1277
Sök

850 & V70 frågor

Bilbyggare
225 Inlägg
10 augusti 2005
Trådstartare
Tja!
Tänkte se med er om någon vet om de skiljer något mellan V70 frontspolilers och V70 XC, ifall V70 XC fronten kan monteras på en "vanlig" V70  obs detta gäller 97 - 00 bilarna.

sen en annan fråga, kan man byta motor i en 850 GLT till en V70 GLT?
och samtidigt då byta instrumentpanelen till en V70 ? och vad mer än motor, låda, panel & instrument + små detaljer för montering som man behöver,  läste att V70 tar hastighetsmätarn från annan plats än på 850 ?

Sen tänkte jag även se om torpeden från en S70 passar i en 850 ?
om man monterar in S70 inredning i övrigt vill man juh inte ha den fula torpeden ^^

jag vill gärna ha informativa svar och inte " det är onödigt att göra detta " eller " de kostar bara pengar " svar, jag vill ha svar på mina frågor.

Tack på förhand.

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

12 086 Inlägg
10 augusti 2005
Allt går att byta från en V70 till en 850! Samma bil med annan utrustning. är inte säker på om det gjordes några ändringar på chassit.. tror inte det! Iaf inte som påverkar bytena.

men som sagt:) det känns lite märkligt att byta motor, inredning, kofångare!tongue Skroten är så svindyra nu för tiden så.. men det går!

Bilbyggare
225 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
En annan fråga också, kontakterna till strålkastarna, skiljer dessa något från V70 & nya 850 modellen ?

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come

Sök