5632
Sök

Riktigt bra lackverkstad i Stockholm

2 Inlägg
för 1 timme sedan
Trådstartare
Jag är ute efter en riktigt bra lackverkstad i Stockholmsområdet som kan laga ett litet område vid en skärmkant där lacken precis har börjat bubbla sig. Jag är inte ute efter den billigaste lackeraren, utan är villig att betala bra för ett riktigt bra jobb. Det ska alltså vara någon som klarar av att få nyansen rätt och helst klarar av att göra en reparation på ett litet område och har skickligheten att "svepa ut" lacken mot angränsande ytor så att det blir osynligt. Jag hade en kontakt för många år sedan med en kille som var en veritabel trollkarl. Han kunde fixa en skada mitt på en flygel, svepa ut lacken en bit åt sidorna, efterpolera och resultatet blev helt makalöst bra. Fullständigt osynlig övergång mellan gammal och ny lack. Både vad gällde nyansen på färgen och var övergången gick. Han sysslade mycket med motivlackering, så det var väl på det sättet han byggt upp sitt kunnande. Tyvärr flyttade han hem till Norrland efter några år. Så nu söker jag någon ny som kan göra riktigt bra jobb. Någon som har något tips?

Sök