3469
Sök

när man säljer bilen!

plattsättare!
804 Inlägg
6 mars 2007
Trådstartare
varför skriver man i en annons att bilen är tjejkörd igentligen?
är det tecken på att den är lugnt körd eller utsliten koppling å växellåda? wink
vill bara se vad andra har för tankar när man läser något sådant i en annons

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Galen
849 Inlägg
6 mars 2007
Bara för att det står att bilen är tjejkörd behöver det ju inte betyda att den är körd lungt eller har bränd koppling osv... Finns ju tjejer som kan köra riktigt bra och gasa på mycket också = )

nää men när jag läder en annons där det står att bilden är "Tjejkörd" det första som kommer upp i huvudet är att den är nog lungt körd, men som sagt det behöver inte alls vara så.

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

Kapten Långsam
185 Inlägg
6 mars 2007
Ser inte tjejkörd som något mer positivt än killkörd, men skulle inte bry mig speciellt mycket. Bilmodellen är viktigare, letar man en E36a eller en Toyota Corolla lär det ju va bra skillnad på hur dessa två blivit körda, oavsett nuvarande ägare.

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
6 mars 2007
hehe har också tänkt på detta. syftet med tjejkörd är ju iallafall att säljaren vill få köparen att tro att bilen är lugnt körd.

9 108 Inlägg
6 mars 2007
Frippe08 skrev:
Bara för att det står att bilen är tjejkörd behöver det ju inte betyda att den är körd lungt eller har bränd koppling osv... Finns ju tjejer som kan köra riktigt bra och gasa på mycket också = )

Köra riktigt bra?!? Det är väl lättare att byta koppling än att renovera en rasad motor? Köper ju hellre en tjejkörd bil än en som är körd av en yngling som tror han är RallyKalle själv, hur 'bra' han än kör tongue Även om det finns undantag så kör faktiskt tjejer i regel lugnare. Växellådan skadas nog också mer av en "RallyKalle" än av en tjej skulle jag tro.. Det är ju kul att göra snabba växlingar liksom, men är man inte lika skillad som mig så kan det gå fel wink

Det jag dock skulle kolla extra noga på en tjejkörd bil är dörruppslag och sådant. Även dom är dock lättare att fixa än en slutkörd motor wink
Senast redigerat av MilleN (6 mars 2007)

320 Inlägg
11 mars 2007
hahah smile

trodde "gubbkörd" användes oxå, det är väl ochså  total slut koppling tongue ?

263 Inlägg
11 mars 2007
Errol skrev:
hahah smile

trodde "gubbkörd" användes oxå, det är väl ochså  total slut koppling tongue ?

Hahaha ja man kan ju ibland se det oxå Bilen är endast GUBBKÖRD, fast i själva verket är det vel deras snorungar som har kört dom och när dom ska säljas så är det farsan som säljer den för att det ska se bra!!.. Man kan bli lurad mycket när det gäller bilköp...

Volvo-Real-Power!

342 Inlägg
11 mars 2007
Sen tror jag det finns fler tjejer än killar som skiter i att serva bilen noga.
Om man tänker att tjejerna kör tills det rasar, medans en kille ser när det börjar bli dåligt och byter delen med än gång, de har lixsom lite mer koll på bilen. Fattar ni hur jag menar?

Killarna är mer rädda om sin pärla, de tvättar å vaxar bilen ofta. Dem tjejerna jag känner bryr sig typ inte om bilen.

Men sen finns det ju såklart många duktiga tjejer som sköter sin bil.

Sök