4978
Sök

Problem spjällmotorer volvo v50 d5

1 Inlägg
för 42 minuter sedan
Trådstartare
Hej!
Jag har en Volvo v50 d5 -09.
Problemet började med att ac slog av efter ca 15 minuter körande. Bilen lämnades sedan in på verkstad där de trodde stt spjällmotorerna var slut och behövdes bytas. Då de gjorde en kalibrering och fick felkoder och helt plötligt gick det inte att ändra värme eller kyla i bilen. (Detta gick innan den lämnades in). Det visade sig sedan efter att dem tog in den igen att det var magnetkopplingen och tryckmätaren som var dålig sa dem. Jag hittar sedan ett klipp där man fixar magnet kopplingen med 3 stripes och ac fungersr nu utan problem. Jag beställer sedan 2 spjällmotorer från rumänien (begagnade) och böt dessa. Både vänster och höger spjällmotor snurrar när man kalibrerar men endast den högra fungerar när man ändrar temperatur. Nu helt plötligt så låter ac men det kommer knappt någon luft ifrån mittenspjällen men ändrar jag till vindrutan så blåser det på som det ska. Vet någon vad felet kan vara, vad borde jag kolla upp vad kan felet vara. Det känns som att ingenting fungerar riktigt som det ska!

Sök