3432
Sök

Kan man få ersättning

289 Inlägg
4 mars 2007
FireTraXX skrev:
YööA skrev:
Å nej jag är ingen domare, har visir ! Killer tittade inte upp och där stod jag och fick hans galler i ansiktet .

Skyll dig själv ditt snikna as.

Jag har läst flera forumstrådar den senaste dagen som gått och i många utav dem medverkar du med diverse inlägg, och den uppfattningen jag fått av dig är att du verkar vara en riktigt jävla grinkuk som bara klagar på allt och alla, finns det inget i ditt liv som är possetivt?
Du behöver ju iaf inte hålla på att gapa på alla andra utan håll käften om allt negativt isf och behåll det inom dig, för jag tror inte så många är så speciellt intresserade av allt ditt negativa skitsnack!

Sleeper
3 084 Inlägg
4 mars 2007
iofs så har jag ett fett ärr på hakan som jag fick när jag gick på dagis dunkade in skallen i en vattenkran... hehe men då fattade jag nog inte vad försäkring var tongue

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

DFFL
9 020 Inlägg
4 mars 2007
Gatzone skrev:
FireTraXX skrev:
YööA skrev:
Å nej jag är ingen domare, har visir ! Killer tittade inte upp och där stod jag och fick hans galler i ansiktet .

Jag har läst flera forumstrådar den senaste dagen som gått och i många utav dem medverkar du med diverse inlägg, och den uppfattningen jag fått av dig är att du verkar vara en riktigt jävla grinkuk som bara klagar på allt och alla, finns det inget i ditt liv som är possetivt?
Du behöver ju iaf inte hålla på att gapa på alla andra utan håll käften om allt negativt isf och behåll det inom dig, för jag tror inte så många är så speciellt intresserade av allt ditt negativa skitsnack!

Skiter väl i vad du säger.
Jag skriver exakt vad jag vill, när jag vill.
Passar det inte DIG så kan du hoppa över mina inlägg.
Jag har faktiskt skrivit positiva inlägg med men när folk vill snylta från försäkringsbolagen, klanka ner på skåningar och gör annat som jag tycker är fel då säger jag vad jag tycker.
Precis som du uttryckte din åsikt om mig.
Senast redigerat av FireTraXX (4 mars 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

289 Inlägg
4 mars 2007
FireTraXX skrev:
Gatzone skrev:
FireTraXX skrev:

Jag har faktiskt skrivit positiva inlägg med men när folk vill snylta från försäkringsbolagen, klanka ner på skåningar och gör annat som jag tycker är fel då säger jag vad jag tycker.

Jo tack, jag har märkt detta...!
Så att du menar bara för att trådskaparen har råkat ut för en olycka (och kanske har rätt till viss ersättning) så anser du att det är att snylta ifrån försäkringsbolagen?
Om du isf får inbrott i din bil eller din bostad brinner upp, ska du då inte ta och använda dig utav din försäkring då? det är väl trots allt alla oliak försäkringar är till för att användas när vi råkar ut för något, annars vore det inte någon ide att teckna försäkringar av alla dessa slag.. För jag tycker iaf inte att det är så kul att betala massa pengar till en försäkringar som man inte har någon nytta utav när man råkar ut för något...!

607 Inlägg
4 mars 2007
Trådstartare
Gatzone skrev:
FireTraXX skrev:
Gatzone skrev:

Så att du menar bara för att trådskaparen har råkat ut för en olycka (och kanske har rätt till viss ersättning) så anser du att det är att snylta ifrån försäkringsbolagen?
Om du isf får inbrott i din bil eller din bostad brinner upp, ska du då inte ta och använda dig utav din försäkring då? det är väl trots allt alla oliak försäkringar är till för att användas när vi råkar ut för något, annars vore det inte någon ide att teckna försäkringar av alla dessa slag.. För jag tycker iaf inte att det är så kul att betala massa pengar till en försäkringar som man inte har någon nytta utav när man råkar ut för något...!

Håller med gatzone ! Annars är det väl helt onödigt att teckna en försäkring

Brynäs tigers

DFFL
9 020 Inlägg
4 mars 2007
Gatzone skrev:
FireTraXX skrev:
Gatzone skrev:

Det är skillnad tycker jag.
Jag betalar inte min bilförsäkring för att ta ut den när jag fått stenskott på huven, men han har fått ett "stenskott" i ansiktet och vill göra det.
Och skador inom idrotten är något man får räkna med, man ska inte behöva räkna med att få inbrott i bilen...

EDIT:
Men det är hans val och jag tänker inte hindra honom.
Jag gjorde ändå inte det...
Senast redigerat av FireTraXX (4 mars 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 mars 2007
FireTraXX skrev:
Gatzone skrev:
FireTraXX skrev:

Det är skillnad tycker jag.
Jag betalar inte min bilförsäkring för att ta ut den när jag fått stenskott på huven, men han har fått ett "stenskott" i ansiktet och vill göra det.
Och skador inom idrotten är något man får räkna med, man ska inte behöva räkna med att få inbrott i bilen...

EDIT:
Men det är hans val och jag tänker inte hindra honom.
Jag gjorde ändå inte det...

håller med ...man får räkna med att man skadar sig om man spelar hockey (de flesta idrotter överhuvudtaget ) för man sätter nog inte på sig skydd på 90 % av hela kroppen för man ska hålla sig borta från allt farligt ?...men inbrott i bilen eller att man kör av ska man inte räkna med...jag har också slagit mig och har ärr men tycker faktiskt de är lite som att snylta ..ska alla ta ut varenda krona man kan så kostar nog försäkringarna mer och sen slutar dom nog också att betala ut för en del skador och då man kanske behöver pengarna för att man kanske blivit lite allvarligare skadad än ett ärr tänker man nog att man var dum som ville ha betalt för något självförvållat ?

8 920 Inlägg
5 mars 2007
Beror på om du jobbar eller går i skolan om du har rätt till ersättning.

Klart som f*n att man skall räkna med att få inbrott i bilen, det gör ju försäkringsbolagen!

Fotograf på Tierp iDag

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2007
Hamilton skrev:
Klart som f*n att man skall räkna med att få inbrott i bilen, det gör ju försäkringsbolagen!

Får alla inbrott i sina bilar?
För när jag sportade så fick alla någon sorts skada och alla har någon sorts ärr.
INGEN av de har kontaktat försäkringsbolaget för att få pengar.

Russel Crowe, Gladiator.

One Man Clan
4 287 Inlägg
5 mars 2007
jag vet  2 personer som har fått ersättning (och överhuvudtaget har försökt få att) ..den ena var att han bröt benet och hade nya kläder och skor som var rätt dyra som dom klippte sönder..men att han har 20-30 cm är på ena benet brydde han sig inte om ... och den andra vred sönder knä och lite sånt under en idrottslektion så han fick pengar för att han inte kunde göra vissa grejer och fick skjuts te skolan ..men han snyltade inte om att han fick ärr han heller utan pga av att han blev handikappad dom månaderna och behövde hjälp med en del grejer

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
5 mars 2007
har du olycksfalls försäkring så ska de säkert kunna ge en bra peng skulle jag tro smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

8 920 Inlägg
5 mars 2007
FireTraXX skrev:
Får alla inbrott i sina bilar?
För när jag sportade så fick alla någon sorts skada och alla har någon sorts ärr.
INGEN av de har kontaktat försäkringsbolaget för att få pengar.

Nej alla får inte inbrott i sina bilar, men man får räkna med det..
Varför betalar du annars för det? jo för att du kan råka ut för det.

Sen att man inte utnyttjar sin rätt till evt. ersättning är ju frivilligt.
Senast redigerat av Hamilton (5 mars 2007)

Fotograf på Tierp iDag

Lokförare
126 Inlägg
5 mars 2007
En kompis ramla och krossa armbågen under en gymnastiklektion.

Fick runt 80.000 för detta.

Jag har varit allergisk mot ett antal grejer sen ja föddes, fick 30.000 av försäkringsbolaget för att jag ej kan välja vilket jobb jag vill pga mina allergier.

Vill försäkringsbolaget ge dig pengar så varför inte ta emot dom? Lite pengar är aldrig fel big_smile

Saab 900 Aero -96

250 Inlägg
5 mars 2007
Så länge du har en försäkring som täcker det så borde det inte vara några problem, Se till att få det dokumenterat bara, ansiktet är specielt kännsligt vad gäller lyte så du borde kunna få en slant om det blir bestående ärr eller annat...

------------------------------------------------------

607 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Hockey försäkringen täcker tydligen inte ärr  ! men ska ringa min privata försäkringsbolag och anmäla det där !

Brynäs tigers

191 Inlägg
5 mars 2007
Själv fick man aldrig nåt ärr i nyllet när man spelade hockey! Men du ska fan vara nöjd! Spelar man hockey ska man se ut som en med! Ett ärr i fejjan är ju grymt, men kan du så pumpa på pengar! Det hade jag gjort utan att tveka. Bror min fick axeln söndertacklad i hockey så han fick operera och grejor. Kulor fick han med!

1 256 Inlägg
8 mars 2007
Jag har olycksfallsförsäkringar etc.. Jag fick ut en summa pengar för 2 ärr jag fick för 9 årsedan, hoppas nu även få ut extra ersättning för whiplashskada som jag fick när jag var med i en bilolycka. Så det går.. Med rätt försäkringar och läkarjournaler..

Får dock inte vara längre än 10 årsedan ärren eller skadan kom till.. och återigen det måste finnas läkarjournal!!
Senast redigerat av Jonni (8 mars 2007)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 mars 2007
tror inte på alla som skriver att dom får massa tusen för nån skada
brutit armen 4 gånger på skoltid under gympa å sån skit har försämrad rörlighet med 70 procent i vänster handled
och när jag var mindre ca 10bast blev jag attakerad av nån stor jävla hund blev biten i ansiktet och har fortfarnade kvar ärren 8år efter det fick inte ett skit för nåt av det
samt en bilolycka med farsan bröt 1 ben och handled fick inte ett skit för det heller
så tror inte folk får  så mycket pengar för mindre skador

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
8 mars 2007
Team-Adolfsson skrev:
brutit armen 4 gånger på skoltid under gympa å sån skit har försämrad rörlighet med 70 procent i vänster handled
och när jag var mindre ca 10bast blev jag attakerad av nån stor jävla hund blev biten i ansiktet och har fortfarnade kvar ärren 8år efter det fick inte ett skit för nåt av det
samt en bilolycka med farsan bröt 1 ben och handled fick inte ett skit för det heller

herregud, är du oturs förföljd eller? tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 mars 2007
_Glenne_ skrev:
Team-Adolfsson skrev:

herregud, är du oturs förföljd eller? tongue

aaa å lite till tongue

Sök