Vet inte ens om de är bra eller dåliga satt på och var nya när ja köpte den i höstas, han bara köra 8 mil på de innan de var dax för vintersulorna .......Någon som vet om de är bra eller inte ?
Jag ska åka på Goodride 185/65/15 i sommar. Se hur dom beter sig, för det priset så hoppas jag överleva sommaren, 550 kr/st.
Förra året var det urdubbade gislaved nordfrost.
Har aldrig kört min bil med sommardäck på alufälgar... bara vinterdäck på plåtfälgar, dessutom alltid i 165/70-15! Ska vara smalt på vintern
Ska bli spännande att se hur den känns med sommardäck
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
hankook ventus sport 225/35zr18 men det tar i skärmen bak, så det får nog bli 215 ist. till sommarn.. bara dom är billiga..
Går det inte att valsa till skärmkanten? Det gjorde jag på en mersa jag hade en gång. (Kolla mina gamla bilar.) Fick tag i riktigt sjysta fälgar, men de var lite för breda sulor på, då fick jag tipset att det går att göra utan omlackering. Blev skit bra, kostade mig en tusenlapp. (Billigare än att byta däcken.)
I torsdags åkte det på sprillans nya RS6-replikor med Dunlop SP Sportmaxx 235/35/19. Med 8,5" breda och ET35, tidigare 7,5" och ET42, kan jag nu titta på bakhjulen när jag kör om jag kollar i sidospeglarna ;-)