Bilshampoo+vax

Thony_mannen
26 februari 2007 · 263 Inlägg

Hej!

Undra vilken bilshampoo som ni tycker är det bästa på marknaden?
Och vilket vax som är bäst att använda?

Gärna vart man köper det oxå isf!

/t

Volvo-Real-Power!
Goven
26 februari 2007 · 264 Inlägg

jag gillar sonax , alla kategorier. de lättflytande vaxet. tror det går att köpa på statoil.

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
zwich Saab raggare : )
26 februari 2007 · 887 Inlägg

Sonax ftw .. rubbing, polish och flytande hårdvax

Turbo.. Because Im worth it :)
twin_cam Smålänning
26 februari 2007 · 7 877 Inlägg

Har inte provat så många medn det jag använder är Coop forums bilchampoo, jävligt bra om man inte snålar på det, Köps på Coop Forum

Brukar använda Diamantvax på min bil. Sjukt bra vax som håller länge. Brukar finnas på marknader.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Streckkoden
26 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Sonax Glansschampo toppat med Meguiars vax.. Har funkat klockrent åt mej, rekondar bilen 2-3ggr/år.

Runn WS7 Avstängd
26 februari 2007 · 1 031 Inlägg

Zaino....

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
Cruizr
26 februari 2007 · 417 Inlägg

Lahega vax (proffslinjen) eller Meguiars vax (proffslinjen)  å
statoils vaxschampo  som bilschampo (konsumenlinjen).

mvh/Jocke

Thony_mannen
26 februari 2007 · 263 Inlägg

okej. Tack för alla tips! Är ute efter sånt som är av högsta kvalite så.. Många tack ska ni ha

Volvo-Real-Power!
TheWraith Putsnisse
26 februari 2007 · 53 Inlägg

Prova Lahegas Carsoft Velvet! Jag har provat flertalet schampo och detta tycker jag är det bästa! Finns att köpa på http://www.lj-trading.se/webshop.
Sonax glansschampo är också otroligt bra!

Excellence without equal.
Volvo S80 "3.2" (2008)
Volvo C30R "Banbilen" (2008)
Persson_s40
26 februari 2007 · 16 Inlägg

Tjenare , shampo som fungerar bra köper du på ett Ditec eller Mr Cap ställe , vax som är dunderbra går inte att köpa ut till konsument av märkena typ  3M AutoSmart eller Lahega , men det finns produkter av dom hos vissa handlare typ Mekonomen eller dyl, det rekomenderar jag , jobbar som rek på Audi gbg :)

Chrom Kapten Långsam
27 februari 2007 · 185 Inlägg

Jag brukar använda Autosmart-produkter, har alltid funkat kanon. På vintern rekommenderas deras avfettning/tjärlösare och sen på med deras vaxschampo, resultatet blir grymt! Finns bla på Micro att köpa.

viccoA
1 mars 2007 · 3 110 Inlägg

Persson_s40 skrev:
Tjenare , shampo som fungerar bra köper du på ett Ditec eller Mr Cap ställe , vax som är dunderbra går inte att köpa ut till konsument av märkena typ  3M AutoSmart eller Lahega , men det finns produkter av dom hos vissa handlare typ Mekonomen eller dyl, det rekomenderar jag , jobbar som rek på Audi gbg smile

Vill man bara köpa de stora förpackningarna är det klart att nästan alla kan få tag i proffsprodukterna. Bara höra med sina lokala rekondfirmor, de säljer nästan alltid om man frågar.

Jag gillar också sonax glansschampo och Mequiars NXT

Malm3n Fotograf @ Team Insane Racing
1 mars 2007 · 1 781 Inlägg

Vanligt Diskmedel funkar finfint att tvätta bilen med.. löser upp dem flesta fetter som ligger på lacken *tummen upp för det* men annars så brukar jag använda sonax glansschampoo utan silicon och vax eftersom bilen är ditec behandlad

Team Insane Racing
Chrom Kapten Långsam
1 mars 2007 · 185 Inlägg

Malm3n skrev:
Vanligt Diskmedel funkar finfint att tvätta bilen med.. löser upp dem flesta fetter som ligger på lacken *tummen upp för det* men annars så brukar jag använda sonax glansschampoo utan silicon och vax eftersom bilen är ditec behandlad

Utan ett ordentligt lackskydd på bilen skulle jag inte rekommendera diskmedel då det sliter på lacken i onödan pga att det löser fett effektivare, med ett fullgott skydd ska det dock inte vara nån fara.

viccoA
1 mars 2007 · 3 110 Inlägg

Chrom skrev:

Malm3n skrev:
Vanligt Diskmedel funkar finfint att tvätta bilen med.. löser upp dem flesta fetter som ligger på lacken *tummen upp för det* men annars så brukar jag använda sonax glansschampoo utan silicon och vax eftersom bilen är ditec behandlad

Utan ett ordentligt lackskydd på bilen skulle jag inte rekommendera diskmedel då det sliter på lacken i onödan pga att det löser fett effektivare, med ett fullgott skydd ska det dock inte vara nån fara.

Tror inte diskmedel är bra för något lackskydd...
Finns en stor tråd om ämnet på ThePolishMans forum.

JW
1 mars 2007 · 281 Inlägg

Precis som de säger ovan.. Använd absolut inte diskmedel, det är som att duscha kroppen med kallavfettning (inte hälsosamt) :)

Jag använder Autosmart och Lahega produkter (Dock svårt att få tag i om man är privatperson)

Det bästa vaxshampoot som är billigt o lätt att få tag på måste vara Biltemas, Dock inte "supertvätt" det är värdelöst...

Mvh Jonas

Evildream Scania arbetare
2 mars 2007 · 364 Inlägg

Streckkoden skrev:
Sonax Glansschampo toppat med Meguiars vax.. Har funkat klockrent åt mej, rekondar bilen 2-3ggr/år.

Håller med. Klart bästa schampot plus ett bra grundarbete inan schamponering så blir det bra resulltat

Audiholic!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang