2838
Sök

Audi 80, hur mycket för en ruta?

407 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Tjenare

Jag tänkte bara kolla om någon har koll på vad det kostar att byta en ruta på an Audi 80 2,6E, 93:a? Hade i åtanke om någon möjligtvis bytat antingen sidorutan eller framrutan på en sådan bil

1 002 Inlägg
3 mars 2007
har du stenskott så går det ju ta på försäkringen o betela självrisken. tror min ligger på 1700.. något sånt,, kan va mindre oxå

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
3 mars 2007
Beror väl på vilken ruta du ska byta! Sidorutan byter man lätt själv ja köpte en ruta till en 80 en gång kosta 300:- på skroten. Fram och bakrutan som troligtvis sitter limmade kan du ju oxå byta själv lite mera jobb bara, och är nog lättare att lämna bort antingen tar du på försäkringen och får en ny ruta lr så hör du med en glasmästare vad han ska ha för att bara byta rutan om du fixar fram rutan själv.

407 Inlägg
3 mars 2007
Trådstartare
Gräsberg skrev:
har du stenskott så går det ju ta på försäkringen o betela självrisken. tror min ligger på 1700.. något sånt,, kan va mindre oxå

Jo det går att göra om man har en fast självrisk på glasrutebytet. Försäkringsbolaget som jag funderar på att anlita har upplägget att man själv betalar 35% av kostnaden och lägst 1200 riksdaler. Var därför jag var intresserad av om någon visste priset. Nu får man dock hoppas på om någon gör ett inbrott tar och slungar sönder en sidoruta för det är ganska lätt att fixa på skroten. En framruta kan jag tänka mig det är större problem med eftersom den inte är lika lätt att ta bort.
Senast redigerat av Vallås Locos (3 mars 2007)

757 Inlägg
3 mars 2007
först och främst avgör det vad du har för försäkringsbolag. har du ingen försäkring och det är vindrutan det gäller så brukar det landa på ca 4-5k. annars är det bara och ringa till din lokala bilglasmästare och fråga

Sök