för 1 timme sedan
Trådstartare
Hejsan, jag har en BMW f11 2015 xdrive som körs ordentligt med, senaste 2 åren har jag kört ca 16xxx mil vilket innebär att jag underhåller bilen ganska väl.
Jag har däremot ett irriterande problem som är att i ish 55-90km/h vibrerar bilen när jag bromsar, det spelar ingen roll hur hårt jag bromsar eller i vilken hastighet mellan 55-90 utan vibrationerna är alltid sig lik, jag har originalfälgar med nya hjul (även nybalanserade), nya hjullager runtom, nya skivor & belägg (även kast är mätt på både hjullager & skivor).
Nya styrleder, dämpare / fjädrar / topplagringar, sedan även den kända grövre länkarmen som går framifrån bilen till spindeln är bytt så det enda i framvagn som ej är bytt är länkarmen som går från subframe till spindel som även stötdämparen bultas fast i.
Finns det någon som upplevt samma symptom eller har någon aning var det kan bero på? Vid acceleration/ vanlig svenssonkörning känner jag inga vibrationer, vibrationer känns mest i säte / hela bilen men även ytterst lite i ratten.