Mini Cooper, bra köp eller ej?

staffan_88
18 april 2007 · 20 Inlägg

Hej

Jag och mor har tillsammans tänkt köpa en Mini, nya modellen, och som rubriken säger, är det en bra bil?
Vad ska man tänka på/lyssna efter?

Vi har hittat en -02 för 80k som dock gått 19000, är det mycket för en sådan här?

Tacksam för svar//
Staffan

Senast redigerat av staffan_88 (18 april 2007)

THEBADGUY Gorgilus addictus
18 april 2007 · 4 737 Inlägg

Som med alla bilar så ska du se så de går lätt att koppla och växla. Och kolla så att det inte kommer några missljud eller något sådant smile. Kan bli en dyr historia. Kolla även efter rost och sånt(kan ju finnas, ser ju inte snyggt ut precis)

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
FireTraXX DFFL
18 april 2007 · 9 020 Inlägg

OffTopic:
Varför ska du köpa en bil tillsammans med din mamma?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
staffan_88
18 april 2007 · 20 Inlägg

jadu... bra fråga... har inte riktigt täntk på det själv tongue
det e ganska dyrt å köpa bil själv om man e 19 å extrajobbar ett par ggr i månaden. sen så erbjöd hon sig att hjälpa till lite i utbyte mot att få köra den lite då å då

staffan_88
18 april 2007 · 20 Inlägg

THEBADGUY skrev:
Som med alla bilar så ska du se så de går lätt att koppla och växla. Och kolla så att det inte kommer några missljud eller något sådant smile. Kan bli en dyr historia. Kolla även efter rost och sånt(kan ju finnas, ser ju inte snyggt ut precis)

tack för svaret smile

staffan_88
18 april 2007 · 20 Inlägg

ingen som har någon mer erfarenhet specifikt för den här bilen? är den verkligen värd pengarna eller betalar man mer för märket än kvalité?

FireTraXX DFFL
18 april 2007 · 9 020 Inlägg

Vet inget om nån -02, men pappa lämnade in sin 523 i veckan och fick en -07 som lånebil.
Tycker den är helt ok, fast ganska högljudd och grymt klen motor.
Gick inte ens att lägga en halvmeter däckspår.
Men insidan är rätt så innovativ och fräsch.

Senast redigerat av FireTraXX (18 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
staffan_88
18 april 2007 · 20 Inlägg

okej tongue de va ju lite därfölr jag skulle byta, (motorn) tror ni att en audi cab -99 ( http://www.blocket.se/vi/11393942.htm?ca=15_s ) e ett bättre köp?

J-FORSGREN Dä ä bare o åk
18 april 2007 · 798 Inlägg

Absolut radar upp ett par plus. (som jag tycker)
+Gått mindre
+ Cab = Troligtvis bara körd på sommaren
+Snyggare och lite mera plats

På minussidan kan ja inte yttra mej då jag aldrig kört eller haft en sådan men audi gör ju bra bilar överlag så...

staffan_88
18 april 2007 · 20 Inlägg

racing-jimpa skrev:
Absolut radar upp ett par plus. (som jag tycker)
+Gått mindre
+ Cab = Troligtvis bara körd på sommaren
+Snyggare och lite mera plats

På minussidan kan ja inte yttra mej då jag aldrig kört eller haft en sådan men audi gör ju bra bilar överlag så...

Tackar smile tror faktiskt att jag ska satsa på en audi istället, roligare på sommarn å som du säger större.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 april 2007 · 701 Inlägg

För 80k får du en Saab 9-3 Aero det hade jag satsat på. Bra drag i motor, skinninredning, snygg att se på, lätt att trimma.

FireTraXX DFFL
18 april 2007 · 9 020 Inlägg

Markus_C skrev:
För 80k får du en Saab 9-3 Aero det hade jag satsat på. Bra drag i motor, skinninredning, snygg att se på, lätt att trimma.

Eftersom att han bara helgjobbar så är nog en Aero och trimning inte så aktuellt.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
ironhead volvoraggare
18 april 2007 · 4 776 Inlägg

tjusningen med en mini cooper är ju att den känns som en överväxt gokart ju hehe

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Markus_C Kart & Mätningstekniker
18 april 2007 · 701 Inlägg

FireTraXX skrev:

Markus_C skrev:
För 80k får du en Saab 9-3 Aero det hade jag satsat på. Bra drag i motor, skinninredning, snygg att se på, lätt att trimma.

Eftersom att han bara helgjobbar så är nog en Aero och trimning inte så aktuellt.

Det går faktiskt att äga en turbo bil utan att man behöver trimma den. Sen kostar inte ett chip en förmögenhet.

Senast redigerat av Markus_C (18 april 2007)

JohanW
18 april 2007 · 212 Inlägg

Absolut största fördelen med Minin är körglädjen, både SAAB:en och Audin är tråkiga att köra i jämförelse (trotts effektövertag)
Men det är bara att testa och avgöra själv, vet nog vad mitt val varit wink
Om du behöver mer övertalning är det bara att kika in på http://www.coopersweden.se

Mini JCW (2016)
camaro67 Meister
18 april 2007 · 6 763 Inlägg

Markus_C skrev:

FireTraXX skrev:

Markus_C skrev:
För 80k får du en Saab 9-3 Aero det hade jag satsat på. Bra drag i motor, skinninredning, snygg att se på, lätt att trimma.

Eftersom att han bara helgjobbar så är nog en Aero och trimning inte så aktuellt.

Det går faktiskt att äga en turbo bil utan att man behöver trimma den. Sen kostar inte ett chip en förmögenhet.

Men vad ska han köpa ett chip för ett par tusen för? de ger ju ingen effekt att tala om. Hundkojan är ju rätt ball, men jag vet inget om den. Och Audin va import och är inte helt omöjligt att de är skruvad mätare.. 11k eller va de stod på en 99 från tyskland? Då blir man fundersam men visst de va en cab. Saab.. jaa det är nog en bra bil. men inte så rolig som audin eller kojan. Annars så kan du köpa en Camaro 93 och framåt. 300hk och förbrukning runt litern. Kan nog få en targa till och med

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
FireTraXX DFFL
18 april 2007 · 9 020 Inlägg

Markus_C skrev:

FireTraXX skrev:

Markus_C skrev:
För 80k får du en Saab 9-3 Aero det hade jag satsat på. Bra drag i motor, skinninredning, snygg att se på, lätt att trimma.

Eftersom att han bara helgjobbar så är nog en Aero och trimning inte så aktuellt.

Det går faktiskt att äga en turbo bil utan att man behöver trimma den. Sen kostar inte ett chip en förmögenhet.

Nej, men försäkringen gör. Beroende på vem bilen hade stått på.
Min 1.8T kostar 18000 på mig, därför står den på pappa.
En 9-3 Aero är nog dyrare än så.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
BBR
18 april 2007 · 348 Inlägg

FireTraXX skrev:

Markus_C skrev:

FireTraXX skrev:

Eftersom att han bara helgjobbar så är nog en Aero och trimning inte så aktuellt.

Det går faktiskt att äga en turbo bil utan att man behöver trimma den. Sen kostar inte ett chip en förmögenhet.

Nej, men försäkringen gör. Beroende på vem bilen hade stått på.
Min 1.8T kostar 18000 på mig, därför står den på pappa.
En 9-3 Aero är nog dyrare än så.

Sen när blev 5606:- för helförsäkrad 900T på 185hk på en 19 åring en förmögenhet?

FireTraXX DFFL
18 april 2007 · 9 020 Inlägg

BBR skrev:

FireTraXX skrev:

Markus_C skrev:
Det går faktiskt att äga en turbo bil utan att man behöver trimma den. Sen kostar inte ett chip en förmögenhet.

Nej, men försäkringen gör. Beroende på vem bilen hade stått på.
Min 1.8T kostar 18000 på mig, därför står den på pappa.
En 9-3 Aero är nog dyrare än så.

Sen när blev 5606:- för helförsäkrad 900T på 185hk på en 19 åring en förmögenhet?

9-3 AERO

Senast redigerat av FireTraXX (18 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Markus_C Kart & Mätningstekniker
19 april 2007 · 701 Inlägg

Om han ställer den på sin mor eller far så kostar det inte så mycket. Och ett chip till en Aero så har man en riktigt rolig bil. dessutom går det utmärkt att köra med den året om.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang