Ett bra framsystem dls,infinty eller så.. mds dynamic funkar med... sen ett lagom 2kanlas steg till det så vi säger framsystem+steg blir ungefär 2500kr sen så köper den en hyffsad 10" bas för 1000kr och köper ett steg till den för 1500kr då är vi uppe i 5k
Jag var idag på BRL...ja har inte bestämt mig men funderar på att köpa 2 st metal 12" basar, bygga egen låda och sedan en gas silver steg, ( 2X 300W), sedan köpa ett infinity framsystem. Basarna låg på 1000kr för två st 12", steget på 3000kr ( 4 eller 2 kanals) och sedan framsystemet för ca 1400kr. Kanske blir bra d?
Jag var idag på BRL...ja har inte bestämt mig men funderar på att köpa 2 st metal 12" basar, bygga egen låda och sedan en gas silver steg, ( 2X 300W), sedan köpa ett infinity framsystem. Basarna låg på 1000kr för två st 12", steget på 3000kr ( 4 eller 2 kanals) och sedan framsystemet för ca 1400kr. Kanske blir bra d?
Basarna kan jag rekomendera:) jag har likadana i en sluten låda:) det låter bra de där;) lycka till mvh kimpa
gå in på www.x3mseller.com så kollar du på de oranga 6" med kromad korg....dom spelar bra...sen så kan du gå in på www.datatema.se o kolla på 15" x-plöd.....och steg hittar du på samma sida som 6"....vulcan 2400 heter steget....de e 4 kanalit så du kan ha både bas och diskan på det...
priser:
6":ca 700kr för 4 st 15": ca 1200kr st steget: ca 1500kr
hittade steget och 6" högtalarna...men basen hittade jag aldrig, steget var ju riktigt billigt, får fundera ¨på det
Lite att tänka på: Skall du få plats med 6-6½" i framdörren så måste det byggas om endel. Antingen i dörrsidans ytterdel, vilket kommer göra att du får kapa,plasta och klä om. Eller så får du även bygga om på baksidan av dörrsidan. Med det så blir det endel plåt jobb och du bör ha en högtalare som inte har för djupt monteringsdjup.