4380
Sök

Koppla dubbla steg?

719 Inlägg
14 augusti 2005
Trådstartare
#1
Undrar om man behöver dra en ny ström kabel från batteriet eller om det går att ta från första steget? isf behöver man en säkring mellan stegen?

live free, die young.

www.rallyshop.se
551 Inlägg
14 augusti 2005
#2
Ta inte från första steget, då snor du ström från de och blir sämre kraft! KLöp ett fördelarblock som ger 1in och två ut, 21cm2 sladd in rekomenderas minst och sen ngn liknande ut. Kostar runt en 100:- på biltema med säkringar!

www.rallyshop.se
Bälten, Stolar, Rattar, R-Däck, Diffar, Bromsar, Väghållning, mm
Rätt pris DIREKT

735 Inlägg
14 augusti 2005
#3
21cm2 sladd! Då kan han driva elnätet i halva viksjö om han vill wink

Driver
2 111 Inlägg
14 augusti 2005
#4
tobee skrev:
21cm2 sladd! Då kan han driva elnätet i halva viksjö om han vill wink

Mäktigt värre tongue. svårt o gömma den bara...:S wink

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

494 Inlägg
15 augusti 2005
#5
hehe ja har någe liknande:P min farbror som jobba på saab verkstad kolla i bilen så garva han och fråga varför jag hade en penisförlängare. han ansåg att de var en hel del myt och overkill med så grova lsaddar som man använder till stero byggen nu för tiden..

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

2lateuloose
543 Inlägg
15 augusti 2005
#6
Stora kablar är ingen myt! bättre att köra för stora en för små!.. det sista man vill ha är en flaskhals & nu för tiden är strömkablar billigt [biltema] så det är bara köra på! kör 21mm2 el. 33mm2

- dB Team: Naughty Bassheads, SM, EM Champion m.m
- Member of: Skitskraj MC - Motto: Live Fast ~ Die Young

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
17 augusti 2005
#7
en gasnka kraftig från batteriet sedan tar du som sagt en delnings dosa å delar upp det, finns snygga å trevliga dosor från Impact...


nästa strömsladd i min blir nog en 50mm2 men bara för att vara förberedd, men annars så duger nog runt 20 mm2...
Senast redigerat av Xoff (17 augusti 2005)



Sök