Kettunen skrev:
Joo det var ju tänkt att sitta på altanen men blev inte så

!!!
Sen är det en gammal " Kärring " ca 400m från mig som alltid klagar på att jag kör för fort när det är 70 väg och då har jag ju rätt att köra 70 där med. Hon rignt polis osv 2-3 gånger men nu längre bryr sig inte polisen om henne .. Jobbigt med sånna grannar. Usch
Kan ju lätt identifera mig med kärringen i det här fallet. Vi bor utmed en grusväg. Vi har barn, hund och tre katter. Det är extremt dålig sikt, vi bor vid en liten korsning med ett tiotal brevlådor och ett par utfarter. Det finns häck och ladugårdsvägg, samt ofta uppställda byggcontainrar.
Och så har vi EN grannunge och hans vänner som bara inte kan anpassa körningen efter dessa förhållanden!!!
Jo, visst fan är det tillåtet att köra 70 - MEN det är knappast lämpligt. Och att dessutom (som dessa snourngar gör) hålla på och sladda och "drifta" okontrollerat med gamla volvohäckar (oftast utan ljuddämpare) så att vägen blir totalförstörd - gaaaah! Jag blir TOKIG!!!!
De kanske tror att de är häftiga eller något, men jag säger bara att händer det något här ute förlåter jag dem aldrig! ALDRIG!!! Det är mina familjemedlemmars liv de leker med när de gör så här!
Visst, själv leker jag gärna lite när förhållandena är lämpliga, så jag är inte rabiat på något vis. Men man leker *inte* utanför andras bostäder, eller spinner sönder vägar som en förening försöker underhålla. Man har också ansvar för sina gästers beteende.
Sådär! Nu lät jag som en äkta surkärring!

Och när det gäller detta är jag det gärna, buskörning är kul på rätt plats men en plåga och en risk annars!
*Med detta inte sagt att din granne har rätt, men det kanske finns goda skäl för hennes klagan?*
// Ellen