Bilen hickade till, sedan någon dag senare så dog den och vägrade starta. Med nya tändstift och ny tändkasett så starta den direkt. Efter kört några mil med nya delarna så började den att dö men startade igen för att sedan dö och vägra starta. När jag försökte starta så var det som att det rassla mycket och som att den inte fick igång alla cylindrar. Testa startgas men ingen skillnad med startgas. Bytte tillbaka till den gamla tändkasetten och då starta den direkt på första försöket.
Är det någon som har varit med om något liknande eller som har tips på vad det kan vara för fel?
Bilen är felsökt med tre olika modeller av obd2 mätare men ingen av dom visar några felkoder alls tyvärr.
Bilen har nu även varit inne på verkstad, fick betala 3000kr för en heldags felsökning, de vet inte vad felet beror på.
Har läst till att vevaxel och kamaxelgivare kan vara intressant att kika på. Men varför går det att få igång bilen om man byter tändkasett fram och tillbaka?
Det var denna tändkassetten som jag köpte
https://www.thansen.se/bil/opel-astra-j … -233971103Jag har funderat på om jag borde köpa en ifrån skroten och testa med ifall den jag köpte ifrån thansen var defekt, det är iaf en tanke jag har haft.