6352
Sök

Ta ut rutan ur bakluckan på Golf III

1 785 Inlägg
19 februari 2007
Trådstartare
Någon som vet hur man ska gå tillväga för att plocka ut rutan ur bakluckan utan att skada glaset.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

Dieselgypsy
538 Inlägg
20 februari 2007
Det ska tydligen gå. Det blir väl att man värmer upp bakrutan så limmet lossnar. Sen är det väl att man bara att man använder fiskelina eller liknande för att skära loss resten av rutan.

Ta gärna en titt på en av mina bilar och kommentera ifall du gillar någon av bilderna

1 785 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
TheDeadDorkster skrev:
Det ska tydligen gå. Det blir väl att man värmer upp bakrutan så limmet lossnar. Sen är det väl att man bara att man använder fiskelina eller liknande för att skära loss resten av rutan.

Värme pistol på rut-ramen då? För om man vämer på glaset så lär det spricka.

Tackar för det svaret.

Någon annan som har en bra ide'?

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

TeamWCR.se
533 Inlägg
20 februari 2007
letade i HAYNES reperationsböcker man hitta inget resultat. men kom och tänka på att smartast e väl att ringa en skrotfirma.. tror dom har gjort detta endel gånger.

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
20 februari 2007
hmm, det kan bli svårt.. med tanke på hur dom gjorde på bilverkstaden jag jobbade i,  dom hade verktyg för att skära i limmet, gick absolut inte att få loss glaset utan att ta sönder glaset.

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

1 785 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
Absolut_Audi skrev:
hmm, det kan bli svårt.. med tanke på hur dom gjorde på bilverkstaden jag jobbade i,  dom hade verktyg för att skära i limmet, gick absolut inte att få loss glaset utan att ta sönder glaset.

Det verkar istortsett omöjligt med andra ord!

Sök