8134
Sök

Skippa anonym betygssättning

666 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Hej

Vet detta har kommit upp tidigare, men det är som sagt tröttsamt, Jag kollad lita vad folk har röstar på min bil, förra veckan en femma och 2 ettor, det är OK att folk inte gillar en viss bilmodell, men att ge en bil en etta (dvs. Hemsk) bara för att man inte gillar modellen, då kan man lika väl skita i och rösta.

Jag anser inte att röstningen ska vara anonym, det står vad man har fått för röster, då kan det lika väl stå vem som har röstat det med, för om man inte kan stå för sin röst varför ska man då rösta?!

//Silver

7 120 Inlägg
15 mars 2007
Det är bra som det är, inget kommer ändras.

Edit: Kollade på din bil nu och den hade 4,083 tror jag. 4= Schysst. Du har nästan en helt original SAAB 900, kom igen. Det är bra betyg.
Senast redigerat av Aerodynamik (15 mars 2007)

9 108 Inlägg
15 mars 2007
Som jag skrev i en annan tråd, det enda som skulle hända vore att ingen röstade annat än femmor, för ingen vill ha ett lägre betyg tillbaka eller hur? Hur kul vore det?

Acceptera betygen för fan, det finns ju redan ett matematiskt system så att avvikande betyg (oftast låga) inte räknas lika mycket som höga betyg.

666 Inlägg
15 mars 2007
Trådstartare
Jag menar inte att mitt snitt vore högre... personligen så tycker ja att 3-4 är var den bör ligga...anser nog att 5:or är lika mycket att ta i....

9 108 Inlägg
15 mars 2007
silverbird skrev:
Jag menar inte att mitt snitt vore högre... personligen så tycker ja att 3-4 är var den bör ligga...anser nog att 5:or är lika mycket att ta i....

Menade mer acceptera betygssystemet smile Hur som helst skulle det bli många färre röstningar och dom som röstade skulle rösta femmor för att få femmor tillbaka. Det är ju liksom inte meningen. I slutändan tycker jag betygen är rättvisa för alla.

684 Inlägg
15 mars 2007
aa men bara aktiva medlemmar ska bara få rösta tycker jag, ej dom som har bild på sina bilar!

9 108 Inlägg
15 mars 2007
Rigo-rod, ett test gjordes ju för ett tag sedan, då fick bara folk med bilar inlagda rösta.. Har ingen aning om hur testet gick men jag fattade det som att inte alls lika många röster lades under den tiden..

En variant vore ju att folk med bilar inlagda får rösta som vanligt, men dom utan bilar måste lägga en kommentar samtidigt. Fortfarande ska man inte se vad personen röstat såklart..

Har dock ingen som helst motivering till varför det skulle vara så, är inte så mycket för tvång eller förmyndarverksamhet.

684 Inlägg
15 mars 2007
MilleN skrev:
Rigo-rod, ett test gjordes ju för ett tag sedan, då fick bara folk med bilar inlagda rösta.. Har ingen aning om hur testet gick men jag fattade det som att inte alls lika många röster lades under den tiden..

En variant vore ju att folk med bilar inlagda får rösta som vanligt, men dom utan bilar måste lägga en kommentar samtidigt. Fortfarande ska man inte se vad personen röstat såklart..

ok , det visste jag inte!  men din idè var bra!  för jag märkt att det e 98% av dom som röstar på min och mina vänners bilar lämnar kommentarer!  men när man ser att 1-2 så finns det ingen kommentar, tycker inte heller man ska se vad man ger i betyg, men tycker det e elakt mot alla andra som får skit betyg av folk som inte ens har nått på sin sida bara ett NICK!
alla 1-2or kommer oftast när bilen syns på topplistan!

jag skiter i folk som ge mig bajs betyg, gillar dom den inte , e det ok, det är ändå jag som äger min bil o jag gillar den! det e huvudsaken,,, poänglistan är bara en kul grej! samma med topplistan,

och alla som ger skitbetyg för att jävlas,  skaffa er ett liv,

MVH  RIGO-ROD

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
15 mars 2007
Jag funderar på om det här med låga betyg är något som går i vågor? Har tidigare inte haft många låga betyg, men nu i veckan har det plötsligt blivit flera stycken. Såg det idag när jag uppdaterade med ett par nya bilder - måste förresten ta nya bilder när bilarna är tvättade och presentabla, men nu fixade vi lite invändigt häromkvällen... smile

Tror inte bilarna blivit fulare än förra veckan? wink

Och jag tycker det är bra med att man direkt när man ska rösta ser vad stjärnorna står för så att man kan tänka till lite när man sätter betyget. Hur många bilar inlagda efter konstens alla regler förtjänar egentligen en etta?! Hamnar den där är det knappast en entusiastbil eller omtyckt och vårdad bil.

Själv har jag exempel på bilmodeller jag tycker är vidrigt fula, men som ägarna ändå lyckats göra ett bra koncept på eller genomfört en genomtänkt ide kring, och då ska de såklart ha högre betyg ÄVEN om jag tycker att bilmodellen i grunden är tråkig eller ful.

