"Lackning av inredningsdetaljer"

Crippan_
2 augusti 2005 · 51 Inlägg

Tjenare alla glada bilantusiaster.
Jag hadde tänkt lacka vissa delar inuti bilen men vet inte riktigt vad jag ska ha för färg, bilen är ju gul och jag tror det skulle bli skit fult om man hadde gult på panelen också.

Rekomendera gärna en färg till mig/mvh crille

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
=)
olagbg OLAGBG
3 augusti 2005 · 596 Inlägg

Kör det i silver då, tycker alltid det passar i inrednigssamanhang, dock använder jag själv min egen lack till mina inredningsdetaljer

OLAGBG
VOLVO
Janken Driver
3 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

håller med,kör silver. körde de i min..du kan ju kolla där om du vill se hur de ser ut.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Psychotic Brum säger bilen.
3 augusti 2005 · 394 Inlägg

Jag skulle satsat på vitt.. ser grymt frächt ut!

Livet börjar vid 1bar! Och 15 Volt :)
slagen
6 augusti 2005 · 69 Inlägg

Har du små lister och mindre prylar kan du ju köra det i gul...
personligen tycker jag inte det är så snygg när EXAKT hela bilen är i smma färg

sleepless Hård skalle
7 augusti 2005 · 229 Inlägg

Håller med om att silver nästan alltid passar i inredingssammanhang. Jag
har lackat en hel del i silvermetallic, iofs så är det samma färg som på bilen
i övrigt.

All on... ...full out!
Kimze Fartglad ;)
7 augusti 2005 · 128 Inlägg

Silver eller svart går alltid hem smile

Rocco_ Fotograf
7 augusti 2005 · 183 Inlägg

ingen som har snabb-tips för oss nybörjare som aldrig lackat inredningsdetaljer förut , hur man ska gå till väga, från början till slut smile

Janken Driver
7 augusti 2005 · 2 111 Inlägg

hmm..demontera,gör rent nogrant,lacka så många lager som de krävs för att du ska bli nöjd...så gjorde iaf jag. använde tinner (stavning?) när jag gjorde rent. resultat kan du se på mina bilder.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Emre
7 augusti 2005 · 66 Inlägg

Svart och aluminum/silver är alltid ett säkert kort.
Viktigt att du rengör noggrannt, med silikontvätt om panelen har blivit behandlad med ett silikonmedel tidigare (för att få bort gamla "rester" från tidigare rengöring). Sen som ovan nämner så rengör du med thinner.
För att få lacken att fästa ordentligt på plasten så rekommenderar jag plast-primer. För att sedan täcka över med vanlig primer. Sen så är det bara att spraya på den färg som fallit dig i smaken. Se till att primern torkat ordentligt bara.

Har gjort såhär på Forden och det har inte varit några större problem med det.

Ha de finast!

oberg
8 augusti 2005 · 19 Inlägg

svart tror jag skulle passa bra, om du har en mörk inredning, då ser det inte så klabbigt ut,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang