Blev friad i Tingsrätten för min Protector

cooling
19 februari 2007 · 1 Inlägg

Decibel skrev:

nattregn skrev:
Nu har jag fått det på pränt mina vänner. Tingsrätten "finner det inte styrkt att NN har haft för avsikt att dölja reg nr för vägkameror". Ärendet är därmed avskrivet. Jag är så jävla nöjd. Så nu kör jag vidare med min protector som jag jag köpte på osynlig.org.  Nu e de ingen tvekan längre. Sprid den här länken vidare gött folk. Må fartkamerorna självdö....

Hade lite bråttom tidigare. Måste ju för f-n skriva att Tingsrätten skriver i domen att det inte finns beskrivet i lagtexten att regplåten skall vara synlig för en kamera specifikt.
Endast står det att "väl synlig 8 meter framför bilen" och det är den. smile

Sure, trevligt med domslut på saken, men lite värre med din jäkla egenreklam överallt wink

Häftigt.........
då kanske man vågar köpa en sådan...

någon som vet vart/ olika sorter/kvalit'e. etc.


//Cooling

newkie
19 februari 2007 · 250 Inlägg

black_ravenlord skrev:
Inledande fråga till dig som skapat tråden! Varför har du sånt här på bilen?

Vad hade du för argument i rätten till försvar?  Vad säger man om man skulle hamna där i samma stupränna?

- Nä jag bara kände för att ha tejp över mina siffror!

Eller vadå?

Hur övertygar man lagens långa arm att man inte har den för att man har för avsikt att köra fort ?

Man säger, du rätten, det finns en tidigare dom som gör att du inte kan dömma mig på nått annat sätt..

Edit: Än så länge, till detta har gått till HD och blivit prejudicerande i andra riktningen.

Senast redigerat av newkie (19 februari 2007)

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
MeloveGolf Vw trimmare
19 februari 2007 · 2 995 Inlägg

black_ravenlord skrev:
Hur övertygar man lagens långa arm att man inte har den för att man har för avsikt att köra fort ?

h<n behöver inte övertyga någon alls skylten syns framifrån och bakifrån inom 7 meter= Fullt lagligt dom kan inte göra någonting åt det...man kan inte sätta dit någon för att han har tänkt att köra för fort....

men litar fortfarande mer på mina solskydd....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Widowmaker
19 februari 2007 · 1 112 Inlägg

är nyfiken på svaren från trådskaparen!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Widowmaker
19 februari 2007 · 1 112 Inlägg

MeloveGolf skrev:

black_ravenlord skrev:
Hur övertygar man lagens långa arm att man inte har den för att man har för avsikt att köra fort ?

h<n behöver inte övertyga någon alls skylten syns framifrån och bakifrån inom 7 meter= Fullt lagligt dom kan inte göra någonting åt det...man kan inte sätta dit någon för att han har tänkt att köra för fort....

men litar fortfarande mer på mina solskydd....

man kan i princip säga att dom skall ge fan i varför jag tejpar min skylt då eller?

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
jinxs 90mil+ på en tank.
19 februari 2007 · 484 Inlägg

Har du ngt diarie nummer,som man kan hänvisa till om ngt liknande skulle hända en själv.
Det blir 1000ggr lättare,om man har nummret som man kan hänvisa till.

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
newkie
20 februari 2007 · 250 Inlägg

Jag tycker ju att du kan lägga in en bild på dommen, det är ju trotts allt offentlig handling...

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com
Porsche 944 Turbo "951" (1989)
chrizz Administratör
20 februari 2007 · 11 790 Inlägg

nattregn skrev:
Nu har jag fått det på pränt mina vänner. Tingsrätten "finner det inte styrkt att NN har haft för avsikt att dölja reg nr för vägkameror". Ärendet är därmed avskrivet. Jag är så jävla nöjd. Så nu kör jag vidare med min protector som jag jag köpte på osynlig.org.  Nu e de ingen tvekan längre. Sprid den här länken vidare gött folk. Må fartkamerorna självdö....

Hade lite bråttom tidigare. Måste ju för f-n skriva att Tingsrätten skriver i domen att det inte finns beskrivet i lagtexten att regplåten skall vara synlig för en kamera specifikt.
Endast står det att "väl synlig 8 meter framför bilen" och det är den. smile

Det är lite väl uppenbart det här....

Vill du köpa reklambanner så kontakta mig, annars hänvisar jag till reglerna;

§9 Marknadsföring och försäljning
Det är förbjudet att skapa eller sprida marknadsföring för egen eller andras näringsverksamhet. Försäljning och annonsering får inte förekomma på annan plats än Köp & sälj.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang