SNART BESIKTNING ! Vad kollar dom och vad ska jag tänka på ?

Regail
24 mars 2007 · 4 Inlägg

varningstriangel att du du har spolarvätska och att spolarna fungerar som dom ska. bromslangarna får inte vara för spruckna. oljeläckage. ljusinställning mönsterdjup etc massor med saker:P tycker mest det beror på om man får en  bilprovningshitler eller inte.

har fått igenom andras bilar som saknat hjulbultar och sett ut som allmänna skrothögar.
sen när jag provat besikta golfen så  har dom  gnällt på allt sänkning etc. och underkänt den på att man inte haft spolarvätska! och hittat på bromsfel som inte ens varit. provade å besikta med det såkallade bromsfelet på en annan hall  och då gick den igenom:P

Frosted
29 mars 2007 · 1 878 Inlägg

loffe007 skrev:

Gräsberg skrev:

Kettunen skrev:
Reservhjul med tongue

måste man ha reservhjul med? de kollar då fan aldrig efter de yikes

nej det finns så vitt jag vet ingen lag på reservhjul.

finns ingen lag på att reserv däck behöver finnas över huvvet taget!
bara fjant att säga att reserv däck ska finnas, det är ens eget problem om man får punka o då blir de bärgare man får ringa eller slanga i däckfix smile

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
laika
29 mars 2007 · 410 Inlägg

Det beror helt och hållet på vem du som besiktigar bilen och hans humör. På min bil klaga första gubben på att spolarvätskan var slut medan den andra inte ens kontrollera den på efterbesktningen. Den andra gubben testade inte heller bromsarna trots att bilen inte blev godkänd på den punkten för att bromsrören var rostiga. Jag menar jag hade ganska gott om luft i bromssystemet men det sket han fullständigt i. Det där med att göra massa 8 beror på var du besiktigar den i göteborg har dom en vägsträcka som är sönderkörd som dom test kör bilen över.

Skoda Fabia (2000)
Goven
29 mars 2007 · 264 Inlägg

falloutboy skrev:
vindrutespolaren måste även den fungera.

fick anmärkning på de, sprang runt o kolla allt annat o glömmer en sån enkel grej som spolarvätska sad så nu står de ur funktion på vindrutespolare lol

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Johansson_
31 mars 2007 · 11 Inlägg

måste backlampor fungera?

DSL Power
Niklas1987 NO
31 mars 2007 · 2 182 Inlägg

kolla så att skyltbelysningen fungerar

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang