någon gissning på felet på min volvo 960??

j0hanna
6 mars 2007 · 95 Inlägg

Lamdalampan börjar lysa och sedan går den hackigt för att efter en stund lägga av, oberoende på varvtal, kan hända när som helst när man kör. Andra gånger går den klockrent och inte minsta vink på att något är fel.
Någon som kan komma med något tips, eller en vild gissning på vad som kan vara fel?

Tack på förhand!

Duffy
6 mars 2007 · 9 Inlägg

bara lite kortfattade tankar,, skulle kunna vara lamdasond, lmm, vev-axelgivare, bättre att be nån som har till gång till att fel-söka med en dator skulle nog vara det smidigaste, men jag ska fundera om jag kommer på nåt uppenbart
/simon

j0hanna
7 mars 2007 · 95 Inlägg

Duffy skrev:
bara lite kortfattade tankar,, skulle kunna vara lamdasond, lmm, vev-axelgivare, bättre att be nån som har till gång till att fel-söka med en dator skulle nog vara det smidigaste, men jag ska fundera om jag kommer på nåt uppenbart
/simon



den är felsökt dels är felkoderna avlästa, och sedan är den felsökt  med dator, det pekade då på databoxen (värdena in var bra, ut från boxen dåliga) . Jag bytte databoxen ,men ingen förändring.  Vad gör vevaxelgivaren? förresten bytte jag lamdasonden först.
Tändningslåset är lite glappt, kan det ha något med det här att göra tror du?
/Johanna

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang