Orkeslös VW Passat 1.8T

Cirreman
16 april 2007 · 24 Inlägg

Macondax skrev:
Jag skulle rekommendera att du blir medlem på www.vwpc.se, VW PASSAT CLUB, där finns det både VW mekar och allmänt kunnigt folk inom området.

Det kan inte vara så att första/dom första ägarna kört hårt med bilen och nu på äldre dagar har den blivit orkeslös pga slitage och tidigare körstil?

Jag är redan medlem där, har en tråd på samma ämne där.
http://vwpc.se/forum/viewtopic.php?t=465

Visst kan det vara så att bilen körts hårt, men jag tror bara att det är ett mindre fel, bilen är inte slut. Den har gått 16500 mil, gissar att motorn håller lika länge till.

unknownz Lat
22 april 2007 · 14 Inlägg

Jag har samma problem med min.. Dock så kan min gå SJUKT bra from time to time,sen helt plötsligt går den skit.. Min är chippad med ett sportluftfilter. Ska in till en polare som jobbar på audi på tisdag och felsöka.

Hoppas att det är något enkelt men jag misstänker ju lmm eller kanske tillochmed turbon. Någon som har en aning om vad en LMM kostar exakt? jag åker en 97:a som gått runt 16500 också

Och förresten, någon som vet hur en bilhandlares garanti fungerar? Köpte min av en bilhandlare och det är 30 dagars garanti på den sa han, men inget han direkt skröt om smile.. Någon som vet vad det täcker? Är det ras på g vill jag ju få reda på det före dessa 30 dagar gått förbi smile

Lundberg87
23 april 2007 · 242 Inlägg

gå inte och handla en lmm på din bil iaf, där den kostar 3000:- Bsr säljer lmm till 1.8t för 995:- så sparar ni en slant.

Mercedes E300 Bluetec "Brukis Dragbil" (2008)
Audi RS4 (2001)
BMW E36 Turbo "Projekt" (1994)
Cirreman
31 augusti 2007 · 24 Inlägg

Nu går bilen äntligen som den ska!

Hittade ett kabelbrott intill kontakten till magnetventilen. Woho! Vilken skillnad! Nu rör bilen på sig när jag trycker gasen i botten. Kom billigt undan. Var bara att bända upp kabelskon och peta in kabeln. Ska löda senare.

Varför har jag inte kollat detta förut?? hmm

David_FT
25 juli 2008 · 183 Inlägg

Macondax skrev:
Jag skulle rekommendera att du blir medlem på www.vwpc.se, VW PASSAT CLUB, där finns det både VW mekar och allmänt kunnigt folk inom området.

Tack för tipset, har letat efter något bra vw forum, vart medlem direkt!

75HK Söker .. .
8 april 2009 · 13 Inlägg

Bullo skrev:
kolla säkringarna, min var lite trött också och jag monterade en laddtrycksmätare. den laddade max 0,2-0,25 bar vilket jag påpekade vid service. efter en felsökning konstaterade dom att det var en säkring som var sönder och efter att dom bytt ut den så laddar bilen 0,5 bar.

annars så kan jag rekommendera www.nordicaudi.com mycket kunnigt folk!

Tjena! vart gick du på med slangen till laddtrycksmätaren ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang