5440
Sök

Är det stora skillnader på tändstift?

3 601 Inlägg
11 maj
Trådstartare
#1
Hej! Är det stora skillnader på tändsift? Har kört med koppar/nickel ACdelco Cr43ts men får upp alltid denna bild. Värt betala 30-60kr extra per stift?
https://www1.garaget.org/gallery/images/179/178011/178011-29f23cfd44ee0268897533a525936647.jpg
Senast redigerat av Low (11 maj )


807 Inlägg
11 maj
#2
Kör med de "vanliga" bonnstiften i din original CSB.
Du gör ingen vinst varken gällande förbrukning eller effekt i den motorn enligt min erfarenhet.

För övrigt anser jag att Kartago borde förstöras.

8 052 Inlägg
11 maj
#3
Varken på min Honda eller Suzuki behöver tändstiften bytas regelbundet - endast kontrolleras var 100.000:ende km.
Annat än när man hade SAAB med 2-taktsmotor.
Eller moppe!
Då fick man ofta en "loppa på stiftet".

B t w så har jag på min drygt 10 år gamla Honda gräsklippare aldrig kollat tändstiftet.
Samma sak med "Vattenbuffeln", Viragon och Inrudern.
Annat med den Blue Arrow som jag körde i lumpen som MC-ordonans.

Men det kanske inte är tändstiften det beror på?

3 601 Inlägg
11 maj
Trådstartare
#4
torsen skrev:
Varken på min Honda eller Suzuki behöver tändstiften bytas regelbundet - endast kontrolleras var 100.000:ende km.
Annat än när man hade SAAB med 2-taktsmotor.
Eller moppe!
Då fick man ofta en "loppa på stiftet".

B t w så har jag på min drygt 10 år gamla Honda gräsklippare aldrig kollat tändstiftet.
Samma sak med "Vattenbuffeln", Viragon och Inrudern.
Annat med den Blue Arrow som jag körde i lumpen som MC-ordonans.

Men det kanske inte är tändstiften det beror på?

Nej, bilen går bra. Men hur bilen bränner olja som en 2 takt efter verkstan misslyckats med byte av ventiltätningar så tänkte jag att nya stift inte skadar inte när man fått ordning på ventiltätningarna. Beställer från rockauto så tar någon vecka eller två.:-)


3 601 Inlägg
11 maj
Trådstartare
#5
The-GOAT skrev:
Kör med de "vanliga" bonnstiften i din original CSB.
Du gör ingen vinst varken gällande förbrukning eller effekt i den motorn enligt min erfarenhet.

Beställer hem en liten hög. 15kr styck:-). Tack.



Sök