Katt (mjau-katt) på bil

fr3drik
1 augusti 2005 · 342 Inlägg

Tjo!

Har ett litet problem nu här hemma på gården.
Tror det är de nyinflyttade grannarna som har en katt.
Denna katt verkar ha en förkärlek till att varje kväll hoppa upp på min motorhuv och göra jättefina repor.

Vad göra?! Är ju inte säker på vems katt det är, men om jag lyckas få reda på det, är det då kattägaren som får pynta omlack av min huv?
Annars kanske den råkar ut för en olycka.. råkar äta en korvbit som legat i lite glykol eller något.. (ironi det där sista..)

Men det är fördjälva trist!

//MVH

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
andreasl
1 augusti 2005 · 391 Inlägg

krydda huven med lite peppar  så ska du se att nästa gång katten hoppar upp på huven och nosar in det att han har en jädra fart därifrån,     närå så ska man inte göra, men kolla med grannarna om de är deras katt då?

GT90 Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 augusti 2005 · 1 660 Inlägg

Har du inget garage att ställa bilen i då???

JohnnyN Rutinerad medlem
1 augusti 2005 · 1 938 Inlägg

Jag hade samma problem med min katt! Han hoppade upp på nån grannes motorhuven och klöste repor i huven, och sedan lade han sig ner längs med rutan, så jag blev ombedd att få gjort något åt det, så jag satt och väntade i bilen i fråga, och väntade tills han kom då igen hoppandes upp på huven, och så lade jag på pisspojken wink gissa om han fick bråttom därifrån big_smile
Så ifall katten är i närheten av pisspojken, så spruta på den lite, den kommer inte tillbaka smile

Senast redigerat av calibra_nox (1 augusti 2005)

fr3drik
1 augusti 2005 · 342 Inlägg

GT90 skrev:
Har du inget garage att ställa bilen i då???

Nej

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
fr3drik
1 augusti 2005 · 342 Inlägg

att slänga vatten på den eller skrämma den på annat sätt är ju ingen höjdare (mer repor?).. nog för att det kanske inte spelar så stor roll om man nu ändå måste lacka om huvjäveln, men jag tänker då fan inte betala det.

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
mrBira
1 augusti 2005 · 209 Inlägg

Förstår inte varför du inte går och hör efter med dina grannar ifall dom har en katt? Har dom det så skäll ut dom så in åt <CENSUR>, även om det inte är deras katt som varit på din huv (i förebyggande syfte).

Sen ska du givetvis göra en polisanmälan, även om det sällan eller aldrig leder någon vart.

Annars; Använd fantasin.

fr3drik
2 augusti 2005 · 342 Inlägg

okej, det va inte deras katt.. det är en innekatt..
kuuuuuuuuuuul med lackskador...........

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
chrizz Administratör
2 augusti 2005 · 11 783 Inlägg

Sitt i bilen och lura (sitt med laptop och slösurfa ;) tills katten kommer, när den kommer, håll in tutan och skräm slag på den. Den återvänder nog inte =)

Jag har katt själv iofs, men jag förstår att man blir sur om nån annans kräk repar lacken. ;)

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
fr3drik
2 augusti 2005 · 342 Inlägg

näe, katten lär ju så klart inte komma tillbaka.. på köpet av att man tutar så lär den ju göra jordens quattro-start med tassarna och göra ännu finare repor + att jag fortfarande inte vet vems det är.. för det är trots allt ägarens ansvar vad djuret gör..

är det smånice väder imorgon kan man sitta och spana på håll.. blir nog den stilen.. med digitalkameran i näven.. hehe

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
chrizz Administratör
2 augusti 2005 · 11 783 Inlägg

Det där med fyrkrafset tänkte jag inte på, men du lär få en höjdarbild om du tutar och plåtar samtidigt. Det kan vara värt några repor wink

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
nygren_iv paparazzi
2 augusti 2005 · 349 Inlägg

jag har samma problem å ja blir så innihelvete irriterad.. ja brukar gå fram å låta gullig så att man kommer ända fram å får ett bra tag om nackskinnet på kattskrället.. åså kastar jag iväg katten...
MEN LIK förbenat så kommer den tillbaka... så man får efter den har gått ner sparka grus å småsten efter den.. 

nån MÅSTE hitta ett bra sätt...

har nån testat med att spraya vatten med saften av 1 citron i ? har hört att nåt sånt ska funka.. men har aldrig testat...

hmm... aja.. ha re gött

Kontakta mig om ni vill få bilen fotad i Karlstad med omnejd.
------------ www.ENfoto.nu -------------
www.karlstadracing.nu - för bilfolk i Karlstad med omnejd.
coffe_aberg
2 augusti 2005 · 19 Inlägg

Att polisanmäla är ingen vits då det inte är ägaransvar på en katt.

/Christopher Åberg -81
Feffy
2 augusti 2005 · 231 Inlägg

Har du tagit med i beräkningen att det kan vara en vildkatt?

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
JohnnyN Rutinerad medlem
2 augusti 2005 · 1 938 Inlägg

Jag håller nog fast vid att du ska spruta vatten på den! Den kommer absolut inte tillbaka!

fr3drik
3 augusti 2005 · 342 Inlägg

nej den kanske inte kommer tillbaka.. men skadan är ju som redan skedd.. vem fan ska pynta lacken?

Audi S4 2.2T -92 | BW S375, AutoVerdi, JE Pistons, CatCams, 034 Motorsport, CP-S, Weldon, NIRA, Nitrous Express
_golf_
3 augusti 2005 · 121 Inlägg

koppla ström genom motorhuven:P..se d från den ljusa sidan..kunde vart en tiger

Feffy
3 augusti 2005 · 231 Inlägg

fr3drik skrev:
nej den kanske inte kommer tillbaka.. men skadan är ju som redan skedd.. vem fan ska pynta lacken?

Om det är en vildkatt så kan ju ingen göra det ändå. Om man inte kan hitta en ägare till den så får man räkna med att det är en av många svenka vilkatter.

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
Blyfoten
3 augusti 2005 · 81 Inlägg

Sug tag i kattskrället o hoppas på att den är öronmärkt.. då går det att hitta ägaren så du vet vart du ska skicka kattliket/räkningen. :-P

OPEL - Ett sätt att ha det bra!
Janken Driver
3 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

äh dedär me vattnet kan du glömma. vi har katter som brukar värma sina arslen på våra bilar. dock repar de inte bilarna,som tur är. testat o spruta vatten på en av dem när han satt på rafsans bil (hehe)..tog en vecka sen satt han där igen. så...men våra brukar komma när man mekar o så o vill vara i närheten,gärna i o på bilen o kolla. det är perfekt att visa vad de inte får göra då.har inte haft några större problem med att de sitter på min huv nu.kommer väl i vinter igen då de blir lite kallare ute...sad...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang