ge upp på.