2317
Sök

Trimma motor:::

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Hej!Jag håller på att styla en åkgräsklippare och ska t.ex lacka motorn silverfärgad men jag undrar om det kanske går att trimma den på något sätt.Vet ni om det kanske går att rimma den?               Den har  6hk...    sad):

No pain
No game

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Jaa du, det är en fråga jag också har ställt mig! en dum ide bara!

No pain
No game

397 Inlägg
3 mars 2007
Men låt han trimma om han vill, ifrågasätt inte.. big_smile

Är det en fyrtaktare eller en tvåtakts?

1 997 Inlägg
3 mars 2007
ja tror de ä lite svårt att få tag i Trimcylindrar osv till åkgräsklippare.. haha tongue
menmen
va ska du ha den till?
klippa gräsmattan i 70km/h?
wink

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Men ershen,det ser lite bättre ut att klippa gräset med en gräsklippare med silverfärgad motor,svartlakerade fäljar,snygga fleames och med exhouse pipe så att den låter som en turbo och neon mm...  lite "coolt" va? smile

No pain
No game

_carlss0n_
3 mars 2007
hur mycket vill du har ut då? 6hk är fan mycket endå....du kan ju alltid sätta på en större förgasare...slippa upp insuget till till förgasaren.....sätta på ett litet mer öppet filter....bygga om avgassystemet så den kan andas lite mer....sen är det inte s mycket mer du kan göra....om dy nu inte vill göra det allt för anavanserat....är ju som att trimma en moped och det har väl alla gjort tongue

Slav
1 454 Inlägg
3 mars 2007
grannens gamla Stiga gjorde 65 blås över åkern smile den var lite svårkörd när man klöpp gräsmattan.

Tack till
Tompa för riktigt grym mappning, hör av er om ni behöver mer fart i en T5 eller T7 Saab.
Janne på Autoexperten Gävle
Jonas på Bakaxeldelar för niceprice på delar.

2 122 Inlägg
3 mars 2007
men är det inte en 4taktare? byt ut ventiler och gör en egen kam sen kan du ju även porta big_smile

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Jag vet inte om det är två tackt eller fyrtackts,ska ta reda på det,om typ fem minuter!

No pain
No game

Vw trimmare
2 995 Inlägg
3 mars 2007
har sett några som matade 50hk nos motorn small 5-6ggr men dom fick det att funka till slut tongue

Finns även turbomatade när dom kör race med dom på espn går ju att göra massor på dom!

118 Inlägg
3 mars 2007
du kan ju byta luftfilter,bygga om avgasröret,slipa på ventilerna,porta den,slipa lite på insuget,mm det finns rätt mycket saker att göra på den

349 Inlägg
3 mars 2007
porta toppen!! lätta svänghjulet? sportluftfilter! finns ju elturbos på moppetrimsidor!! större förgasare!! större insug! ta bort varvbegrensningen! det finns ju lustgaskit till mopeder! medmera dom är ju strypta så dom inte ska gå sönder
Senast redigerat av tommie87 (3 mars 2007)

1 893 Inlägg
3 mars 2007
Finns inte många tvåtakts klippare. En klippare behöver vrid mer än hästar. Så de alra flesta har en Briggs&Stratton eller honda 4takts snurra på. Skall man fortsätta ha den att klippa gräs med, så skall man nog göra trimningen i form av portning, strokening borra upp o byta till större kolv. Så man bibehåller högt vridmoment, inte bara massa hästar på toppvarv.
Problemet är ju annars om man drar in i en extra tjock tuva, så motorn tappar lite varv, är den vråltrimmad, ja då dör den. Måste ha vrid vid klippning.

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Det är en fyrtackts!

No pain
No game

778 Inlägg
3 mars 2007
på min vanliga gå gräss klipare så  finns det 2 gas reglars som sat en fjäder i mellan så byte jag bara utt den mot en stum stål tråd och sen spände jag över en strumpa på insuget på förgasaren den vara 2gånger bättre men jag vet inte vad det skulle  bra  för ^^

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Tack för tippsen! ska trimman uta bara helvete nu!

No pain
No game

Sleeper
3 084 Inlägg
3 mars 2007
tror jag måste trimma min gå gräsare också den dör ju när man kommer till det halvmeters höga gräset sad

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Det skulle vara kul att åka på gräsklippar racing...   Tror ni det går att böörna med den?Har alldrig provat,men bresladda går att göra,det har jag testat. Jag körde dragrace mot en annan lite nyare åkgräsklippare och vann överlägset! Jag körde också mot en vanlig gå gräsklippare och då vann jag värkligen överlägset,men det var något konstigt med gå gräsklipparen för den stod bara still vid mål linjen utan att röra sig alls!!! konstigt...

No pain
No game

70 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Ha Ha Ha Ha Ha...

No pain
No game

Sök