Biltemas fälgar pasar dom på Hoda civic hb ?

Sluskk
18 april 2007 · 778 Inlägg

Biltemas fälgar pasar dom på Hoda civic hb ?

(jag tyker dom är snygga smile )

Joakim_J Lastbilsmekaniker
18 april 2007 · 328 Inlägg

även om dom gör det så rekommenderas det att inte köpe dem, dålig kvalite.. kan gå sönder vid hårt kantkörning :S inte så kul.. bättre att spara lite extra och köpa riktiga fälgar..

bara så du vet..

glöm inte rösta smile

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
Sluskk
18 april 2007 · 778 Inlägg

hmmm hmm

William
18 april 2007 · 178 Inlägg

köra på hårda kanter undviker man, och är olyckan framme är det ju bara att åka och köpa en ny fälg tongue

gå in på nån fälgförsäljares hemsida där det finns listor med vilka fälgar som passar vilka bilar och vilket ET och vilken bultcirkel det ska vara, sen kikar du om biltema har detta.

lycka till

Skaune
18 april 2007 ·

Har inte biltema en tabell för detta på sin hemsida?

MrFister
18 april 2007 · 172 Inlägg

har för mig de är ET45 på hondan

wroooooomprrrsssssscccchhhh
dj_padde
19 april 2007 · 1 813 Inlägg

kör man mot en kant med en fälg du köpt någon annan stanns så tror jag inte den heller håller så väldigt bra... skulle aldrig ens prova köra mot en kant... tror inte biltemas e dom bästa hade inte haft dom som sommarfälgar... anting vinterfälgar lr till släppkärran;)

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
mir
19 april 2007 · 336 Inlägg

Enligt Biltemas hemsida finns inga fälgar till Honda. Kanske är andra bilars bultcirkel som passar. DOCK skulle jag inte rekommendera att köpa Biltema fälgar.
Köpte sådana förra våren. trots att jag använde hylsa med skydd så släppte klarlacken i bulthålen. Det räcker att du nuddar fälgen så släpper klarlacken. Lägg hellre till någon hundring/fälg. Det lönar sig i längden.

Senast redigerat av mir (19 april 2007)

Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
mr_jonsson V8 Twin Turbo
19 april 2007 · 123 Inlägg

Enligt ryckten så har en biltema fälg kollapsat vid en hård inbromsning, hur sant det är vet jag inte!

Tompa_Vax Skogs Arbetare
19 april 2007 · 413 Inlägg

allstå filka rykten, kör man på med kanten på alla så tror jag att alla får j.... fula märken, jovisst, åk och köp en ny du, men vad är rimligt för en "Normal" fälg då i Pris??

Go For It!!
Sluskk
19 april 2007 · 778 Inlägg

mr_jonsson skrev:
Enligt ryckten så har en biltema fälg kollapsat vid en hård inbromsning, hur sant det är vet jag inte!

hahah det tror jag inte på en sekund lol

narki
21 april 2007 · 110 Inlägg

har haft biltemas fälgar i över 2 år! inte en skråma på dom!

Åh!! De där jävlarna i Volvo 142:or med doftgran. Fan vad de fick ligga.
Volvo 142 (1970)
master_lars
21 april 2007 · 1 160 Inlägg

Jag tror inte att biltemas fälgar är så dåliga, inte sämre än andra fälgar i samma prisklass. Hellre biltemas alufälgar än en uppsättning alufälgar man köper på skorten för samma pris...

Saab 9-3 Vector Cab "Spanjorskan" (2004)
Saab 900 Turbo Cab "Ture Turbo" (1987)
Saab 96 TT "Pruttingvar" (1965)
MalZonCossie
22 april 2007 · 121 Inlägg

Vet om en som köpte fälgar där å skulle kränga på däck på dem. Han satte fälgarna direkt i balanseringsmaskinen från kartongen å de skiljde 25g på 3 fälgar å 15 på en fälg. Slutade med att lan lämnade tebax dem..

MVH Jonas

Ford Sierra RS COSWORTH 4x4 "Bästa Tuningcar 2015" (1991)
DasAuto
29 april 2007 · 2 751 Inlägg

fick reda på av en som har frågat om fälgarna på biltema. enligt försäljaren skall dom vara momo fälgar...

Who Djaa bless no man curse
Audi A6 (2009)
Mercedes W123 "240D" (1981)
Mrs_and_Mr
1 maj 2007 · 2 Inlägg

jag har köpt min fäljar där faktist...dom e jättebra å lika bra som alla andra fäljar i världen men bara till ett billigare pris...och dom har tabell där för de flesta bilar de e bara att fråga...och skava i som andra säger att de inte tål de tål inga fäljar hur dyra dom än e...om du tycker dom e snygga så köp de du vill ha!! smile

falloutboy
2 maj 2007 · 1 723 Inlägg

ChixZ skrev:
även om dom gör det så rekommenderas det att inte köpe dem, dålig kvalite.. kan gå sönder vid hårt kantkörning :S inte så kul.. bättre att spara lite extra och köpa riktiga fälgar..

varför skulle en biltemafälg gå sönder lättare än den billigaste fälgen hos en däckfirma på nätet?

Det är säkert samma tillverkare tom... Biltema har lägre pris pga större inköp.

Sir_Ed
2 maj 2007 · 304 Inlägg

Sluskk skrev:
Biltemas fälgar pasar dom på Hoda civic hb ?

(jag tyker dom är snygga smile )

Ser ut som att de har 4/100. Kolla under Opel. Sedan kan man tillhandla centrerings ringar på vilken däck firma som helst. Kostar max 100 SEK. Vet inte vad har du för navhålets diameter. Jag har 56,1. Det betyder att du skal inte köpa mindre. De har 57,1. Där skall du ha centreringsring 57,1 -> 56,1. Men kolla www.infosite.se De har bra paketpriser. Jag köpte mina där och flera jobbkompisar handlade där också.


Angående dålig kvalité på biltemas fälgar. Tycker inte att det kan stämma. Man kan misshandla vilken original fälg som helst. Det är hur man kör som avgör. Annars allt tillverkas på samma fabriker. Bara att andra sätter högre priser. Biltema är en stor internationell kedja.  De har sina kvalitéansvariga som testar produkter. Släpper man en dålig produkt på marknaden så åker man på en fet summa cash i form av reklamationer. Och det är inte vad de vill ha.

I have my own race...
TiXeN
6 maj 2007 · 8 Inlägg

Vet inte om man får skriva länkar men www.oclbrorsson.se har mycket schyssta fälgar.. tror dem har en lista över ET och bultmönstret.. Kika.. (!) smile

"Det är inte rätt, men det funkar (!)"
Missbruk beivras p.g.a. RiksKnas-Varning
barrre Evolution Garage
7 maj 2007 · 394 Inlägg

Jag köpte biltemas fälgar till vinterdäcken på min Bmw... och det visade sig att dom behövde balanseras nästan max redan när dom var nya... så som sommarfälgar skulle jag inte använda dom till.
Men som vinterdäck duger dom alldeles utmärkt, dom har klarat av min "misshandel" under hela vintern iaf wink

Det som är bra med fälgarna är ju att man får alufälgar till priset av vanliga stålfälgar! smile

Projekttråd: Volvo 242 med 2JZ
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Toyota Supra TT VVTi "Brukis" (1998)
Volvo 242 2JZ "Den gule" (1975)
Opel Commodore Coupé V8 "Kommandoran" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang