4231
Sök

vad ska man ställa delningsfiltren på till diskanterna low mid hight??

494 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
#1
hej jag är verkligen sämst på de här med frekvenser. satt och monterade delningsfiltren då jag såg att man kunde ändra lite saker:D frågan är vad bör man ha dem på low mid high?

är de frekvenserna de ska spela man väljer för man vill väll att disakanterna bara ska spela höga frekvenser lr? är de någe annat.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Administratör
11 968 Inlägg
11 augusti 2005
#2
Diskanter spelar höga frekvenser, och du ska alltså ställa delningsfiltret högt så du får bort bas och mellanregister. "high" är svaret på din fråga alltså.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

494 Inlägg
11 augusti 2005
Trådstartare
#3
tack!!!
men varför finns alternativet low då:S är de inte lite dumt eftersom diskanter är gjorda för att spela höga frekvenser:P och fiilterna var inställd på low från börjarn...
jag får nog ta och ringa till dls och fråga varförde har de så:Pbig_smile
men tack för de snabba svaret jag ilar ut i verkstaden igen:d med lite tur kanske man hinner klart med framsystemet idag!!!

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Administratör
11 968 Inlägg
11 augusti 2005
#4
För att man antagligen kan koppla in mindre basar och mellanregister också.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

859 Inlägg
11 augusti 2005
#5
Nej det är så att low mid och high är diskantnivån (är det iaf. på mina DLS filter). Möjligen är det delningsfrekvensen.

För mer info kan du ju kolla på dls.se där finns det datablad på alla högtalare/filter osv.


2lateuloose
543 Inlägg
11 augusti 2005
#6
Håller med theo: så var det på mina MB Quart me.. Du får väl helt enkelt göra som proffsen ... Lyssna dej fram & välj det du tycker låter bäst!

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young


Sök