Hittar jag något som borde ha en etta tvivlar jag på att jag kommer bry mig om att rösta, varför skulle jag? Det är antagligen bara någon som blir ledsen, och det känns onödigt.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

161 Inlägg
15 mars 2007
Jag har fått 1:or 0ch 2:or på min, men det bryr jag mej inte om! jag bara ler och tänker.. vad skönt att den svenska avundssjukan finns! poäng bedömningen är en kul grej bara tycker jag, så ta inte åt er av ettor och tvåor smile

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

250 Inlägg
15 mars 2007
Det var då ett satnas gnäll på detta...alla gillar inte Saab alla gillar kanske inte din bil...är det så konstigt att dom röstar 1 på den då? Finns väldigt många bilar på det här bygget som inte förtjänar mer än en etta. Finns ett gäng som är klara femmor med, men om man sks sitta och kommentera så fort man röstar skulle det blir ganska lite röstande, och som nån sa tidigare, alla skulle rösta 4-5 bara för att slippa att folk "Ger igen"

------------------------------------------------------

161 Inlägg
15 mars 2007
syftar du på mej eller...? som jag sa så tycker jag att poängbedömningen är en kul grej bara smile    ( menat till ovanstående talare..)

Ska aldrig ha sämre bil än turbo!

250 Inlägg
15 mars 2007
Turbopinglan skrev:
syftar du på mej eller...? som jag sa så tycker jag att poängbedömningen är en kul grej bara smile    ( menat till ovanstående talare..)

nej, jag syftar inte på dig då hade jag svarat på ditt inlägg med citat inte på tråden tongue

Allvetande uppfinnare
377 Inlägg
15 mars 2007
MilleN skrev:

Har dock ingen som helst motivering till varför det skulle vara så, är inte så mycket för tvång eller förmyndarverksamhet.

kommentar + röst låter som en riktigt bra ide smile för dom som inte har bilen/bilarna upplagda..
Senast redigerat av JeyKay (15 mars 2007)

Arbete är en mycket viktig sak, därför ser vi till att spara lite till morgondagen.
http://www.youtube.com/watch?v=li4Yfmkurl0 lyssna, egenproducerad låt..

volvoraggare
4 776 Inlägg
15 mars 2007
RIGO-ROD skrev:
MilleN skrev:

ok , det visste jag inte!  men din idè var bra!  för jag märkt att det e 98% av dom som röstar på min och mina vänners bilar lämnar kommentarer!  men när man ser att 1-2 så finns det ingen kommentar, tycker inte heller man ska se vad man ger i betyg, men tycker det e elakt mot alla andra som får skit betyg av folk som inte ens har nått på sin sida bara ett NICK!

jag skiter i folk som ge mig bajs betyg, gillar dom den inte , e det ok, det är ändå jag som äger min bil o jag gillar den! det e huvudsaken,,, poänglistan är bara en kul grej! samma med topplistan,

MVH  RIGO-ROD

antingen så dom grym avundsjuka på gatbilar kan man se vilka som röstatvad hehe jag fick en etta av en bmw snubbe ängång för han gilla inte min volvo för att den var orginal me tre extraljus och tillråga på allt gnällde han om fälgarna också haha det var ju vinterfälgar ju man slänger ju inte på nå alufälgar under vintertid med tanke på salt och sånt skit

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

bilbytarkung
196 Inlägg
15 mars 2007
d är väl bara å ta bort bilen ifrån sidan då om man inte tål dåliga betyg på bilen svårare än så kan d väl inte va...

sponsor:
RUDSKOGA BIL&DÄCKSERVICE AB

250 Inlägg
15 mars 2007
ironhead skrev:
RIGO-ROD skrev:
MilleN skrev:

MVH  RIGO-ROD

antingen så dom grym avundsjuka på gatbilar kan man se vilka som röstatvad hehe jag fick en etta av en bmw snubbe ängång för han gilla inte min volvo för att den var orginal me tre extraljus och tillråga på allt gnällde han om fälgarna också haha det var ju vinterfälgar ju man slänger ju inte på nå alufälgar under vintertid med tanke på salt och sånt skit

Var väll inte så konsigt att han gav en etta om han inte gillade bilen?

4 554 Inlägg
15 mars 2007
jag tycker de kan va som de är.. alla som kommenterat min bil har röstat och ja har koll på varenda röst som läggs så ja vet va personerna röstar och vilka de är

Herr
1 722 Inlägg
15 mars 2007
silverbird skrev:
Hej

Vet detta har kommit upp tidigare, men det är som sagt tröttsamt, Jag kollad lita vad folk har röstar på min bil, förra veckan en femma och 2 ettor, det är OK att folk inte gillar en viss bilmodell, men att ge en bil en etta (dvs. Hemsk) bara för att man inte gillar modellen, då kan man lika väl skita i och rösta.

Jag anser inte att röstningen ska vara anonym, det står vad man har fått för röster, då kan det lika väl stå vem som har röstat det med, för om man inte kan stå för sin röst varför ska man då rösta?!

//Silver

Jag tror att om man skulle se vad folk röstade så skulle alla ge femmor till alla för att dom inte vill få dåligt betyg själva ifall dom nu skulle ge nån dåligt betyg.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Administratör
2 991 Inlägg
15 mars 2007
Jag tycker att ett bra alternativ kan vara att du åtminstånde måste skriva en kommentar för att få rösta. Man ska alltså ändå inte se vad du röstat men kommentaren ser man ju.

En kopp av den svarta såsen...

Sök