cross 125 cc Yamaha

JonasHalt
12 april 2007 · 699 Inlägg

reedventilen sitter mellan gummi insugsröret å cylindern.. bara att lossa så hittar du den garanterat!

Bilgalen elektriker :)
Volvo 264 T5 "Reggad" (1975)
okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

Kan man se om reedventilen är trasig eller ej?! ska ut och pilla med det just nu så får vi se om ja hittar felet;)

Skaune
13 april 2007 ·

du kan ju se om flapsen står öppna hela tiden, om inte dom stänger helt så dränks ju cylindern!
Här är en länk på en bild på en reedventil!
Det är alltså dom "mjuka" flapsen som ska vara stängda!

http://www.alvars.se/2-364.jpg

okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

Axor skrev:
du kan ju se om flapsen står öppna hela tiden, om inte dom stänger helt så dränks ju cylindern!
Här är en länk på en bild på en reedventil!
Det är alltså dom "mjuka" flapsen som ska vara stängda!

http://www.alvars.se/2-364.jpg

tackar tackar;) ska gå ut och pilla med detta nu.. så om skiten är hel eller inte:P tack för all hjälp. återkommer om problemet kvarstårtongue

okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

Tjenare plockade ner reedventilen nu och tog loss den hur mkt får det glappa liksom i flapsen?! dom mjuka?! det är en springa på 2 mm i den mittersta men dom andra är ok. kan det vara det?! tog kort på det och kan lägga upp dom på min sida om ni vill vara snälla och titta och säga va ni tror?! mvh oscar

Skaune
13 april 2007 ·

står den mittersta öppen 2mm? alla ska vara stängda när du plockat av den! dom rör sig bara efter suget från cylindern! lägg upp en bild får vi se då!

okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

Axor skrev:
står den mittersta öppen 2mm? alla ska vara stängda när du plockat av den! dom rör sig bara efter suget från cylindern! lägg upp en bild får vi se då!

laggt upp bilder nu men man ser inte springan men liksom det är 6 st flaps 4 av dom kan ja trycka in asså utan kraft för att dom ska komma i bott.. 2 st är i bott?! ska till en mc handlare idag se va dom tror men dom vill ju bara sälja..va tror ni?! kolla min sida så ligger det bilder där nu på projekt!! mvh oscar

Skaune
13 april 2007 ·

flapsen ska alltid vara i botten när du tatt av reeden, så i sf har du 4 kassa, eller har jag missuppfattat vad du skrev? alla 6 flapsen ska ligga emot! dom viker upp sig av suget från cylindern, sen stänger dom när det inte ska komma mer soppa in! alltså dom ska vara stängda, du ska inte behöva trycka tillbaka nån! Vi pratar naturligtvis om de "mjuka", alltså inte de av stål!

okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

Axor skrev:
flapsen ska alltid vara i botten när du tatt av reeden, så i sf har du 4 kassa, eller har jag missuppfattat vad du skrev? alla 6 flapsen ska ligga emot! dom viker upp sig av suget från cylindern, sen stänger dom när det inte ska komma mer soppa in! alltså dom ska vara stängda, du ska inte behöva trycka tillbaka nån! Vi pratar naturligtvis om de "mjuka", alltså inte de av stål!

haha ja du har fattat helt rätt på mina usla förklaraingar:P 4 st ligger inte imot.. 2 ligger mot dom 4 som inte ligger mit räcker att ja sättet lillfingret på så går dom i bott men det är en synlig glipa i dom.. räcker det för att soppan ska rinna genom och dränka cylindern?! och kan det vara därför den gått så dåligt i början och böat du fattar assåinte gått rent försen närman varvat upp den några gånger när den brännt soppan som är i!.? kollat på bilderna?!

Skaune
13 april 2007 ·

det är klart att det räcker att du sätter fingret emot, de e ju så att dom e mjuka o från början ligger dom an! ok, nu har vi kommit så långt att du kan se att 4 e öppna hela tiden, då så! testa o byt! vet inte vad dom kostar till din dock?

okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

Axor skrev:
det är klart att det räcker att du sätter fingret emot, de e ju så att dom e mjuka o från början ligger dom an! ok, nu har vi kommit så långt att du kan se att 4 e öppna hela tiden, då så! testa o byt! vet inte vad dom kostar till din dock?

ska dit klockan 3 idag och köpa nytt:P se om det funkar.. va brukar dom kosta typ?!

okkar
13 april 2007 · 694 Inlägg

hmm skit skit skit.. killen där sa att det var helt ok reedventilen ja tycker den är halv dålig" ska nog byta" han sa att ja skulle köpa nytt stift och testa.. gjorde jag funkade inte men tyckte det lät som att den ville starta på första kicken men sen var det dött.. tror den blev dränkt med en gång.. för testade att kicka utan tändstift så ja fick bort lite soppa från cylindern.. ja va tror ni?!

Eddie_Boy
14 april 2007 · 584 Inlägg

Köp ny ventil o prova bara.. någonting är ju fel, de går ju inte bara byta stift hela tiden..

Comara Full Gas
14 april 2007 · 51 Inlägg

Byt reeds på den! det ska inte vara nått klapp över huvud taget på dom mjuka !

Tyfors Svetsare
14 april 2007 · 1 152 Inlägg

Halloj..

Lägger mig i lite nu & kanske kan få svar på min samma gång wink
Ja köpte en riktigt gammal härk yama då usch hehe dock en 250 te min plast farsa..
Sj kör ja ny kawa smile
hur som helst den e precis som han säger startar en vända sen död..
dock har vi bytt membraner kolv cylinder mm. Alla packningar allt va el system heter tdi box ja rubbet men fortfarande samma problem...
de e en 82:a första vatten kylda... om nån kanske har en förklaring så e ja/vi tacksamma för svar..
kompe ligger på 11kg...

Mvh

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang