haha rolig tråd

inte många som vet vad det pratar om iaf...
För att börja med en sak, biltema olja är skit ockej då vet alla det, men då säger ni nej den är jätte bra... ja det är rätt den är jätte bra om man gillar att renovera sin motor

Om man kollar på kvalitten som står på baksidan så ser man att den är gokänd för bilar fram till typ 1985 och då pratar vi deras finaste olja.
Nästa sak då, det är samma blaska i alla dunkar, ja det är oxå rätt men... det är inte lika mycket av alla saker i dem, om man ska göra en billig olja så säljer man den utan tillsatser då blir den i princip oanvänd bar. jag skriver det en gång till så alla förstå, oljan som kommer upp ur märken är OANVÄNDBAR utan tillsatser och det är tillsatserna som är dyra eftersom det bara finns ett bolag som säljer dem... en flaska med tillsater som är ca 1 dl stor kostar runt 50 000kr så ni förstå vad som kostar...
Och sen är frågan varför rasar en motor... jo det är för den ha fel olja eller för långa service intevaller.
Men om jag skulle köpa olja till din bil så skulle ja köpa castrol magnatec 5w-40 eftersom den är till för avanserade motorer, turbo som sugis, disel som bensin men med några år på nacken, altså senare 90-tals bilar.
Hoppas någon blev lite smartare av mitt inlägg, och för er som vill säga emot så vill jag bara medela att jag var på en motor olje kurs föra veckan och detta var precis det vi pratade om.
mvh Dennis