Rost = Katastrof :´( *deprimerad* (ev.Hjälp önskas)

joel_h Väghyvel
23 mars 2007 · 252 Inlägg

Säger bara länge leve norrland!!wink

Ena Colaberoende
23 mars 2007 · 1 219 Inlägg

Hjälp i Boråsområdet kan finnas på http://www.402m.com
Regga dig där, välj Boråsområdet så kan du hitta någon duktig med lite tur.

Mvh. Ena

master_lars
23 mars 2007 · 1 166 Inlägg

Jag har 2 kontaker som är riktigt duktiga svestsare, och de har svetsat objekt som en annan skulle ha kört på skroten för flera år sedan. Kan ju hör om de är intresserade!!!

Vad har du för nr?

Senast redigerat av master_lars (23 mars 2007)

Team-Adolfsson Gödseldräng
23 mars 2007 · 4 529 Inlägg

vet hur det är spana in mina bilder tongue
men som tur är så är min brorsa redigt grym med svets och plåt och han hittar alltid lösningar smile

Sandman
23 mars 2007 · 873 Inlägg

brillmongo skrev:
Ibland avskyr jag min klåfingrighet om jag inte rört det hade det nog hållit ihop ett par år till, Synd på en sån fin bil. Mycket synd sad
Och det värsta är att, om jag inte får fixat det så får jag försöka sälja av den. Vägrar köra runt i en sönderrostad bil

Nej för fasen!
Tänk inte så.

Det var bra att du upptäckte det. Om bilen i övrigt inte är kexig kanske du nyss get bilen en chans till räddning.
Det värsta man kan göra är att ignorera rosten och måla över. I vart fall om man vill att den ska överleva. För gör man så får man räkna med att behöva göra lika dant nästa år.
Och till slut har rosten krypit in på de mest konstiga ställen och förstört hela bilen.

Så fort jag hittar rost går jag på med hammare och sedan kapar bort en kant frisk plåt och svetsar på en ny bit.
Tål inte tanken på att rosten långsamt tillåts krypa vidare och förstöra min bil.

Det var bra att du tog bort det kexiga. Nu ska du bara hitta någon som kan laga det seriöst åt dig till mindre än bilens värde.

Tyvärr bor jag inte i närheten av Borås. Men med lite tur hittar du nog någon som kan hjälpa dig.


Misströsta inte och lycka till smile

Don't get mad, get even.
brillmongo
23 mars 2007 · 874 Inlägg

Tack ska alla ni som gett sjysta rediga svar ha! smile
Har pratat med en kille jag känner, han är visst rätt bra på att svetsa, han har lovat att kolla på det.
Om han inte vill ta sig an det (eller det inte blir bra) så hör jag av mig till nån av er som eventuellt kan hjälpa.
Och ja, det låter kanske löjligt men bilen är min ögonsten och jag visste ju att rosten fanns där. Bara inte att det var såpass illa, vill ju håla henne vid liv sålänge som möjligt tongue

Ska se om jag kan ladda upp några före och efter bilder. Blir dålig kvalité dock. Digitalkameran är borta så det får bli med mobilen. . .

mvh

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-
Audi A4 2.8 V6 quattro "bea II" (1997)
pzymon egen företagare
23 mars 2007 · 630 Inlägg

jag bor ju inte direkt i borås området men 29 mil ifrån.
men om du inte hittar något närmre så finns jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang