Min Saab 900 är stulen!

gulleponken
22 mars 2007 · 174 Inlägg

Hejsan!

min vita saab 900 -88 blev idag 070322 stulen på parkeringen utanför tandläkaren vid torkelberg i linköping. den parkerades där kl. 16:00 och 19:30 när jag var tillbaka på parkeringen så var den borta! självklart är detta polisanmält men jag skulle ochså gärna ta in privata tips från allmänheten ifall det är någon som har sett bilen köra därifrån eller har sett den någon annan stans i linköping. bilen har regnr: NAS 022 och har läckande avgassystem med 4" utblås! jag skulle bli glad om någon hade sett den och ber er isåfall ringa till mig på: 0706-797782 eller maila på dempa1987@hotmail.com

bilen är egentligen inte värd något men skulle bli glad ifall ja fick tillbaka sakerna som jag fått i födelsedagspresent som fortfarande låg kvar i bilen!

tack på förhand//Dennis

Seat Ibiza Cupra II "LKPG Performance-Lambo Edition" (1999)
Volvo 245 GLT "LKPG Performance VOC-trim" (1990)
Mini Clubman/Cooper 850 "LKPG Performance" (1972)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
22 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Nej vad trist! Hoppas det ordnar sig!

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
gulleponken
23 mars 2007 · 174 Inlägg

vulture skrev:
Nej vad trist! Hoppas det ordnar sig!

// Ellen

Jaa man kan ju alltid hoppas. men jag tror det kommer bli så att snuten hör av sej när bilen har stått sönderslagen vid vägkanten i 2 veckor o dom har åkt förbi den typ 20 gånger! dom gör ju inte precis mycket för att försöka hitta en stulen bil. inte så gammal iallafall!

bmx
23 mars 2007 · 7 100 Inlägg

tråkigt=(,hoppas du hittar den=)

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Whiteangel
23 mars 2007 · 92 Inlägg

har du ingen bild på den? Väldigt tråkigt!!!

twin_cam Smålänning
23 mars 2007 · 7 877 Inlägg

Tråkigt sad En av få nackdelar på en mycket bra bil...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 mars 2007 · 13 818 Inlägg

gamla 900 brukar nog för det mesta hittas relativt oskadade
dock med div extra tillbehör så som gamla sprutor och en massa sopor sad
tyvärr är det något man nästan får räkna med när man äger en 900 av äldre modell

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
carnageman Rallyförare
23 mars 2007 · 1 075 Inlägg

Instämmer med föregående skribent.
Äger man en saab så kan man tyvärr nästan räkna med att bli av med den några gånger...
Jag kan inte komma på en enda saabägare som inte blivit bestulen på bilen sad

Och alltid samma visa, växelpinnen böjd alt. lås brutna.
Kanyler & vodkaflaskor i baksätet...

Senast redigerat av carnageman (23 mars 2007)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
23 mars 2007 · 13 818 Inlägg

carnageman skrev:
Instämmer med föregående skribent.
Äger man en saab så kan man tyvärr nästan räkna med att bli av med den några gånger...
Jag kan inte komma på en enda saabägare som inte blivit bestulen på bilen sad

Och alltid samma visa, växelpinnen böjd alt. lås brutna.
Kanyler & vodkaflaskor i baksätet...

min granne har haft flera olika saabar..typ 900/9000 och faktist aldrig blivit av med någon vilket förvånar både mig och honom...tog en pundarunge förra året som försökte sno en mazda som stog några bilar bort därimot

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
gulleponken
25 mars 2007 · 174 Inlägg

carnageman skrev:
Instämmer med föregående skribent.
Äger man en saab så kan man tyvärr nästan räkna med att bli av med den några gånger...
Jag kan inte komma på en enda saabägare som inte blivit bestulen på bilen sad

Och alltid samma visa, växelpinnen böjd alt. lås brutna.
Kanyler & vodkaflaskor i baksätet...

joo de e sant. men min bil va ju såå bra så man kunde använda mejsel till både dörrlås o tändningslås. men våran 9000 har dom bara försökt göra inbrott i. o misslyckades. bara lite brytmärken.

Epitaph
25 mars 2007 · 835 Inlägg

En vit saab 900 ligger i diket vid mcdonalds i nyköping.... i södergående riktning har han kört av vid avfarten MCdonalds/gumsbacken... Kanske kan vara nått?
Såg den igår kväll, såg tyvärr ej reg.nr. och nu jobbar jag så jag kan ej åka förbi o kolla tyvärr...

Senast redigerat av Epitaph (25 mars 2007)

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
25 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Men det är väl bara att ringa McDonalds och fråga om personalen ser regnumret... smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Fredrik.Gustavsson
25 mars 2007 · 2 123 Inlägg

Om mcdonalds inte säger något kan jag eventuellt åka in och kolla ikväll om jag har någon bil att åka i.

gulleponken
25 mars 2007 · 174 Inlägg

Epitaph skrev:
En vit saab 900 ligger i diket vid mcdonalds i nyköping.... i södergående riktning har han kört av vid avfarten MCdonalds/gumsbacken... Kanske kan vara nått?
Såg den igår kväll, såg tyvärr ej reg.nr. och nu jobbar jag så jag kan ej åka förbi o kolla tyvärr...

tack för tipset! vi ringde till polisen idag o frågade men de va inte min bil! dom hade själva puttat i diket för ett tag sen! men tack för tipset! mvh/dennis

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
25 mars 2007 · 2 258 Inlägg

Ah, då är den fortfarande försvunnen alltså. Jag som hoppades att du skulle återfå bilen, men så enkelt blev det alltså inte. Jaja, det är bara att söka vidare då.

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Epitaph
26 mars 2007 · 835 Inlägg

gulleponken skrev:

Epitaph skrev:
En vit saab 900 ligger i diket vid mcdonalds i nyköping.... i södergående riktning har han kört av vid avfarten MCdonalds/gumsbacken... Kanske kan vara nått?
Såg den igår kväll, såg tyvärr ej reg.nr. och nu jobbar jag så jag kan ej åka förbi o kolla tyvärr...

tack för tipset! vi ringde till polisen idag o frågade men de va inte min bil! dom hade själva puttat i diket för ett tag sen! men tack för tipset! mvh/dennis

No probs. Hoppas du återfår bilen!

gulleponken
30 mars 2007 · 174 Inlägg

nu är bilen tillbaka till sin rätta ägare igen! igår(torsdag 7 dagar efter den blev stulen) återfanns bilen på barnhemsgatan i linköping (ca 2km från den vart stulen) utan brytmärken eller liknande! men de tråkiga är att dom stal 4 fräsha däck o mina födelsedagspresenter som låg kvar i bilen. konstigt nog så lät dom bli stereo (ingen front visserligen) o skivor o sånt som brukar stjälas från bilar, även alla 4 nya högtalare som sitter i är kvar! skulle bara vilja säga till dom som stal den ifall dom läser de här: JÄVLIGT lågt gjort alltså! tillomed lägre än glocalnet!

Men tack alla som kommit med tips o så!

MVH//Dennis

Calibra_Johan
30 mars 2007 · 62 Inlägg

Fy fan va tråkigt.. Kan dom inte vara på sina egna grejer!

Opel Calibra "Calibra Johan" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang