3682
Sök

Låsa Bilen Genom Nyckeln " koda om " ????

911 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
tjuu . det är så att det inte går att låsa bilen med själva nyckeln " knapparna på nyckeln " men det fungerar att låsa bilen när man sätter in nyckeln i låset !

Den röda lampan på nyckeln lyser ju rött när man klickar på knappen så den verkar ju ha batteri , 
är det någon som vet hur man kan fixa det ? om "hur" man måste koda om den på nått sätt eller kan det bara va batteriet som börjar bli tomt :S

tackar för era svar !

pic up the phone, wazzzaaa

757 Inlägg
15 april 2007
borde stå i handboken men på passaten vet jag att man kör in nyckeln vrider till upplåsning och trycker in knappen. hur det är på andra vet jag icke

11 Inlägg
15 april 2007
Låter som att du behöver synka om. Fjärrkontrollen (nyckeln) kan tappa kontakten om du trycker på knapparna när du står för långt ifrån din bil. Brukar stå i manualen hur man gör för just din bil.

911 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
hmm okej !

ska försöka de där med att låsa upp och trycka på nån av knapparna !
får checka i boken med om inte det funkar !

detta är då en nyckel till en seat cordoba -98 som jag köpte i torsdags kväll !

275 Inlägg
15 april 2007
zortep skrev:
Den röda lampan på nyckeln lyser ju rött när man klickar på knappen så den verkar ju ha batteri , 
är det någon som vet hur man kan fixa det ? om "hur" man måste koda om den på nått sätt eller kan det bara va batteriet som börjar bli tomt :S

tackar för era svar !

jag har fått slut batteri flera ggr i såna fjärrdosor och det kan vara så att det finns ström nog för att dioden ska kunna lysa på fjärren, men för lite ström för att öppna dörren ändå...
men jag tror nog ändå mer på att den behöver omkodas..
är det på opeln din kan det vara liknande som det varit i omegorna jag haft, du sätter in nyckeln i tändningslåset och trycker på lås-knappen...
klart...
lätt som en plätt.
annars står det ju som ngn nämnt i instruktions boken för din bil smile
lycka till

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.

911 Inlägg
15 april 2007
Trådstartare
mo_tattoo skrev:
zortep skrev:

tackar för era svar !

jag har fått slut batteri flera ggr i såna fjärrdosor och det kan vara så att det finns ström nog för att dioden ska kunna lysa på fjärren, men för lite ström för att öppna dörren ändå...
men jag tror nog ändå mer på att den behöver omkodas..
är det på opeln din kan det vara liknande som det varit i omegorna jag haft, du sätter in nyckeln i tändningslåset och trycker på lås-knappen...
klart...
lätt som en plätt.
annars står det ju som ngn nämnt i instruktions boken för din bil smile
lycka till

okej ! det är till en seat cordoba -98 ,   
tror jag får börja byta batteriet då å se vad som händer !
tackar för er allas tips !

Colaberoende
1 219 Inlägg
15 april 2007
zortep skrev:
hmm okej !

ska försöka de där med att låsa upp och trycka på nån av knapparna !
får checka i boken med om inte det funkar !

detta är då en nyckel till en seat cordoba -98 som jag köpte i torsdags kväll !

Ska kolla.. Har gjort det några gånger nu men har gjömt av det.
Har nya batterier i min nyckel men den blinkar rött ändå.
Men det är klart värt att byta batterier. Sedan har nycklarna en förmåga att tappa sändningsstyrkan men 10m borde gå utan problem.

Hör av mig..

/Ena

911 Inlägg
16 april 2007
Trådstartare
Har bytt batteri ! har kodat om på följande steg !
1 sätt in nyckel i tändningen
2 , slå på tändningen
3, ta ur nyckeln innom 5 sekunder
4 håll in lås knappen och tryck sedan 3 gånger på upplåsning
5 då ska lampan på nyckeln blinka 5 gånger därefter ska den låsa bilen !

detta funkade inte när jag försökte !

Någon som vet vad för problem det kan vara då ?

Sök